ناشناس

ترس از دست دادن شوهرم رو دارم" کمکم کنین.

roz: باسلام وتشکرازکانال خوبتون. من۲۲سالمه وهمسرم ۳۱سالشونه والان یک سالونیم هست که ازدواج کردیم.دردوران عقدایشون به من گفتن که من تنهادختری نیستم ک باهاشون رابطه جنسی داره دردوران مجردیشون بخاطرنیازجنسی خیلی بهشون فشاراومده وبامشورت یک عالم یک زن راصیغه کرده وبرای یک بارباایشون رابطه داشته.من هم جاخوردم اماهیچ عکس العملی نشون ندادم وهیچ وقت بازگونکردم که قطعااگرقبل ازعقدم میفهمیدم هرگزجواب مثبت به خاستگاریشون نمیدادم.همین مسئله باعث شدمن همیشه یه حس ناامنی یااینکه شایددراینده به من خیانت بشه یااینکه توی تفکرات خودم زودقضاوتشون کنم بشه.ایشونم کمی متوجه این خوددرگیری من نسبت خودشون شدن امادلیل اصلیش رونمیدونن.ناگفته نماندزندگیم روباایشون باعشق وعلاقه ووجودمخالفت های فراوان بخطربحث مهریه شروع کردم .ازتون خواهش میکنم ب من کمک کنیدبااین قضیه کناربیام
جمعه، 24 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

ترس از دست دادن شوهرم رو دارم" کمکم کنین.

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

roz:
باسلام وتشکرازکانال خوبتون.
من۲۲سالمه وهمسرم ۳۱سالشونه والان یک سالونیم هست که ازدواج کردیم.دردوران عقدایشون به من گفتن که من تنهادختری نیستم ک باهاشون رابطه جنسی داره دردوران مجردیشون بخاطرنیازجنسی خیلی بهشون فشاراومده وبامشورت یک عالم یک زن راصیغه کرده وبرای یک بارباایشون رابطه داشته.من هم جاخوردم اماهیچ عکس العملی نشون ندادم وهیچ وقت بازگونکردم که قطعااگرقبل ازعقدم میفهمیدم هرگزجواب مثبت به خاستگاریشون نمیدادم.همین مسئله باعث شدمن همیشه یه حس ناامنی یااینکه شایددراینده به من خیانت بشه یااینکه توی تفکرات خودم زودقضاوتشون کنم بشه.ایشونم کمی متوجه این خوددرگیری من نسبت خودشون شدن امادلیل اصلیش رونمیدونن.ناگفته نماندزندگیم روباایشون باعشق وعلاقه ووجودمخالفت های فراوان بخطربحث مهریه شروع کردم .ازتون خواهش میکنم ب من کمک کنیدبااین قضیه کناربیام


