m1401

در مورد انتخاب رشته ی آگاهانه راهنمایی ام کنید

m1401 ( تحصیلات : دبیرستان ، 16 ساله )

سلام خسته نباشید
من کلاس نهم رو تموم کردم و الان موقع انتخاب رشه ام هست
من برای اینکه بخوام رشته ام رو انتخاب کنم. یا باید ببینم به چه چیز علاقه دارم یا باید ببینم که شغلم چه چیزی انتخاب میکنم که در ارتباط با شغلم درس هم بخونم اما مشکلم اینجاست که من مدتی فکر کردم و با چند نفر صحبت کردم اما نفهمیدم که چه رشته ای رو دوست دارم و اینکه حتی نمیدونم که شغلم هم قرار چی باشه چون میترسم یک رشته ای رو انتخاب کنم یا یک شغلی اما بعد از مدتی پشیمون بشم.
نمیخوام پشیمون بشم اصلا نمیدونم چیکار باید کنم؟


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

با سلام و وقت بخیر خدمت شما همراه عزیز راسخون

خوشحالم که در این مسیر کنار شما هستم

نگرانی شما را در رابطه با انتخاب رشته و انتخاب شغل کاملاً درک می کنم ؛ یک بخشی از این نگرانی و سردرگمی طبیعی است اما می توانید برای اینکه از این نگرانی و سردرگمی خارج شوید ، ابتدا علاقمندی ها ،  رغبت و استعداد خودتان را پیدا کنید ، برای اینکه این موارد را شناسایی کنید می توانید از طریق هسته ی مشاوره ی آموزش و پرورش منطقه ی سکونتتان یا یک مرکز مشاوره ی خصوصی آزمون استعداد و رغبت را که برای این منظور طراحی شده است را انجام دهید .

این آزمون به شما کمک می کند بخش عمده ی این نگرانی ها حل شود . چرا که با این آزمون به توانمندی ها ، علایق و استعداد های خودتان واقف می شوید و می توانید بر اساس آن یک انتخاب رشته ی اصولی داشته باشید .گاهی وقت ها ممکن است بعد از انجام این تست  فرد بین دو رشته تردید پیدا کند که کدام را انتخاب کند ، برای این منظور می توانید از افرادی که در هرکدام از این رشته ها تحصیل کرده اند کسب اطلاع کنید .
 

امیدوارم در مسیر تحصیل و شغل آینده بهترین ها در انتظار شما باشد .

نسخه چاپی