ناشناس

مشاوره خانواده: علاوه بر اینکه مشکل زناشویی داریم،حس می کنم شوهرم داره بهم خیانت می کنه"چه واکنشی نشون بدم؟

7ساله ازدواج کردیم 5سال تو عقد دو سال خونه دارم یه پسر4ماهه هم دارم مشکلم سردی بیش از حد همسرمه از اواسط بارداریم شروع شد تا الان اما در کل ادم محبتی ای نبود ولی حداقل حوصله با من بودن داشت ولی الان اصلا حتی دلش نمیخاد ببینم یا صحبت کنه باهام چ برسه به محبت کلامی و... حتی رابطه زناشوییمونم خــــــیلی کم شده اون یه کمم من اقدام میکنم ،احساس میکنم شوهرم داره بهم خیانت میکنه البته یه بوهاییم بردم تو حاملگیم یه بار اس ام اس هاشودیدم با یه دختر داده بود ، امروزم دیدم یه گوشی مخفی داره پرسیدم گفت مال شاگردشه نمدونم هیچ مدرکی ندارم ولی حس زنانه ایم مطمئنه از این خیانت ، خیلی بهش محبت میکنم ولی انگار ن انگار لطفا کمکم کنید چ واکنشی نشون بدم
چهارشنبه، 29 فروردين 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره خانواده: علاوه بر اینکه مشکل زناشویی داریم،حس می کنم شوهرم داره بهم خیانت می کنه"چه واکنشی نشون بدم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 23 ساله )

7ساله ازدواج کردیم 5سال تو عقد دو سال خونه دارم یه پسر4ماهه هم دارم مشکلم سردی بیش از حد همسرمه از اواسط بارداریم شروع شد تا الان اما در کل ادم محبتی ای نبود ولی حداقل حوصله با من بودن داشت ولی الان اصلا حتی دلش نمیخاد ببینم یا صحبت کنه باهام چ برسه به محبت کلامی و... حتی رابطه زناشوییمونم خــــــیلی کم شده اون یه کمم من اقدام میکنم ،احساس میکنم شوهرم داره بهم خیانت میکنه البته یه بوهاییم بردم تو حاملگیم یه بار اس ام اس هاشودیدم با یه دختر داده بود ، امروزم دیدم یه گوشی مخفی داره پرسیدم گفت مال شاگردشه نمدونم هیچ مدرکی ندارم ولی حس زنانه ایم مطمئنه از این خیانت ، خیلی بهش محبت میکنم ولی انگار ن انگار لطفا کمکم کنید چ واکنشی نشون بدم