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.
گرچه همسرتان در گذشته با زنی صیغه کرده است و البته ابتدا باید توجه داشت که این کار حلال بوده و همسرتان کار حرامی انجام نداده است ولی بهتر بود این موضوع را برای شما بیان نمی کرد اما در حال حاضر دلیلی برای شک و بدبینی به همسرتان وجود ندارد. زیرا او به هر حال به شما علاقة زیادی دارد و کار گذشته او به دلیل فشار نیاز جنسی بوده ولی الان این نیاز در حال رفع است و دلیلی برای ارتباط برون خانواده وجود ندارد. البته ما مشکلات ازدواج موقت را می دانیم و حتی در همان زمان نیز برای همسرتان این کار مناسب نبوده ولی در هر صورت حلال بوده است. در حال حاضر به همسرتان شک دارید و نگران او هستید. باید دانست عشق به همسر مانند نهال درختى است که اگر به او توجه نشود خشک مى‏شود. پس لازم است دائما تقویت شود و از آسیب‏ها دور بماند. یکی از مهمترین آسیب ها که ممکن است نهال عشق و محبت را پژمرده کند ، شک و بدبینی به همسر است.هر فردی باید نسبت به هم نوع خودش، خاصه کسی که هم وطن و هم دین اوست، حسن ظن داشته باشد، حال چه برسد به همسر، که نزدیکترین و بیشترین روابط عاطفی را با فرد دارد، و رفتارهای او را به خوبی و زیبایی تعبیر کند. البته حسن ظن داشتن را نباید با ساده لوحی و ساده اندیشی و خوش بینی بی اساس یکی دانست؛ ولی وقتی رفتاری از همسر خود می بینید و یقین به نادرستی آن ندارید و می توانید برداشت های مختلفی از آن بکنید، باید آن را به خوبی تعبیر کنید و با توجیه های مختلف رفتار او را پیش خود موجه جلوه دهید. این وظیفه دینی هر انسانی است و باعث رویش مهر و محبت و فضای اعتماد بین همسران می شود.
خواهر محترم؛ در اسلام شدیداً از ترتیب اثر دادن به گمان‏هاى بیهوده و بى‏اساس منع گشته و از انسان‏ها خواسته شده تا زمانى که به مسأله‏اى یقین و علم پیدا نکرده ‏اند، درباره آن قضاوت نکنند؛ چرا که عمل به ظنّ و گمان، رابطه بین آدمیان خصوصا زن و شوهر را دچار تشویش و سستى کرده و اعتماد را در خانواده از بین مى‏ برد. پیشوایان دینى و امامان(ع) از ما خواسته‏اند که کارهاى برادران مسلمان(چه رسد به شوهر) خود را بر بهترین شکل حمل نماییم و حتى اگر حمل بر صحت و درستى آن مشکل است، تلاش کنیم تا وجه خوبى برایش پیدا کنیم در غیر این صورت همیشه انسان از دیگران و گفتار و کردار آنان وحشت داشته و چنین خواهد پنداشت که هر عملى که انجام مى‏دهند علیه او صادر گردیده است.حضرت على(ع) فرمود: «مراقب باش که سوء ظن بر تو غلبه پیدا نکند، به درستى که بدگمانى هیچ رفاقتى را بین تو و دوستت باقى نمى‏گذارد»، (بحارالانوار، ج 77، ص 207) ؛ تا انسان یقین به بدى کسى نداشته باشد حق ندارد به او بدبین شود، بلکه باید نسبت به او خوش‏بین باشد. گمان بد و بدبینى وقتى رواست که انسان یقین به بدى داشته باشد وگرنه باید خوش‏بین بود.
سعی کنید:
-             به خاطر دلخوری های فردی او را از رابطه جنسی، محروم نکنید.
-             اگر از دست او ناراحت هستید، بهتر است مشکلات خود را با گفتگو حل و فصل نمایید. خودتان قضاوت کنید: در یک ماه گذشته چند مرتبه به دلایلی از قبیل اینکه خسته ام، سر درد دارم، و یا حوصله ندارم همسرتان را از خود رانده اید؟
-             افکار و تمایلات خود را با او در میان بگذارید و به او بگویید که از داشتن رابطة سابق نگران آینده هستید.
-             نباید انتظار داشته باشید که او به صورت اتوماتیک همه افکار شما را حدس بزند. خیلی راحت هر چه را که در ذهن خود دارید با همسرتان در میان بگذارید. آنوقت دیگر غصه نمی خورید که چرا به من اهمیت نمی دهد و .... باور کنید که ناامیدی ها شما تنها با بازگو کردن افکارتان پایان می پذیرند.
- به زیبایی خودتان اهمیت بدهید. به ظاهر خود اهمیت بدهید و به خودتان برسید. لباس های زیبا و تمیز بپوشید و در مجموع ظاهرتان را آراسته نگاه دارید تا همسرتان از عشق به شما سیراب گردد.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

آیا می‌دانید چه چیز در واقع باعث می‌شود تا احساس دل‌شوره کنید؟
بدبینی اساس اعتماد را در هم می کوبد



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.