ناشناس

در رابطه با مشکل یک دختر جوان (در رابطه با مردان)راهنمایی میخوام"

سلام و خسته نباشید. مشکل من در خصوص دختر دوستم هست. دختری 27 28 ساله که یک بار عقد کرده و کارش به طلاق رسیده. البته طلاقشون به راحتی صورت نگرفته. گویا دو خانواده با هم مشکل داشتن. تا جایی که دختر خودکشی می کنه و حدود یکی دو ماهی تو کما بوده بعد که از کماخارج می شه به اصرار خانواده طلاق می گیره. ولی به لحاظ روحی هیچ وقت نرمال نمیشه. مشکل اصلی اینکه که این دختر دائما با پسرها رابطه دوستی برقرار می کنه. البته به دنبال ازدواج هست. ولی هیچ کدوم جلو نمی یان که هیچ. باعث ایجاد مشکلات عدیده برای خانواده دختر می شن. چون اون با پسرهای بی خانواده دوست می شه. وقتی روحیه دختر رو می بینن اون رو وادار به گرفتن پول از خانواده و خرج کردن برای خودشون می کنن. یک از اونها دختره رو تهدید کرده بود و حتی تو خیابون کتک زده بود. یا برای آنها هدیه های خیلی سنگین میخره که باعث درد سر خانوده می شه. وقتی باهاش صحبت می کنن میگه شما راست می گید. من دیگه این کار رو نمی کنم. ولی چند روز بعد همه چیز دوباره شروع می شه. مادر رو به فرار از خونه تهدید می کنه. مادر هم وقتی دختر از خونه بیرون می ره تا برگرده واقعا حالش بد می شه. می گه من حتما باید با یک مرد به پارک و سینما و کوه ... برم. مادره می گه بیا با هم بریم. می گه نه باید طرف مرد باشه. عمو و دایی و پدر هم بهش توجه نمی کنن. البته این دیگه از توجه گذشته یعنی همه باید بیکار بشن فقط با این دختر برن تفریح. واقعا برای خودش و خانوادش مشکل های عدیده درست می کنه. خواستگار هم که گیر نمی یاد. واقعا خانواده با این دختر موندن چه کنن. پیش مشاور هم رفتن. وضع بدتر شده که بهتر نشده. واقعا با این دختر چه باید کرد.
چهارشنبه، 16 اسفند 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

در رابطه با مشکل یک دختر جوان (در رابطه با مردان)راهنمایی میخوام"

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 40 ساله )

سلام و خسته نباشید.
مشکل من در خصوص دختر دوستم هست. دختری 27 28 ساله که یک بار عقد کرده و کارش به طلاق رسیده. البته طلاقشون به راحتی صورت نگرفته. گویا دو خانواده با هم مشکل داشتن. تا جایی که دختر خودکشی می کنه و حدود یکی دو ماهی تو کما بوده بعد که از کماخارج می شه به اصرار خانواده طلاق می گیره. ولی به لحاظ روحی هیچ وقت نرمال نمیشه. مشکل اصلی اینکه که این دختر دائما با پسرها رابطه دوستی برقرار می کنه. البته به دنبال ازدواج هست. ولی هیچ کدوم جلو نمی یان که هیچ. باعث ایجاد مشکلات عدیده برای خانواده دختر می شن. چون اون با پسرهای بی خانواده دوست می شه. وقتی روحیه دختر رو می بینن اون رو وادار به گرفتن پول از خانواده و خرج کردن برای خودشون می کنن. یک از اونها دختره رو تهدید کرده بود و حتی تو خیابون کتک زده بود. یا برای آنها هدیه های خیلی سنگین میخره که باعث درد سر خانوده می شه. وقتی باهاش صحبت می کنن میگه شما راست می گید. من دیگه این کار رو نمی کنم. ولی چند روز بعد همه چیز دوباره شروع می شه. مادر رو به فرار از خونه تهدید می کنه. مادر هم وقتی دختر از خونه بیرون می ره تا برگرده واقعا حالش بد می شه. می گه من حتما باید با یک مرد به پارک و سینما و کوه ... برم. مادره می گه بیا با هم بریم. می گه نه باید طرف مرد باشه. عمو و دایی و پدر هم بهش توجه نمی کنن. البته این دیگه از توجه گذشته یعنی همه باید بیکار بشن فقط با این دختر برن تفریح. واقعا برای خودش و خانوادش مشکل های عدیده درست می کنه. خواستگار هم که گیر نمی یاد. واقعا خانواده با این دختر موندن چه کنن. پیش مشاور هم رفتن. وضع بدتر شده که بهتر نشده. واقعا با این دختر چه باید کرد.


