ناشناس

چه راههایی پیشنهاد می دین برای حل اختلافهای دوران نامزدی؟

سلام من یه ساله نامزدم.بعدازدوماه اول اختلافات زیادی پیدا شد.ایشون خیلی اخلاق ورفتارشون تغییر کرده به طوریکه حریف های خیلی بد ورکیک هم میزنن.همیشه اختلاف ایجاد میکنن و دعوا راه میندازن وقتی من عصبانی شدم بدتر میکنن وآخرسرهم میگن توراه انداختی وتقصیر توبود.مثلا خیلی صمیمی هستیم ولی وقتی که من توخیابون یاتوخونه پیش خانواده هستم بهم زنگ میزنن من خوب حرف میزنم ولی نمیتونم پیش اونا قربون صدقه برم ویه دعوای جدید درست میشه هی میگه چراباهام درست حرف نزدی.من میگم خوب حرف زدم میگه نه.اصلا به حرفم گوش نمیده طوری رفتارمیکنه که من دوست ندارم درعوض من اگه یه ذره برخلاف میل ایشون رفتارکنم باز دعوای جدید.هرچیم میگم اخلاق ورفتارت بده میگه واسه اینکه توسن بلوغم16سالشونه) موندم چیکارکنم کلا ناامید شدم.
پنجشنبه، 9 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چه راههایی پیشنهاد می دین برای حل اختلافهای دوران نامزدی؟

ناشناس ( تحصیلات : طلبه ، 23 ساله )

