ناشناس

طلاق

با سلام .... من ۴ ساله ازدواج کردم اما متاسفانه در زندگی موفق نبودم همسر من اصلا اون ادم سابق نیس بکلی رفتارش عوض شده بهم اهمیت نمیده شب و روز بحث و دعوا داریم سر هر چیز الکی ما دعوامون به راهه ..... و جدیدا دست بزن پیدا کرده ...... خوب البته منم واقعا صبرم تموم شده خسته شدم ازش ..... میخواستم بدونم بنظر شما آیا راه چاره چیه قابل درس شدنه یا باید جدا شیم ..... (ما یه بچه ۳ ماهه هم داریم)
پنجشنبه، 27 مهر 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حسن نجفی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

طلاق

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 25 ساله )

با سلام ....
من ۴ ساله ازدواج کردم اما متاسفانه در زندگی موفق نبودم همسر من اصلا اون ادم سابق نیس بکلی رفتارش عوض شده بهم اهمیت نمیده شب و روز بحث و دعوا داریم سر هر چیز الکی ما دعوامون به راهه ..... و جدیدا دست بزن پیدا کرده ...... خوب البته منم واقعا صبرم تموم شده خسته شدم ازش ..... میخواستم بدونم بنظر شما آیا راه چاره چیه قابل درس شدنه یا باید جدا شیم ..... (ما یه بچه ۳ ماهه هم داریم)


مشاور: الهه مولوی زاده

با سلام خدمت شما دوست عزیز دوست گرامی؛ زندگی مشترک آکنده از فراز و نشیب هایی است که ما را بر آن می دارد که در سختی ها و دشواری های آن پرتوان و پرقدرت به پیش رفته و در برابر آنها کمر خم ننموده و با تمام توان برای حل آنها همت کنیم. شما دوست عزیز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و توصیه می گردید به جای پرداختن به افکاری نظیر جدایی، عرصه و میدان زندگی خود را خالی ننموده(با توجه به دارا بودن فرزند دلبندتان) و به جای پاک کردن صورت مسئله (که قطعا مشکلات و مسائل بسیار دیگری را برای شما در زندگی به همراه خواهد داشت)، به حل صحیح آن بپردازید. همچنین تغییرات اخیر در رفتارهای همسر شما، بایستی شما را به تأمل بیشتری در خصوص رفتار خود وادار ساخته چرا که در اشاره ما به طرف مقابل سایر انگشتان ما به سمت خودِ ما بوده و این نشان دهنده این موضوع است که تأثیر رفتار ما در رابطه، چهار برابر بیشتر از طرف مقابل می باشد. بنابراین در اینجا شما دوست عزیز را به ایجاد تغییرات لازم در روابط با همسرتان گوشزد نموده و به شما عرض می نمایم که جدای از رفتارهای همسرتان در جهت بهبود و ارتقاء رابطه خود و همسرتان تلاش نمایید. تلاش در رفتارهای مهربانانه و شفقت آمیز در بهبود و افزایش کیفیت رابطه شما کمک شایانی می نماید. پرهیز از جروبحث های بی نتیجه و مخرب و ایجاد و تقویت مهارت کنترل خشم در مواقع عصبانیت، از دیگر راهکارهای بهبود کیفیت در رابطه شما و همسرتان می باشد. به طور کلی یادگیری مهارت های زندگی شما را به داشتن رابطه بهتر با اطرافیان و بخصوص با همسرتان یاریگر خواهد بود. به نظر می رسد که تنها مشکل شما و همسرتان عدم برخورداری از مهارتهای لازم در زندگی مانند مهارت خودآگاهی، مدیریت هیجانات، کنترل استرس و خشم، همدلی، مهربانی، ارتباط مؤثر، حل مسئله، تفکر خلاق و به طورکلی تمامی مهارت های ارتباطی و بین فردی که کسب این مهارت ها، نه تنها به رفع مشکلات موجود در روابط شما کمک شایانی می نماید بلکه باعث افزایش کیفیت روابط زناشویی شما گردیده و زندگی زناشویی شما را از لطف و صفای خاصی برخوردار خواهد ساخت. شما دوست گرامی توجه داشته باشید که کسب این مهارت ها در شما از طریق مطالعه و شرکت در دوره های آموزشی مهارت های زندگی (که توسط فرهنگسراها و مراکز مشاوره دایر می گردد) امکان پذیر بوده و تلاش شما در جهت فراگیری آنها و اِعمال آن در روابط با همسرتان، علاوه بر ایجاد تغییرات مطلوب در روابط شما، همسر شما را نیز نسبت به فراگیری این مهارت ها مشتاق ساخته و با کسب این مهارت ها از طریق شما، فضای رابطه شما مطبوع و لذت بخش خواهد گردید. با آرزوی موفقیت و شادکامی برای شما دوست عزیز



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.