اسماعیل علی افسری

آیا اجازه قطع درختان در باغ خود را داریم؟

اسماعیل علی افسری ( تحصیلات : راهنمایی ، 51 ساله )

باسلام و عرض ادب و احترام خدمت شما
من باغی دارم که از پدرم و به پدرم از طرف پدر بزرگش و ... ارث رسیده در همسایگی ما یه فرد پیر باغ داشت که اونم چند سال پیش زمینش رو فروخت به کس دیگه ای در مرز باغ ما و باغ ایشون چند تا درخت گردو و یه درخت سنجد که نزدیک به 300سال میتونم بگم سن داره وجود داره و هیچ حصار یا دیواری بین باغ ما و ایشون وجود نداره تازگی ها ایشون زیر درخت های ما توی تابستان اتیش روشن میکرد و توی زمستون هم با قیچی قسمتی از درخت های گردو رو خط مینداخت تا خشک بشن امسال هم گفت اون شاخه های درخت که به سمت باغ من اومدن رو ببر ما هم بریدیم ایشون کم کم سو استفاده میکنه و امروز گفته که تمام درخت هایی که شاخه هاشون به سمت باغ من میان رو از ته قطع کن زیر درخت های ما توی زمین خودش میخواد نهال بکاره به ما میگه درخت های به اون بزرگی رو قطع کن
اذیت میکنه و میگه میخوام شکایت کنم الان اگر شکایت کنن قانون طرف ماست یا اون باید ببریم یا خیر؟

خواهش میکنم سریع جواب بدید


مشاور: فاطمه سادات میرامامی

سلام دوست عزیز 

قطع کردن درختان طبق قوانین مجازات اسلامی جرم می باشد. بنابراین هر کسی که اقدام به قطع، آتش زدن و هر نوع فعالیتی که منجر به از بین رفتن درخت شود جرم هست .

برای قطع کردن درختان باید اجازه نامه کتبی از شهرداری داشته باشید . اگر شهرداری طبق قواعدی که مطرح کرده است مانند: خشک بودن درختانی که بی فایده است، یا درختانی که خطر سقوط دارد و... مجوز قطع درخت را می دهد.
 

شما برای پیگیری این موضوع گزارش را به شماره ی137 «ماموران شهرداری» انتقال دهید تا آن ها با تدبیر خود تصمیم بگیرند. زیرا قطع بی علت درختان مجازاتی چون: حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از سه میلیون تا هجده میلیون ریال محکوم خواهید شد.

نسخه چاپی