مشاور: خانم ضیایی


سلام و عرض ادب خدمت شما خانم محترم
اینکه به فکر دوستتان هستید و برای مشکل ایجاد شده دنبال راه حلی هستید، نشان از حس انسان دوستانه ی شما می کند و از اینکه با سایت راسخون در میان گذاشتید، سپاسگزارم.
بیان نمودین " به لحاظ روحی هیچ وقت نرمال نمیشه." با توجه به علائمی که شما شرح دادید، رد پای یک اختلال روانی دیده می شود که رفتار، احساسات، روابط خانوادگی خانم را تحت تاثیر قرار داده است.
نمونه ای از علائم  اختلال:
1- آسیب رساندن به خود: افراد مبتلا به این اختلال، به خودشان صدمه می زنند و یا حتی خودکشی می کنند. بیان کردین: "دختر خودکشی می کنه"؛ 
2- روابط متزلزل: افراد مبتلا به این اختلال، دارای روابطی ناپایدار با خانواده، فامیل و دوستان خود هستند.
این افراد ممکن است سریعا علاقه شدیدی به یک فرد پیدا کنند و ناگهان از آن شخص متنفر شوند.
بیان کردین" مشکل اصلی اینکه که این دختر دائما با پسرها رابطه دوستی برقرار می کنه": 
3- رفتارهای پرخطر و تکانشی: پول خرج کردن بی رویه یکی از رفتارهای افراد مبتلا به این اختلال می باشد. فرمودین: " برای آنها هدیه های خیلی سنگین میخره که باعث درد سر خانوده می شه". 
و  ارتکاب به اشتباهات متعدد : مثل همینکه بیان کردین: " من دیگه این کار رو نمی کنم. ولی چند روز بعد همه چیز دوباره شروع می شه".
با توجه به اینکه ما به کیس مورد نظر دسترسی نداریم و مشاهدات بالینی به صورت حضوری بررسی نشده است، از عنوان کردن تشخیص قطعی معذور هستیم.
برای کنترل شرایط به وجود آمده باید دو مسیر چیده شود: یکی پایین آوردن گارد و خشم مادر نسبت به رفتارهای دخترشان و بهبود رابطه ی بهتر با ایشان ؛ زیرا که تذکر، امر و نهی، درگیری، باعث متشنج تر شدن اوضاع می شود و گرفتن تصمیمات تکانشی مثل  لج و لجبازی و فرار از منزل....
البته این به معنای عدم اقتدار والد یا رها کردن دخترشان به حال خودش نیست، بلکه مقصود کنترل نامحسوس و کلی در قالب چهارچوب های اصلی خانواده هست به جای تذکرات پیاپی. 
و از سوی دیگر درمان دختر خانم و تعدیل رفتارهایش: حتما این خانم باید به روانپزشک مراجعه کنند، دارو درمانی می تواند این علائم را کنترل کنند.
 و همچنین روش های مختلف مشاوره و روان درمانی هم برای بهبود این خانم بسیار موثر هست.
و در نهایت، با توجه به اینکه دخترخانم سابقه ی خودکشی دارند، هر گونه تهدید به خودکشی باید از طرف خانواده جدی گرفته شود و در اولین فرصت به روانپزشک ارجاع  داده شوند.
موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.