ناشناس

منو همسرم تو عقدیم زود از من دلخور میشه؛ چکار کنم ؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

مو همسرم سه ماهه عقد کردیم همو به شدت دوست داریم همیشه هم تو جمع میگه ولی گاهی اوقات که از دستم دلخور میشه میگه من زود ازدواج کردم اگر موقعیت مالی بهتری داشتم این مشکلات پیش نمیومد امروز مادرم زنگ زد و گله کرد اونم حسابی دلخور شد ولی به روی من نیاورد من میترسم زندگیم خراب شه مطمئنم ناراحت و عصبیه چکار کنم تصمیم غلطی نگیره یا خدایی نکرده به جدایی منجر نشه


مشاور: الهه سادات صالحی

سلام خدمت شما دوست و همراه گرامی.
عزیزم متوجه نگرانی ها و اضطراب شما شدم.
ازدواج شما در سنین پایین صورت گرفته  است و تحقیقات و پژوهش ها این نوع ازدواج های زود هنگام نسبت به ازدواج در سنین  بالا کمی ریسک پذیر تر است .

لذا در پس زمینه ی ذهنتان ممکن است به ازدواج تان و درستی و غلطی آن، شک و تردیدی وجود داشته باشد ، و به هنگامی که به سختی می خورد  یا با چالشی روبرو می شوید این موضوع که چرا زود ازدواج کردیم و یا هرگونه عدم رضایت  به هر شکل ما برای گذشته و تغییر اون کاری نمی تونیم بکنیم تنها لحظه حال و اکنون در اختیار ماست و ما اگر اکنون رو با درایت مدیریت بکنیم باز هم جای امید و خوشبینی به اینده وجود دارد .پس باید تلاش بیشتری داشته باشید .

دوست عزیز توجه داشته باشید،شما کنترل و اختیار و انتخابی از سمت همسرتان ندارید و تنها می توانید روی خودتان و رشد هر چه بیشتر خودتان با عزم و اراده ای قوی، وقت و همت بگذارید ‌. 

هنوز دیر نشده و عشق شما نو شکفته است .پس جای نگرانی نیست ، به جای نشستن و نگران بودن از آینده ای که نیامده حال را غنیمت  بشمارید ‌و با تلاش و تکاپو کوشش کنید مهارت های خودتان را ارتقا دهید .مهارت های دهگانه ی زندگی به شما کمک بسیاری می تواند بکند .کتاب بخوانید ، فیلم های خوب ببینید ، در کارگاه های خودشناسی و مهارت افزایی شرکت کنید .

بهترین خودتان باشید ، این اقدامات شما تاثیر خودش را بر روی رابطه و همچنین همسرتان خواهد گذاشت .شک نکنید .

سن کم شما و همسرتان ، اجازه ی کسب مهارت ها و تجربه ی کافی را به شما نداده است ‌.و این مسئله ممکن است، مشکلاتی در روابط شما ایجاد کند .

دوست من شما به جای یک  فرد دیگر (  حتی اگر  همسر شما باشد و عاشقانه همدیگر را دوست داشته باشید ،) نمی توانید ، فکر کنید ، یا تصمیمی بگیرید و یا رفتاری انجام دهید .شما جای خودتان هستید و البته بی شک  سهمی از اینده زندگی زناشویی تان و نقشی بسزایی  در تداوم و رضایت مندی در ان دارید .لیکن در حد توان و اختیارات و امکانات خودتان .و نه بیشتر ..شما به نوبه ی خودتان این توان را دارید که با کسب مهارت های لازم و کسب  اطلاعات لازم ، که در روابط بین فردی  شما کارساز باشد، قدم های خوبی در راستای بقا و ماندگاری عشق تان بردارید و می توانید به این ترتیب خوش بین به آینده و ازدواج تان باشید .

نگرانی صرف دردی از شما  دوا نمی کند .نگرانی و اضطراب تنها با ایجاد ناآرامی و تنش در ذهن شما از کارکرد و عملکرد مثبت شما می کاهد . سعی کنید استقلال پیدا کنید .فعال باشید .برای خودتان مقبول باشید .اگر حرمت و عزت نفس تان کافی باشد ، اعتماد به نفس تان هم بالا خواهد بود .و در این صورت می توانید فردی باشید که استقلال دارد .و فردی وابسته  نیست.

مردها در ذهن و روان شان زنان مستقل،فعال و کارامد را می پسندند و در درون به انها احترام می گذارند .زنانی که برای خودشان ارزش قائلند .و با خود و دیگران با شفقت رفتار می کنند .

فقط به یک مسئله دقت کنید ...سعی در این نداشته باشید که همسرتان را کنترل کنید .و به نوعی والد همسرتان نشوید .اقایان زیر بار کنترل گری همسرشان نمی روند .حتی اگر مدتی از این موضوع حمایت و حفاظت مادر گونه خوش شان هم بیاید ، در نهایت ، از زیر این بار شانه خالی خواهند کرد .و انتظارشان این است که همسرشان به انها تکیه کند .مردها تایید همسرشان را می خواهند .و حفظ قدرت شان برای انها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

اگر در زندگی زناشویی، همسران یک فرمول و قانون را مد نظر داشته باشند و سرلوحه ی رندگی خود قرار دهند ، زندگی زناشویی شان هیچ گاه به بیراهه نخواهد رفت .

قانون این است که به جای اینکه همسران هرکدام به طور مجزا در پی ارضاء نیاز ها و خواسته های خودشان باشند ، در پی ارضاء نیاز ها و خواسته های طرف مقابل باشند .به این شکل هر دو طرف به خواسته های خود می رسند .

در چنین صورتی زندگی شان ایده ال و عاشقانه می شود .

و در این میان هر چقدر توقعات و انتظارات شان از همسرشان کم تر و پایین تر باشد ، موفق تر ند .

زن و شوهر اگر نقش خود را در خانواده و زندگی زناشویی یاد بگیرند و بر اساس ان عمل کنند،زندگی کم تنش و بی چالشی را خواهند گذراند .

دائما با خودتان تکرار کنید که من همسر ، همسرم هستم .من والد یا کودک او نیستم .

رابطه ی همسرانه ، رابطه ایست بالغانه و زندگی دو فرد بالغ ، مسلما موفق خواهد بود .

در پایان پیشنهاد می کنم ، دنیای معنوی تان را وسیع تر کنید .با همسرتان تفریحات معنوی ترتیب دهید .پژوهش ها نشان داده آمد زوجینی که بیشتر با دنیای  معنویت مانوس هستند، در میان خودشان هم انس و الفت بیشتری در جریان است .توکل به خدا داشته باشید و به جای نگرانی و اضطراب که تمرکز شما را از میان می برد ، در جهت رشد و شکوفایی خودتان و در نتیجه رشد زوجی تان کوشا باشید . 

امیدوارم پاسخ سوال و مسئله تان را گرفته باشید و ابهامی نداشته باشید .اگر این چنین نبود و همچنان ذهنتان درگیر با مشکلی است با ما در میان بگذارید.تا جایی که امکان داشته باشد ما در کنار تان هستیم.
در پناه خدای مهربان باشید .

نسخه چاپی