نازنین

علاقمندی به بازیگری و انتخاب رشته

نازنین ( تحصیلات : راهنمایی ، 13 ساله )

سلام من 13 ساله هستم و دوسال پیش وقتی میگفتم به بازیگری علاقه مندم مادرم داشت دنبال کلاساش میگشت و بعد یه مدت بازیگرا تو اینستاگرام میومدن میگفتن دنیاش کثیفه و به بازیگرا تجاوز و دست درازی میشه اگه مهمونیای شبانه نریم بهمون کار نمیدن و مامانم راجع به اینا باهام صحبت کرد و گفت ما دوست داریم دوست داریم به هدفت برسی ولی مشکل اینه ک دنیای کثیفی داره داییای من چند سال پیش سیاه لشکر بودن و کلاساشو رفتن و بعد فهمیدن ک دنیاش کثیفه و ادامه ندادن و الام بدترهم شده
همه دوستای من میگن بازیگری و دوست داریم ولی من میدونم مشخصه از صحبت کردنشون که بخاطر شهرت و پول میگن ولی من واقعا این شغلو دوست دارم نمیدونم چیگار کنم
بخدا شاید فکر کنید فقط میخام مشهور بشم ولی خب واقعا از ته دل اجرا و بازیگری و دوست دارم چیکار کنم


مشاور: فاطمه سادات زاهدی

سلام دختر گلم

امیدوارم هرجا هستی سلامت باشی

خیلی خوشحالم در این مسیر کنارت هستم

چقدر خوب که مادر آگاهی داری که به دنبال علایق تو و در این مسیر همراه توهستند . یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب رشته و به دنبال آن انتخاب شغل ، علاقمندی به آن است که تو اذعان داری به این رشته علاقه داری و ( به دور از همه ی آن مواردی  که ممکن است دیگران به دنبال آن باشند  از جمله شهرت و پول) اما چیز دیگری که در این میان وجود دارد و گاهی اوقات باتوجه به بافت فرهنگی ،  شرایط و قوانین موجود خانوادگی ممکن است این علاقه و رسیدن به مسیر را دستخوش تغییر کند همان مساله ای است که خودت هم مطرح کردی و آن حواشی ای است که این روزها متأسفانه وارد دنیای بازیگری بیشتر و در دنیای مجری گری کمتر شده است و ممکن است که هر کدام از ما که وارد این دنیا شویم را نیز تحت تأثیر قرار دهد .
 

درک می کنم که در سردرگمی و دوراهی سختی قرار گرفته ای  ، بین علاقمندی و هدفی که برای خودت در نظر داشته ای و برای رسیدن به آن تا اینجا تلاش کرده ای  و بین وضعیت موجودی که هست و نگرانی خودت و خانواده از اینکه اگر در این مسیر قدم بگذاری چه خواهد شد ؟؟؟؟
 

قبل از هرگونه انتخابی پیشنهاد می کن آزمون استعداد و رغبت را توسط یک روانسنج در یکی از مراکز مشاوره معتبر ( ترجیحاً مراکز مشاوره آموزش و پرورش محل سکونت ) انجام بدهی و توسط این آزمون به علاقمندی ها و استعدادهای واقعی خودت واقف شوی .
 

همچنین یکی از کارهای خوبی که در این موقعیت می توانی انجام بدهی این است که هم خودت و هم خانواده در این وضعیت از جدول سود و زیان انتخاب استفاده کنید . به این صورت که انتخاب مورد نظر ( ورود به دنیای بازیگری و اجرا)  را در بالای جدولی یادداشت کنی و در زیر آن دو ستون با عناوین مزایا و معایب در نظر بگیری و بعد هم خودت و هم خانواده مزایا و معایب ورود یا عدم ورود به این رشته را  یادداشت کنید که بعد از اتمام نوشته ها بتوانید با همدیگر به یک جمع بندی در این انتخاب برسید .
 

و کار بعدی که می توانی انجام دهی مشخص کردن اختصاصی رشته ای است که می خواهی به آن وارد شوی آیا دنیای بازیگری را علاقه و استعداد بیشتری داری یا اجرا ؟! چرا که تا جایی که اطلاع دارم این دو رشته باهم تفاوت های قابل توجهی دارند . حالا وقتی مشخص کردی کدامیک را انتخاب می کنی می توانی راحت تر در مورد هنرستان و دانشگاهی که قرار است وارد آن شوی تصمیم گیری کنی .
 

حتی شاید انتخاب تو و خانواده ات این باشد که وارد رشته ی دیگری شوی اما در دوره های آزاد برخی مؤسساتی که وجود دارند و محیط مناسب تری هم دارند شرکت کرده و این علاقمندی خودت را آنجا ادامه دهی .
 

امیدوارم در مسیر انتخاب رشته و انتخاب شغل آینده بهترین ها در انتظارت باشد .
 

موفق و پیروز باشی .

نسخه چاپی