ناشناس

از صدای خروپف همسرم خوابم نمی بره، چیکار کنم؟

سلام خسته نباشید. همسرم خیلی خروپف میکنه و من از وقتی که ازدواج کردیم جدا میخوابیم خرو پفش اونقد بلنده که صداش اتاق دیگه هم که من میخوابم میاد.‌.وزنش زیاده خیلی سعی کرد لاغر کنه نشد..بنظر شما راهی هست که خروپف نکنه؟آیا نخوابیدن ما کنار هم بعدها باعث جداییمون میشه؟؟ یه دنیا ممنونم که هستید...😘
شنبه، 1 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

از صدای خروپف همسرم خوابم نمی بره، چیکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 29 ساله )

سلام خسته نباشید.
همسرم خیلی خروپف میکنه و من از وقتی که ازدواج کردیم جدا میخوابیم خرو پفش اونقد بلنده که صداش اتاق دیگه هم که من میخوابم میاد.‌.وزنش زیاده خیلی سعی کرد لاغر کنه نشد..بنظر شما راهی هست که خروپف نکنه؟آیا نخوابیدن ما کنار هم بعدها باعث جداییمون میشه؟؟

یه دنیا ممنونم که هستید...😘


مشاور: خانم قربانی

سلام  به شما  دوست عزیز. ما هم از اینکه  سایت راسخون رو انتخاب کردید از شما متشکریم و خوشحال و خرسندیم که همراهان دوست داشتنی مثل شما داریم.
در پاسخ به قسمت اول سوال شما باید بگم که مسئله همسر شما دلیل فیزیکی داره و به حوزه پزشکی مربوط میشه و لذا باید توسط کارشناس پزشکی پاسخ داده بشه. اجالتا به جهت راهنمایی، خدمت تون عرض میکنم به صورت تقریبی حدود 50 درصد بزرگسالان به صورت تناوبی در خواب خروپف می کنند و حدود 25 درصد از آنها خروپف برایشان به عنوان یک عادت شده و اقدامی برای درمان خروپف شبانه نمی کنند. خروپف کردن اغلب در آقایان رایجه و شدت آن با افزایش سن بیشتر می شه. خرو پف میتونه ناشی از عادات بدخوابیدن، ضعیف بودن ماهیچه های زبان و گلو، مصرف داروهای خواب آور، پولیپ بینی،آسم، تنگی مادرزادی بینی و حلق، بزرگی لوزه ها، بزرگی زبان، و هر بیماری که باعث انسداد مجاری هوایی گردد، خستگی بیش از حد، افزایش وزن و فشار خون بالا بخصوص در جوانان باشه.
به تبع، مشکلاتی رو در برداره  ازجمله خواب در طول روز، اشکال در تمرکز حواس، تصادف با اتومبیل به دلیل خواب آلودگی، فشارخون بالا، بیماری های قلبی و سکته و اشکال در ارتباط که شما هم به اون اشاره داشتید. در ابتدا، تغییر وضعیت خواب ( به پهلو خوابیدن) و استفاده از بالش بدن، خواب به اندازه کافی، کم کردن وزن،‌ اجتناب از قرص خواب و دوش آب گرم گرفتن، تعویض بالش، نوشیدن زیاد مایعات،‌ استفاده از دستگاه بخور، مواردی هستند که می‌توانند در کاهش و از بین بردن خروپوف بسیار موثر باشند. اما همانطور که حتما تجربه هم کردید و بررسی ها نشان دادند، این راهکارها برای خروپف های ضعیف صادق بوده و اگر این مشکل شدید و یا همراه با وقفه تنفسی هنگام خواب باشد، حتما باید باید به پزشک مراجعه کرد تا نسبت به درمان خروپف روش مناسب برایتان تجویز شود. پزشکان از تجهیزاتی مانند باند بینی و اسپری برای باز کردن راه های هوایی، طب سوزنی و یا ... استفاده میکنند. در موارد حاد، درمان جراحی هم پیشنهاد میشود. و حالا پاسخ قسمت دوم، هم بستری و در کنار هم خوابیدن زن و شوهر، یکی از جاذبه ها و لحظات فرح بخش زندگی مشترک بوده و متاسفانه شما به دلیل وجود این مشکل همسرتون، موقتا مجبور به فاصله گرفتن و نادیده گرفتن این فرصت با هم بودن شدید، ظاهرا این امر مطلوب به نظر نمیرسه ولی نباید شما رو دلسرد و مایوس کنه. با این کار، شما به عنوان یک فرد عاقل، در واقع تلاش کردید تا با مسئله همسرتون کنار بیایید و این جدا خوابیدن به عنوان راه حل انتخاب شده لذا این فاصله به معنای جدایی یا پیش زمینه اون نخواهد بود. لطفا با این نگاه به قضیه توجه کنید و تلقین و فکر منفی به خودتون راه ندید. صمیمیت فیزیکی در محیط خواب، احساس خوبی رو ایجاد میکنه ولی موفقیت و پایداری ازدواج شما تحت تاثیر این امر نخواهد بود. آنچه که خیلی مهمه اینه که یک ارتباط مثبت و سازنده بین شما و همسرتان برقرار باشه و در لحظه های دیگه زندگی تون که خالی از این مسئله هست، به اون بپردازید. برای فاصله نگرفتن شما از همسرتون، و تا وقتی که درمان به پایان میرسه، لازمه در طول روز حداقل یکبار معاشقه و هم آغوشی داشته باشید. مناسبه که این کار در زمان بیداری از خواب انجام بشه تا به فضای خواب نزدیک باشه حتما برنامه ریزی کنید تا عجله برای رسیدن به سرکار، مانع این اتفاق افتادن این لحظه شیرین برای شما نباشه. در زمان خواب بعدازظهر و حتی قبل از خواب شب هم لازمه یک برنامه هم آغوشی و نوازش داشته باشید و بعد از اون و در زمان شروع خواب و صدای خرو پف از ایشون جدا بشید.مطمئن باشید همسرتون قدردان این انعطاف و توجه شما خواهد بود و شور لازم در زندگی شما جاری میشه. مهارت های زناشویی ،گفت و شنود و دیگر مهارت های زندگی هم سبب میشه تا زندگی شما از قوام لازم برخوردار بشه و فاصله موجود رو مدیریت کنه و شادمانی و رضایت شما رو مستدام کنه.
شاد و سلامت باشید. 

بیشتر بخوانید:
12 درمان مفید خانگی برای خروپف



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.