ناشناس

روانشناسی: برای ترک خود ارضایی راهنمایی میخوام.

سلام باارز احترام من نزدیک دوسال است که این عمل زشت را انجام می دم ولی می خوام ترک کنم هربار سئ کردم نتونستم خواهش می کنم کمک کنید اززندگیم خسته شدم دیه امیدی به زندگیم ندارم حتی یک بار عاشق دختری شدم وشکست خوردم یک ماه بعدش می خواستم خودکشی کنم ولی نزدیک ترین دوستم نزاشت لطفا کمکم کنید خواهش می کنم
شنبه، 22 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

روانشناسی: برای ترک خود ارضایی راهنمایی میخوام.

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 16 ساله )

سلام باارز احترام من نزدیک دوسال است که این عمل زشت را انجام می دم ولی می خوام ترک کنم هربار سئ کردم نتونستم خواهش می کنم کمک کنید اززندگیم خسته شدم دیه امیدی به زندگیم ندارم حتی یک بار عاشق دختری شدم وشکست خوردم یک ماه بعدش می خواستم خودکشی کنم ولی نزدیک ترین دوستم نزاشت لطفا کمکم کنید خواهش می کنم


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
ظاهرا مقصود از اینکه گفتید« نزدیک دوسال است که این عمل زشت را انجام می دم» خودارضایی است که بر این اساس پاسخ را خدمت شما ارائه می نماییم ولی در صورتی که غیر از این مورد منظورتان است حتما در مکاتبات بعدی خود با ما آن را بیان نمایید. همراه عزیز! این نکته را هرگز فراموش نکنید که امید داشتن به خدای مهربان و یاری خواستن از او کلید هر امری در این دنیا می باشد. اصلا  نگران نباشید، چرا که افرادی که به مراتب وضع بدتری از شما داشته اند، توانسته اند خودارضایی را برای همیشه ترک نمایند. ما مراجعینی داشته ایم که پس از 15 سال خودارضایی آن را ترک کرده و به زندگی عادی خود بازگشته اند.بنابراین فاصله شما تا پاکی و رهایی کامل از این عادت مضر فقط یک قدم است، یعنی تصمیم و اراده جدی برای ترک. مهمترین راهکار ترک خود ارضایی پس از اینکه تصمیم واقعی برای ترک گرفتید، کنترل حواس (خصوصا چشم و گوش)، کنترل فکر و خیال و همچنین کنترل تغذیه و محیط می باشد. بدون این کار امکان ترک وجود ندارد، تصور کنید فردی یک پنبه آغشته به بنزین را به شعله آتش نزدیک می کند و بعد انتظار دارد که آن پنبه آتش نگیرد، به نظر شما چنین چیزی امکان دارد؟ مگر می شود فردی تصاویر و صحنه های جنسی را تماشا کند و یا در ذهن خود این صحنه ها را تصور نماید؛ اما تحریک جنسی در او بوجود نیاید، چنین فردی حتی اگر تمام شیوه های کنترل شهوت وترک خودارضایی را نیز بکار بسته باشد، باز هم نخواهد توانست جلوی تحریک و گناه را بگیرد. پس نکته اساسی در ترک خودارضایی کنترل همه جانبه می باشد.
بنابراین نه شما انسانی غیر عادی هستید که نیاز به راه حل های غیر عادی و ویژه داشته باشید و نه راه حل ویژه ای وجود دارد که شما بخواهید از آن استفاده کنید؛ بلکه شما نیاز به یک تصمیم جدی، اراده ای قوی و قدری کنترل حواس، ذهن و بدن دارید. به هر حال در انتظار معجزه و یا یک راه حل استثنایی نباشید، همه چیز بستگی به خود شما دارد، اگر شما تصمیم خود را به طور جدی بگیرید و قصد داشته باشید خودارضایی را برای همیشه رهاکنید، می توانید ابتدا با تقویت اراده، و سپس با کنترل همه جانبه ورودی های تحرک کننده، به ترک این عمل اقدام نمایید و آینده خوب و زیبایی را برای خود رقم بزنید و بدانید که این کار شدنی است، چرا که افرادی که به مراتب از شما وضعیت بدتری داشته اند و همچنین مدت زمان بیشتری این عمل را انجام داده اند، ( براساس سوابقی که الان در بایگانی این مرکز وجود دارد) توانسته اند این مشکل را حل کنند و آن را برای همیشه ترک کنند.
به چند نکته نیز توجه داشته باشید:
1. باید بدانید منشأ این مشکل، یکى از نیازهاى واقعى نهاده شده در وجود انسان است که باید به طور طبیعى و صحیح ارضا و تأمین شود. نیاز به ارضای شهوت یکی از این امور است که اگر به شکل صحیح تأمین نشود، (یعنى ازدواج), آدمی دچار خطاها و گناهان همچون استمنا خواهد شد که عواقب سوء آن نیز دامنگیر فرد مى‏شود. بنابراین چون اکنون امکان ازدواج در این سن را ندارید بهتر است از دیگر روش ها و راهکارها بطور جامع بهره بگیرید.
