سید محمد سیف

خانواده ام با من به خواستگاری نمی آیند، چطور راضی شان کنم؟

سید محمد سیف ( تحصیلات : دیپلم ، 39 ساله )

سلام
من پسری ۳۸ساله که خانوادم برای ازدواج اقدام نمیکنند و میگویند خودت برو خواستگاری ومن هر جا میرم خانواده دختر میگوییند باید خانوادتم باشه الان تکلیف من چیست


مشاور: مهدیس حسینی

دوست گرامی سلام

ای کاش فرموده بودید که به چه علت والدینتان از رفتن به خواستگاری برای شما سرباز می زنند؟! شاید دلیل منطقی برای این کار دارند
 

آیا شما توانایی اداره کردن یک زندگی را به صورت مستقل دارید؟ درآمد ثابتی دارید؟ آیا شخص خاصی را برای ازدواج در نظر گرفته اید که مورد تایید والدینتان نیست؟
 

آیا والدین تان شخص خاصی را برای شما در نظر گرفتند که شما تمایلی نسبت به ایشان ندارید؟
 

توجه داشته باشید که یکی از نکات در ازدواج موفق، رضایت والدین است. شاید دانستن این نکته که چرا والدین شما به جهت رفتن به خواستگاری  کوتاهی می‌کنند کمک کند تا شما با آگاهی بیشتری برای حل این مسئله قدم بردارید.
 

 در جریان ازدواج رسیدن به بلوغ های متعددی شخص را برای ازدواج آماده می کند. یکی از این بلوغ ها می تواند بلوغ مالی و اجتماعی باشد. شاید علت مخالفت والدین شما نداشتن جایگاه مالی ثابت است که اگر اینگونه باشد مخالفتشان کاملا منطقی است، این که بتوانید به تنهایی نیازهای اولیه یک زندگی را برآورده کنید اولین قدم برای پا گذاردن در مسیر ازدواج است.
 

 پیشنهاد می کنم در زمان مناسبی با آرامش بنشینید و با والدینتان گفتگو کنید. معیارهای تان را برای ازدواج مطرح کنید و دلیل مخالفت شان آن را جویا شوید.
 

 گاهی اوقات والدین تصور می کنند فرزندشان به بلوغ فکری و عقلی کافی نرسیده است که بتواند شخص مناسبی را برای ازدواج انتخاب کند.
 

 فراموش نکنید که با لجبازی و قهر کاری از پیش نمی رود. اگر احساس می کنید که به بلوغ فکری رسیده اید، توانایی اقتصادی برای تامین نیازهای یک زندگی را دارید، شغل و درآمد ثابتی دارید و… و از همه لحاظ آماده هستید تا زندگی مستقل خود را آغاز کنید به فامیل نگاه کنید، آیا در فامیل بزرگتری وجود دارد که به والدین شما نزدیک باشند و پدر مادر شما به نظراتش اهمیت بدهند و از او حرف شنوی داشته باشنداگر اینگونه است از این شخص بخواهید در مورد این موضوع پادرمیانی کند و با والدین شما حرف بزند و آن ها را به ازدواج شما متقاعد سازد، در غیر این صورت توصیه می کنم حتما والدین تان را همراه خودتان نزد مشاور ببرید.
 

البته گاهی اوقات والدین با انتخاب های فرزندان شان مخالف هستند اگر شما دلبسته شخص خاصی هستید و والدین تان به این دلیل با شما مخالف هستند باید با دقت نظر بیشتری به این مسئله نگاه کنید.
 

 شاید والدین شما در شخصی که شما انتخاب کرده اید  ایراداتی می‌بینند که کاملاً منطقی است. این مسئله‌ای است که باید با دقت به آن رسیدگی شود.

موفق باشید

نسخه چاپی