ماهان زارع زاده

چرا بابام واسم گوشی نمیخره؟

ماهان زارع زاده ( تحصیلات : دبیرستان ، 14 ساله )

سلام من یه پسر 14ساله هستم و یه تبلت داغون دارم که رمش دو هست
به بابام گفتم واسم گوشی بخر گفته 18سالگی ولی من الان خیلی بهش نیاز دارم الان همه همکلاسیام گوشی خوب دارن حتی بچه های فامیلمون که از من کوچیکترن سامسونگ a52د دارن ولی من یه تبلت دارم که باهاش هیچ کاری نمیشه کرد حتی اسکای روم هم که واسه مدرسه هست نمیاره وضع بابام هم خوبه و می‌تونه یه گوشی در حد 7تومن بخره منم یک گوشی انتخاب کردم ولی بابام میگه نه زوده الان با تبلت بازی درست حسابی هم نمیتونم بکنم خونه کسی که میریم من فقط باید بشینم و بازی کردن بقیه رو ببینم چون هیچی روش نمیاره لطفاً کمکم کنید


مشاور: مهدیس حسینی

دوست عزیزم سلام

 چرا از پدرتان پرسیده اید که به چه علت تا ۱۸ سالگی برای شما تبلت نمی خرند؟ شاید یکی از دلایلی که می توان بر این قضیه متصور شد این باشد که پدرتان توانایی خرید آن را واقعاً ندارند. شاید پدرتان برای اینکه شما در زندگی احساس امنیت و حمایت داشته باشید بگونه‌ای رفتار می‌کنند که شما نگرانی مالی نداشته باشید، شاید در حقیقت توانایی اقتصادی خرید تبلت را ندارند برای همین زمان خرید آن را به آینده موکول می کنند.

نکته بعدی این است که شاید نگران هستند شما با داشتن یک تبلت جدید تمام توجه تان را به فضای مجازی و بازی کردن صرف کنید و از درس های تان عقب بمانید.

نکته دیگر این است که شاید شما نمی توانید خواسته هایتان را به درستی مطرح کنید، شاید شیوه درخواست کردن شما اشتباه است. اینکه زمان مناسبی برای درخواست کردن انتخاب کرده اید؟ آیا خواسته تان منطقی است؟ آیا پدر شما توانایی برآورده کردن خواسته شما را دارند؟ نحوه بیان کردن خواسته تان هم بسیار مهم است. 
 

اما در نهایت به نظرم بهترین راه صحبت کردن مستقیم با پدرتان است، اینکه چرا در ۱۸ سالگی برای تان می خرند و شما الان به تبلت نیاز دارید و شاید در هجده سالگی اصلا دیگر خرید تبلت برایتان اهمیتی نداشته باشد.

بهتر است دلایل کافی و لازم برای داشتن یک تبلت را  به پدرتان بگویید، همچنین که می توانید به پدرتان پیشنهاد کنید که بخشی از مبلغ خرید تبلت را خودتان جور می کنید.

می توانید در سه ماه تابستان به عنوان شاگرد در جایی مشغول به کار شوید یا اگر حرفه و هنری را بلد هستید برای درآمدزایی از آن استفاده کنید، حتی اگر شغل پدرتان به گونه‌ای است که میتوانید در کار همراهی اش کنید از او بخواهید به عنوان پاداش کار برایتان تبلت را خریداری کند.

 

 باید به پدرتان توضیح قانع کننده بدهید که خرید تبلت هیچ لطمه‌ای به درس خواندن تان نمی زند و شما بیشتر برای نرم افزار های سنگینی که برای درس خواندن روی گوشی شما نصب نمی شود میخواهید تبلت  جدید و بروزی داشته باشید. باز هم تکرار می کنم که می توانید بگویید میتوانید در خرید تبلت با پدرتان مشارکت کرده و بخشی از پول آن را خودتان فراهم میکنید.

چطور است که اینگونه مطرح کنید که من یک تبلت می خواهم قیمتش این است و تا الان خودم انقدر پول جمع کرده ام، شما لطف می کنی و برای خریدنش به من کمک کنید.

نسخه چاپی