ناشناس

شوهرم با خانوادم قطع رابطه کرده، چه رفتاری داشته باشم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلام خسته نباشید
سه چهار ماهه ازدواج کردیم اومدیم خونمون کم کم شوهرم شروع کرده به بهونه گیری راجب خانوادم پدرم با اینکه همیشه هواشونو داشته ولی همش وقتی با من حرف میزنه به پدرم توهین میکنه یا میگه بدم میاد ازش نمیرم خونشون تو برو من نمیام یا سر بهرنه الکی با داداشم قهر کرده میگه نمیرم به هیچکدوم از مراسماش تورو هم نمیزارم بری با اینکه داداشم فقط۱۸سالشه ولی همسرم۳۳نمیدونم چیکار کنم وقتی یادم میفته بابام چه کارا برا زندگیمون کرده یا از دستش گرفته شوهرمم اینجوری جواب میده داغون میشم همش بهونه های بچگونه میاره که قطع ارتباط کنه نمیدونم میاد میگه منو انفالو کرده منم نمیرم کلا بهونه های بی منطق گرفته میگه نمیرم که نمیرم خیلی داغونم اول زندگی اینجور میکنه میترسم نگران زندگیمم توروخدا بگین چیکار کنم درست شه نمیتونم این وضعیتو تحمل کنم


مشاور: مهدیس حسینی

دوست گرامی سلام

 بی احترامی کردن به خانواده مقابل از سوی یکی از زوجین امری شایع است. معمولاً وقتی یکی از زوجین از همسرش ناراحت است سعی می کند با بی احترامی به خانواده اش و تخریب آنها او را عصبانی کند.
 

 اما نمی دانند با بی احترامی به خانواده همسرشان این خودشان هستند که به پایین کشیده میشوند، زیرا در هر حالت همسرشان انتخاب خودشان بوده است و با توهین و تحقیر او انتخاب خود را زیر سوال می برند. در چنین مواقعی شما باید تلاش کنید تا تا جلوی این گونه بی احترامی ها را بگیرید چراکه تکرار مداوم آن موجب می شود دیگر نتوانید همسرتان را تحمل کنید و در نهایت مجبور شوید بین همسر و خانواده تان یکی را انتخاب کنید. توهین به خانواده از سوی همسر موردی نیست که با خودتان بگویید با گذر زمان حل می شود.

مستقیم با او صحبت کنید و از او بپرسید دلیل این گونه رفتارها و توهین ها چیست؟ آیا توسط خانواده شما مورد بی احترامی قرار گرفته است یا ذاتا آدم بی ادبی است که هیچ احترامی برای دیگران قائل نیست. معمولا اگر بی احترامی کردن به دیگران جزء خصوصیات اخلاقی یک نفر باشد با کمی دقت در نوع رفتارش به راحتی می توانید به این موضوع پی ببرید.

اگر حرفش این است که خانواده شما به او بی احترامی کردند سعی کنید از او عذر خواهی کنید، ویژگی‌های مثبت خانواده تان را به زبان بیاورید ولی مراقب باشید هیچ گاه طرف کسی را نگیرید و همسرتان را محکوم نکنید چون این امر موجب می شود که او بیشتر عصبانی شده و پرخاشگر تر شود.
 

 اصلاً مقابله به مثل نکنید. اگر همسرتان شروع به توهین به خانواده شما کرد به هیچ عنوان شما شروع به توهین به خانواده او نکنید. این کار اوضاع را به طور کامل از آنچه که هست بدتر می کند. شما با این کار اعلان جنگ کرده و رابطه میان تان را خراب تر می کنید.

هر زمان که شروع به توهین میکند به او بگویید که در شرایط مختلف از او حمایت کرده اید و اکنون انتظار دارید برای شما جبران کند. همواره با خودتان تکرار کنید که با دعوا و جر و بحث به هیچ کجا نخواهید رسید امیدوارم متوجه باشید که در اینگونه مواقع صحبت ها و توهین های همسرتان را به خانواده تان منتقل نکنید.

این امر باعث می‌شود خانواده شما در مقابل همسرتان جبهه بگیرند و با مرور زمان کم کم از اون متنفر شوند. تا جایی که می توانید سعی کنید مشکلاتتان را بین خودتان حل  و فصل کنید بدون آن که خانواده هایتان از اختلافاتتان  بویی ببرند، در بهترین حالت می‌توانید از یک مشاور خانواده خوب برای حل کردن اختلافات میان تان کمک بگیرید و بدین وسیله تنش را از زندگیتان دور کنید .

نسخه چاپی