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
بسیاری از زوج های جوان زندگی خود را با عشق و علاقه زیاد شروع می کنند، اما چرا پس از گذشت مدتی نه چندان طولانی تمام آن عشق ها و شورها از زندگی آن ها رخت بر می بندد و زندگی آنان به سردی می گراید؟ چرا زوج های جوانی که در ابتدای زندگی حتی لحظه ای تحمل دوری یکدیگر را نداشتند اکنون از دیدن یکدیگر احساس تنفر می کنند؟ اشکال کار در کجاست؟
اشکال اصلی کار در این است که نهال عشق مانند یک نهال نو و تازه ای است که بسیار نیاز به مراقبت دارد. شما در ایام بارداری تان احتمالا به دلیل مشکلاتی که داشته اید از این نهال خوب مراقبت نکرده ای و حاصل آن هنوز هم ادامه دارد و همسرتان به سردی گرایش پیدا کرده است. خواهر محترم! مهم ترین عامل احساس رضایت زن و شوهر از زندگی زناشویی، وجود محبت و صمیمیت در خانواده است. بدون وجود این عامل، همسران از زندگی در کنار یکدیگر، احساس لذت نمی کنند و هر لحظه احتمال وقوع اختلاف و مشاجره خانواده را تهدید می کند. چنین رابطه رضایت بخشی به خودی خود حاصل نمی شود، بلکه لازم است افراد آن را ایجاد نمایند. همانطور که می دانید نهاد خانواده گرچه نهاد کوچکی است ولی به مراتب از سایر نهادها اهمیت بیشتری دارد و از پیچیدگی خاصی برخوردار است زیرا در روابط خانوادگی مهمترین عناصر این روابط را انسانها تشکیل می دهند و انسان موجود بسیار پیچیده ای است و از ویژگی های شخصیتی فراوانی مانند تفکر، احساس و هیجان و عواطف و... برخوردار است علاوه بر این تفاوت های فردی نیز بر این پیچیدگی می افزاید، بنابراین زن و مردی که با هم ازدواج می کنند و نهاد خانواده را تشکیل می دهند برای استحکام این نهاد باید هم قبل از ازدواج و هم حین ازدواج و هم بعد از ازدواج شرایط و مسائلی را مراعات کنند تا کمترین اصطکاک و بیشترین همخوانی و هم گرایی را نسبت به یکدیگر داشته باشند. اگر می خواهید همسرتان خیلی دوستتان داشته باشد و او را مجذوب خود کنید و او بیشتر به شما وابسته شود باید به مهارت های طریقه جذب همسر را بدانید و به آنها عمل کنید و همسرتان را به خودتان جذب کنید. این راهکارها را در پایان عرض خواهیم نمود. در مورد شک به خیانت همسرتان نیز باید گفت که یکی از مهمترین آسیب ها که ممکن است نهال عشق و محبت را پژمرده کند ، شک و بدبینی به همسر است.هر فردی باید نسبت به هم نوع خودش، خاصه کسی که هم وطن و هم دین اوست، حسن ظن داشته باشد، حال چه برسد به همسر، که نزدیکترین و بیشترین روابط عاطفی را با فرد دارد، و رفتارهای او را به خوبی و زیبایی تعبیر کند. البته حسن ظن داشتن را نباید با ساده لوحی و ساده اندیشی و خوش بینی بی اساس یکی دانست؛ ولی وقتی رفتاری از همسر خود می بینید و یقین به نادرستی آن ندارید و می توانید برداشت های مختلفی از آن بکنید، باید آن را به خوبی تعبیر کنید و با توجیه های مختلف رفتار او را پیش خود موجه جلوه دهید. این وظیفه دینی هر انسانی است و باعث رویش مهر و محبت و فضای اعتماد بین همسران می شود. پس تا زمانی که اطمینان حاصل نکرده اید با او برخورد خیانتی نکنید.
اما راهکارهای جذب همسر
1. غم و نگرانی را از چهرة خود بزدایید و با رویی باز و چهره‌ای خندان با او روبه‌رو شوید. هنگام ورود شوهرتان به استقبال او بروید، به او سلام و خسته نباشید بگویید، از حالش جویا شوید، به او بگویید که از آمدن او خوشحالید و دلتان برای او تنگ شده بود.
2. شما سر صحبت را باز کنید و با او حرف بزنید؛ با شوهرتان شوخی کنید و او را بخندانید؛ کنارش بنشینید و با او درد دل کنید؛ از اتفاقاتی که در روز برایش رخ داده بپرسید، به سخنانش با توجه و علاقه گوش دهید؛ کنار شوهرتان بنشینید و با هم فیلم مورد علاقه‌اش را تماشا کنید.
