Zahra

اصلا روم نمیشه مادر همسرم رو مامان صدا کنم

Zahra ( تحصیلات : دیپلم ، 21 ساله )

کمک کنید چطور مادرهمسرم رو صدا بزنم مامان روم نمیشه


مشاور: مهدیس حسینی

دوست گرامی سلام

 دوران عقد دوران آشنایی است.شاید در زمان خواستگاری آشنایی صورت گرفته باشد اما در دوران عقد دو نفر وارد زندگی یکدیگر می شود.  مهمترین نکته در آغاز راه این است که قرار نیست با خانواده همسر خیلی صمیمی شویم یک ارتباط درست و قابل احترام هم کافی است.

طبعا هر کس که ازدواج می کند فرقی نمیکند چه دختر چه پسر، هر یک انتظار دارند که به عنوان عضو جدیدی از خانواده پذیرفته شوند و یا خانواده شان فرد جدید را قبول کند و همسرش هم خانواده او را دوست بدارد.

انتخاب خیلی از زوجین برای صدا زدن پدر و مادر همسرشان واژه مامان و باباست که باید توجه کرد بار عاطفی سنگینی را با خود حمل میکند.
 

 اما اگر دختر یا پسری احساس همدلی، عشق و محبت از مادر و پدر همسرشان دریافت نکرده باشند نمی توانند به آن ها مامان و بابا بگویند. در برخی فرهنگ ها  از لفظ حاج خانم و حاج آقا استفاده می شود.

بعضی ها آقاجون و مامان جون صدا می زنند. بعضی ها هم یک جون به آخر اسم پدر و مادر همسرشان اضافه می کنند. توصیه می کنم که شما و همسرتان نظر خود را مبنی بر اینکه دوست دارد شخص مقابل پدر و مادر او را چگونه خطاب کند بیان کند.

البته این نکته را فراموش نکنید که درست صدا زدن نام پدر و مادر همسر نه تنها باعث می شود به شما علاقمند شوند بلکه باعث افزایش محبت بین زوجین هم میشود.
 

 ایجاد و افزایش صمیمیت و محبت با والدین همسر باعث می شود مهر و محبت در زندگی زناشویی خودتان هم افزایش پیدا کند،زیرا همسر شما از اینکه با خانواده اش برخورد خوبی دارید احساس ارزشمندی و غرور می کند.

نسخه چاپی