ناشناس

نمی تونم از حقم بگذرم،چیکار کنم؟

‏‏سلام استاد سال نو و‌میلاد امیرالمومنین مبارک💐 اگرامکان داره راهنماییم کنید. اخیرا ماشینی تیبا2خریدیم که من هرچی به همسرم گفتم ماشین قبلی روپژو۴۰۵ بفروشیم تاماشین بهتری بخریم قبول نکرد وماشین قبلی رو داد به مادرش. مادرشم پیره و توانایی رانندگی نداره. که من هرچی گفتم به کارشون نمیاد گفت بالاخره برادر کوچکم جایی ببردشون ،خوبه. برادرش عقدکرده و داره میره سرزندگیش. پس عملا طبق گفته های همسرم این ماشین میشه برای برادرش. ومن ازین موضوع ناراحتم. دیشب هم که به برادرش گفت بروماشین رو به نام بزن. چرا من باید ازحق خودم و بچم بگذرم و به برادرشوهرم و زنش ماشین مجانی بدم؟؟؟ ‏‏آیا میتونم به همسرم اعتراض کنم؟ یا نباید حرفی بزنم؟ نمیدونم چه کارکنم بهتره؟؟
جمعه، 10 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نمی تونم از حقم بگذرم،چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 35 ساله )

‏‏سلام استاد سال نو و‌میلاد امیرالمومنین مبارک💐 اگرامکان داره راهنماییم کنید. اخیرا ماشینی تیبا2خریدیم که من هرچی به همسرم گفتم ماشین قبلی روپژو۴۰۵ بفروشیم تاماشین بهتری بخریم قبول نکرد وماشین قبلی رو داد به مادرش. مادرشم پیره و توانایی رانندگی نداره. که من هرچی گفتم به کارشون نمیاد گفت بالاخره برادر کوچکم جایی ببردشون ،خوبه. برادرش عقدکرده و داره میره سرزندگیش. پس عملا طبق گفته های همسرم این ماشین میشه برای برادرش. ومن ازین موضوع ناراحتم. دیشب هم که به برادرش گفت بروماشین رو به نام بزن. چرا من باید ازحق خودم و بچم بگذرم و به برادرشوهرم و زنش ماشین مجانی بدم؟؟؟
‏‏آیا میتونم به همسرم اعتراض کنم؟ یا نباید حرفی بزنم؟ نمیدونم چه کارکنم بهتره؟؟


مشاور: احسان فدایی

باسلام و تبریک سال نو و میلاد حضرت علی (علیه السلام)، در پاسخ به سؤال خوبتان باید عرض نماییم که از نظر فقه اسلامی و قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران ، زن و مرد هر دو ، استقلال اقتصادی و مالی دارند و مالک اموالی هستند که با کار و تلاش خود کسب می کنند. وقتی که زن و مرد قبول می کنند به عنوان همسر یکدیگر نهاد خانواده را تشکیل دهند ، هر کدام حقوق و تکالیفی را نسبت به دیگری دارند . نفقه حق زن و تکلیفی حقوقی بر عهده مرد است. پس در درجه ی اول به این نکته توجه داشته باشید که این ماشین ملک همسرتان است و ایشان اختیار اموال خود را دارد ولی واقعیت اخلاقی اقتضا دارد که همسرتان رضایت شما را نیز در این رابطه کسب نماید. احترام و توجه به مادر جای خود را دارد ولی اینکه بدون نیاز مادرش و به خاطر عذاب وجدان افراطی همسرتان ماشین را در اختیار برادرش قرار دهد امری غیر منطقی است.
توصیه ی ما به شما این است که سعی کنید:
۱. خودتان مستقیما وارد قضیه نشوید و اجازه دهید توسط همسرتان مسئله حل شود.
۲. با همسرتان در فضایی صمیمانه و به دور از ناراحتی دلایل منطقی خود را تبیین نمایید و بررسی کنید.
۳. حساسیت دیگران را نسبت به خودتان افزایش ندهید و صبر کنید تا مسئله کم کم برای همسرتان حل شود.
۴. اگر در نهایت موفق به راضی کردن همسرتان نشدید،با خدای خود معامله کنید و از او بخواهید در قبال خدمتی که به خانواده ی همسرتان نمودید انشاالله خداوند منان به فضل و لطف خودش ماشین بهتری را نصیبتان می نماید.
پس صبور باشید ولی تلاش خود را با آرامش مبذول نمایید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
مهارت حل مسأله و تصمیم گیری



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.