سلام
من یه ساله نامزدم.بعدازدوماه اول اختلافات زیادی پیدا شد.ایشون خیلی اخلاق ورفتارشون تغییر کرده به طوریکه حریف های خیلی بد ورکیک هم میزنن.همیشه اختلاف ایجاد میکنن و دعوا راه میندازن وقتی من عصبانی شدم بدتر میکنن وآخرسرهم میگن توراه انداختی وتقصیر توبود.مثلا خیلی صمیمی هستیم ولی وقتی که من توخیابون یاتوخونه پیش خانواده هستم بهم زنگ میزنن من خوب حرف میزنم ولی نمیتونم پیش اونا قربون صدقه برم ویه دعوای جدید درست میشه هی میگه چراباهام درست حرف نزدی.من میگم خوب حرف زدم میگه نه.اصلا به حرفم گوش نمیده طوری رفتارمیکنه که من دوست ندارم درعوض من اگه یه ذره برخلاف میل ایشون رفتارکنم باز دعوای جدید.هرچیم میگم اخلاق ورفتارت بده میگه واسه اینکه توسن بلوغم16سالشونه)
موندم چیکارکنم کلا ناامید شدم.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.
احساستان را می فهمیم  و می دانیم که رفتارها و برخوردهای همسرتان بسیار آزار دهنده است و دوست دارید همسر شما نیز مانند دیگر همسرتان بتواند موقع عصبانیت خودش را کنترل نموده و هر حرف یا رفتاری را انجام ندهد.حتما میدانید برخی از مشاوران دوران عقد را به برزخ زن و شوهر تشبیه می کنند، چراکه زن و مرد نه به صورت کامل مستقل شده اند تا شرایط و قوانین زندگی مشترک بر روابط آنان حاکم باشد و نه اینکه مجرد هستند تا احساس رهایی و بی مسئولیتی دوران مجردی را داشته باشند، از اینرو برخی از رفتارهای زن و مرد مقتضای این دوران است و پس از سپری شدن این دوران و تشکیل زندگی مشترک خود به خود حل می شود. در ضمن از آنجا که دختر و پسر در ابتدای راه تشکیل زندگی مشترک هستند، هنوز در فضای دوران مجردی هستند و با بسیاری از وظایف یک فرد متاهل آشنا نیستند و به همین دلیل ممکن است در برخی مواقع رفتارهایی از زن و مرد سر بزند که موجب آزردگی شریک زندگی آنان شود.تجربه نشان داده است زوج های جوان در دوران عقدشان به خاطر عدم آشنایی با روحیات و اخلاقیات همدیگر و اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها در مسائل جزئی زندگی دچار تنش می شوند. کمال خواهی، مطلق نگری و ایده آل گرایی آنها اگر به همراه حلم و بردباری و سعه صدر نباشد شیرینی دوران نامزدی را به تلخی تبدیل می کنند.
البته اختلاف نظر و عقیده در ابتدای زندگی برای دختر و پسری که از خانواده های مختلف و روحیات متفاوت برخوردارند زیاد دور از انتظار نیست و مشکل مهمی نیست، به شرطی که زود حل شود و طولانی یا مکرر نشود. زیرا ازدواج چون نهال نوپایی است که اگر در معرض مداوم طوفان اختلاف و درگیری ها قرار گیرد امکان شکسته شدن دارد. پس باید هوشیار باشند و اجازه ندهند مسائل جزئی و سطحی خللی در زندگی آنها ایجاد کند.
مسئله مهم دیگر این است که همسرتان در سن بلوغ و نوجوانی است. این دوران از لحاظ عاطفی بسیار حساس و ضربه پذیر است. در ابتدا لازم است خود شما به عنوان یک برادر فهمیده با خصوصیات این دوران آشنا شوید تا بهتر بتوانید روحیات همسرتان را درک کرده و با او کنار بیایید.دوره نوجوانی یکی از دوره های حساس زندگی انسان تلقی می گردد. این دوره نقش بسزائی در تکوین شخصیت فرد دارد. نوجوانی دوره انتقال از وابستگی کودکی به استقلال ومسئولیت پذیری نوجوان می باشد.بازنگری وبازسازی ارتباط با والدین،بزرگسالان وجامعه از یک سو وبازشناسی وبازسازی فرد به عنوان یک فرد مستقل از دیگر سو دو مساله اصلی دوره نوجوانی می باشد. فرد در این دوره به دنبال آزمون این است که با چه کسانی و با چه تیپ آدم هایی رابطه داشته باشد و رابطه اش چگونه باشد. شکست در برخی موارد امری طبیعی است و کسب تجربه در این زمینه با آزمون و خطا امکان پذیر است.حتی یکی از صفاتی که همسرتان با آن درگیر می شود «خودمحوری» است یعنی او دوست دارد نظرات و سلیقه خود را پیاده کند. این ویژگی نوجوان را دچار خودخواهی و خودشیفتگی می‌کند و تحمل آن برای کسانی که هنوز تغییرات فرد را باور نکرده‌اند، اندکی دشوار است. به دنبال این تحول، نوجوان در شرایطی انزوا طلب شده و از جمع دوری می‌کند. او برای هماهنگ شدن با تغییرات درونی خود، به خویشتن پناه می‌برد و نیاز به تنهایی به سبد نیازهای وی افزوده می‌شود. از مهمانی‌ها و مجالس عمومی طفره می‌رود و ... .به هر حال شما با فردی ازدواج نموده‌اید که 7سال با شما اختلاف سنی دارد  و از طرفی همسرتان به هر دلیلی زود ازدواج کرده و همین موضوع ممکن است اختلافاتی را روبرو کند ولی اگر کمی صبور باشید تا همسرتان رشد یابد و از این دوران گذر کند زندگی خوبی در آینده خواهید داشت. مسائلی مثل درک متقابل یا صحبت کردن راحت و فهم اینکه در مقابل خانواده امکان صمیمت زیاد نیست و ... کم کم برای همسرتان هضم خواهد شد.اما برای رفع این اختلافات توصیه می کنیم:
1.در مورد اختلافات دوران عقد زن و شوهر باید سعی کنند فرد مقابل را درک کنند و از نگاه او به مسائل نگاه کنند. در موارد بروز مشکل آنها باید از نگاه همسر به مسئله نگاه کنند و ببینند او چه نظری دارد و در چه موقعیتی قرار دارد. 2. زن و شوهر در دوران عقد باید سعی کنند از لجبازی خودداری کنند زیرا در این صورت نه تنها فرد مقابل بلکه خودشان نیز عذاب روحی خواهند داشت. 3. آنها باید سعی کنند عقاید و سلایق هم را بشناسند و بدانند که مثلا همسرشان چقدر روی این مسئله حساس است و مسائلی که خیلی روی آنها حساس است را رعایت کنند. اگر یکی از زن و شوهر این کار را انجام دهند طبیعتا فرد مقابل نیز همین همکاری را با همسرش خواهد داشت. 4. زوجین باید سعی کنند که انتقاد پذیر باشند و عیبها و کاستی های خود را بپذیرند. و صادقانه زندگی کنند. 5. اگر خواستید به همسرتان انتقاد کنید اول از خوبی هایش بگویید و وقتی اعتماد سازی انجام شد و فهمید که صادقانه به او انتقاد می کنید، آنوقت انتقاد را مطرح کنید. 6. دختر و پسر در دوره نامزدی باید تلاش کنند که انعطاف پذیر باشند یعنی بتوانند در شرایط مختلف خود را با آن شرایط تطبیق دهند. 7. آنها باید به هم احترام بگذراند و حدالمقدور از کلمات زیبا برای خطاب قرار دادن هم استفاده کنند. در این صورت اصلا کار به بی احترامی و لجبازی نمی کشد. 8. سعی کنید جر و بحث نکنید. هر وقت عصبانی شدید از محیط خارج شوید و بگویید من الان بر می گردم، قدمی بزنید و وقتی آرام شدید برگردید. 9. هرگز در حال عصبانیت بحث نکنید و تصمیم نگیرد. 10. سعی کنید به عقاید و سلایق همسرتان توهین نکنید که او نیز همان کار را خواهد کرد.
موفق و خوشبخت باشید.

بیشتر بخوانید:

دوران نامزدی و دوران عقد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.