2. حال مطمئن باشید این مشکل قابل حل و درمان است؛ ولى مشروط به تصمیم ‏گیرى قاطع و پشتکار کافى در راه انجام دستورالعمل‏هاى ارائه شده و بدانید انسان موجودی است دارای اراده و تا زمانی که تصمیم بر حل مشکلتان نداشته و به کار خود اعتقاد نداشته باشید، بهترین راهکارها هم نمی تواند کوچک ترین تغییر وتحولی در شما ایجاد کند.
3. توجه داشته باشید که تنها رعایت تمام راهکارهای داده شده، بدون کم و کاستى و به صورت مستمر، نتیجه‏بخش خواهد بود. هیچگاه تدریجی بودن درمان را فراموش نکنید و بدانید که اگر حتی یک روز بر روزهای ترک این معصیت بیافزایید این یعنی یک موفقیت .نباید توقع داشته باشید که این عادت ناگهان قطع و درمان شود، به هر میزان که بتوانید دفعات آن را به تدریج کم کنید, موفقیت محسوب می شود. بدانید هر کاری که عادت انسان شده باشد یک شبه قابل تغییر نیست پس خود را بشناسید و طبق ظرفیت های وجودی خود اقدام به ترک این عادت بنمایید.
4. با نا امیدی، یاس و روحیه ی بی نشاط ترک گناه سخت تر و شاید غیر ممکن باشد پس اعمال گذشته را فراموش کنید وبا شادی و نشاط طبق دستورات بالابه پیش بروید.شکست در این اقدام امری طبیعی است ولی مهم این است که شکست باعث پیمودن راه باشد نه توقف در مسیر.
5. تلقین در جهت منفی و مثبت اثر خود را به همراه دارد پس شما سیگنال های منفی را کنار گذاشته و پیامهای مثبت به خود ارسال کنید.
6 .خود را دست کم نگیرید و بدانید انسان دارای قدرت فوق العاده ای است و به هر جا که اراده کند می تواند برسد چه بسا افرادی که مشکلات آنها از شما بیشتر بوده ولی با تلاش و مجاهدت به مقامات عالیه رسیده اند.
7. باید بدانید که ترک استمناء کار سهل و ساده ا ی نیست، اتفاقاً برعکس، کار بسیار سختی نیز می باشد! شما دارید با قوی ترین و سرکش ترین نیروی غریزی یعنی نیروی شهوت آن هم در شرایطی که این همه عوامل تحریک کننده ی جنسی وجود دارد مبارزه می کنید بنابراین احتمال دارد شما چند بار تصمیم به ترک استمناء بگیرید ولی موفق نشوید اما نباید احساس ناامیدی کنید و با خود بگویید من اراده ای ضعیف دارم وهیچ وقت نمی توانم استمناء کنار بگذارم!، این خیلی غیر طبیعی نیست که شما چند باری در راه ترک استمناء شکست بخورید ولی نباید امیدتان را از دست بدهید و مایوس شوید و خودتان روی خودتان تاثیر منفی بگذارید .
هر بار که قاطعانه تصمیم میگیرید که دیگر استمنا نکنید ، این را مد نظر داشته باشید که خیلی ها قبل از شما بودند که چند باری در راه ترک استمناء شکست خوردند ولی بالاخره توانستد با دوری کردن از منابع تحریک کننده و تقویت اراده، استمناء را کنار بگذارند.
8 . خودارضایی نوعی اعتیاد روانی محسوب می‌گردد و در برخی جهات شباهات زیادی با انواع دیگر اعتیاد (مانند مواد مخدر و الکل و...) دارد.
البته یکی از علت های غلطیدن دوباره به اعتیاد قبلی، قرار گرفتن در محیطی است که در آن جا « عمل زیاد اتفاق افتاده است.، مثلاً یاد‌آوری یک صحنه خاص، یا قرار گرفتن در مثلاً حمام و هنگام خواب و... به همین خاطر بسیار توصیه می شود که در آن شرایط خاص کمترقرار گیرند و مثلا تا قبل از خواب آلودگی به رختخواب نروند .
9 . منصف باشید . همان طور که به تنبیه ذهنی ـ عملی خودارضایی خویش می‌پردازید، به تشویق ذهنی ـ عملی موفقیت‌هایی هرچند اندک خود در ترک خودارضایی نیز بپردازید.
اگر حتى یک روز هم در ترک موفق بودید، با کمال سخاوت به تشویق خود بپردازید. خود تشویقی می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به کاهش اضطراب شما کمک شایانی کند. خود تشویقی می‌تواند به صورت کلامی یا غیر کلامی (مانند یا دیدن یک فیلم جذاب یا سجده شکر و ...) باشد.
به هیچ وجه نیز با جنس مخالف رابطه برقرار نکنید و افکار خودکشی را از سر بیرون نمایید. زیرا حتی فکر به این کار نیز تناسبی با عقل انسانی و الهی ندارد.
موفق باشید

بیشتر بخوانید:

چهل روش مؤثر برای ترک خودارضایی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.