ناشناس

از سر دلسوزی حرف دیگران رو به خود آن فرد زدم، من رو تهدید به نفرین کرد!

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

باسلام بنده از سر دلسوزی مطلبی که بر اساس تحقیق صحت داشت به فردی گفتم (مشکل غیراخلاقی ارتباط با خانمها) و تا او را از این کار بر حذر بدارم و از عواقب بعدی اعمالش اگاهش کنم. حالا او عصبانی شد و خیلی توهین کرد پس از آروم شدن گفت یا بهم بگو این مطلب رو کی گفته یا نفرینت می کنم که تو عمرت روز خوش نبینی؟ حالا من از نفرین شدن می ترسم و امکان معرفی شخصی که بار اول مطلب رو گفت نیست چون ماجرا خطرناک می شود. نظر شما چیست؟ ایا نفرینش ممکن است اثرگذار باشه چی؟ اگه من گناه کردم و توبه کردم این نفرین چی میشه؟ هدف اصلی من اصلاحش بود.


مشاور: سیدحسین خاتمی

سلام. نفرین کردن افراد هیچ اثری در زندگی حال و آینده ما ندارد و در این خصوص جای هیچ نگرانی نیست... اما باید مراقب باشید برای اصلاح یک کار آبروی کسی را به خطر نیندازید یا حتی افراد را عصبانی و ناامید نکنید.

اگر فکر می کنید ارائه اطلاعاتی که جزو اسرار افراد است و نمی خواهند و نباید کسی از آن مطلع شود می توان چیزی را یا کسی را اصلاح کرد، سخت در اشتباه هستید... زیرا با ریختن آبروی کسی نمی توان امید به اصلاح چیزی داشت.

 

اگر فکر میکنید افشای اطلاعات شخصی فردی باعث بی آبرویی او شده اید باید از او حلالیت بطلبید و اگر تبعات دارد باید توبه کنید و تصمیم بگیرید این کار را دیگر انجام ندهید.

نسخه چاپی