3. به شوهرتان توجه کنید؛ به سینة فراخ و مردانه‌اش، به چهرة زیبایش، به چشمان خوش حالتش، به دستان بزرگ و مردانه‌اش و... به هر چیزی که از او یک مرد می‌سازد توجه کنید. به شوهرتان بگویید که چه مرد پر شور و حرارتی است و شما از این که همسر او هستید خیلی احساس رضایت می‌کنید. به وی اظهار دارید که چقدر با احساس است و شما از این که با مردی مثل او پیوند زناشویی بسته‌اید بی‌اندازه احساس خوشبختی می‌کنید.
4. پیش از ورود شوهر، خود را بیارایید، لباس‌های زیبا و اغوا کننده بپوشید، عطر یا ادکلن خوش بو استعمال کنید، و به او نشان دهید که همة این کارها را برای او انجام داده‌اید.
5. انتظار نداشته باشید آنچه را در ذهنتان می گذرد را بخواند. اگر موضوعی هست که می خواهید همسرتان بداند، به او بگویید، از او انتظار نداشته باشید که از افکار و احتیاجاتتان باخبر باشد؛ این موجب اعتماد او به شما افزایش علاقه بین شما می شود.
6. در برابر دیگران او را مورد انتقاد قرار ندهید. اگر حس می کنید همسرتان نیاز به کمی انتقاد سازنده دارد، به هیچ وجه آن را مطرح نکنید مگر خصوصی و با لحنی دوستانه مورد انتقاد قرار گرفتن در جمع، سبب پایین آمدن عزت نفس و جریحه دار شدن احساسات می گردد.
7. در مقابل دیگران با او مخالفت نکنید. این کار سبب شرمنده شدن او خواهد شد و باعث می شود تا احترام دیگران نسبت به او از بین برود.
8. عکس او را در صفحه کامپیوتر و یا موبایل خود قرار دهید. با این کار ، اجازه دهید او بداند که مردی خوش تیپ است.
9. در برابردیگران به او افتخار کنید. مردها به طور ذاتی روی بالا بردن خود حساب می کنند. گاهی اوقات به منظور دلگرمی دادن به او بگذارید تعریف های شما را در مورد رفتارها و کردارهای خوبش بشنود.
10. درباره آینده گفت وگو کنید. آینده خیلی هم از آنچه که به نظر می رسد دور نیست. درباره جاهایی که دوست دارید وقتی چند سال از ازدواجتان گذشت بروید، با هم حرف بزنید و سعی کنید تا آن رویاها به واقعیت تبدیل شوند.
11. خوراکی و غذاهای مورد علاقه او را تهیه کنید. شکلات یا هر خوراکی دیگری که او دوست دارد را بخرید و در کنار ظرف غذای او با یک جمله زیبا بسته بندی کنید.
12.  از همسرتان بخواهید قدری ساعت کاری اش را در صورت امکان کوتاه تر کند و توجه بیشتری به شما داشته باشد. ظاهرا او از تنهایی زیاد شما نمی رنجد و دغدغه ی رفع آن را ندارد.
13. با هم بخندید. دوران بزرگسالی خود را برای لحظاتی فراموش کنید و با هم کارهای بچه گانه و شادی آور انجام دهید. همچنین، اگر کار اشتباهی انجام شد، سعی کنید با شوخی و خنده از آن بگذرید. این کار سبب کاهش استرس در آن شرایط خواهد شد.
14. از او حمایت کنید. به دیگران اجازه ندهید به همسرتان بی احترامی کنند. حتی نظریه ای کنایه آمیز می تواند آزار دهنده باشد. از او دفاع کنید. نگذارید شخصی، مهم ترین و با ارزش ترین فرد زندگیتان را به زمین بزند.
15. به این نکتة مهم توجه داشته باشید که، برای مردان نشان دادن عشق خود از طریق معاشقه و آمیزش بسیار راحت‌تر از بیان لفظی آن است. بنابراین، تمایل شوهرتان را به معاشقه و آمیزش، نوعی ابراز عشق و علاقه به حساب آورید. البته، مرد نیاز دارد احساس کند دوستش دارند نه آن‌ که تحملش می‌کنند؛ و این زمانی حاصل می‌شود که زن با رغبت به این خواستة شوهرش پاسخ دهد.
بنابراین بهتر نیست به جای گله و شکایت و یا بدتر از آن خدای نکرده فکر خیانت شوهرتان، سعی کنید روابط عاطفی تان را با همسرتان تقویت کرده و بهبود ببخشید تا به این ترتیب بتوانید محبت وی را تمام و کمال به سمت خودتان جلب کنید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

آقایان بیشتر جذب چه خانم هایی میشوند؟؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.