ناشناس

برای یافتن کار و اشتغال مشکل دارم، ممنون می شم راهنمایی کنید.

چطوری باید شاغل شم وقتی که کار نیست یا اگه هست شرایطش نا مناسبه؟
دوشنبه، 24 ارديبهشت 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برای یافتن کار و اشتغال مشکل دارم، ممنون می شم راهنمایی کنید.

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 24 ساله )

چطوری باید شاغل شم وقتی که کار نیست یا اگه هست شرایطش نا مناسبه؟


مشاور: خانم عقیقی

با سلام.
شغل مسئله مهم همه جوانان می باشد زیرا بسیاری از موفقیت های بعدی در زندگی انها را تضمین می کند و موجب شادکامی و سلامت روان در افراد میشود. و بیکاری معظلی است که به هر حال وجود دارد و افراد زیادی در اجتماع در آن درگیر هستند.و من احساس نگرانی و سردرگمی شما را درک می کنم. ولی به هر حال همه افراد موفق از یک نقطه ای شروع کرده اند.نکته مهم این است صرفا به دنبال استخدام نباشید. خودتان کار را برای خودتان بسازید. اینکه می فرمایید کار نیست که جمله کاملا اشتباهی است. کار هست هر کاری مناسب یک فردی است. همه کارها برای همه مناسب نیست و همه برای هر کاری ساخته نشده اند. اما گزینه های مختلفی می تواند برای هر فردی وجود داشته باشد. شما می توانید انتخاب کنید.
- و منظور شما از شرایط نا مناسب چیست؟ اگر درآمد است که خیلی از شغل ها ابتدا درآمد کمی دارد و کم کم با کسب تجربه و افزایش کارایی به درامد زایی می رسد. برای هیچ کس از ابتدا کار کامل و با حقوق و درامد بالا وجود نداشته است. خیلی ها الان مدرک تحصیلی مناسبی هم دارند ولی به مدرک شغل نمی دهند.
- برای یافتن شغل مناسب ابتدا به استعداد، توانمندی و علاقه‌های خود برای یافتن شغلی توجه کنید. حرفه و شغل شما باید متناسب با آن‌ها باشد. توانمندی ها، استعداد ها و علاقه های خود را در یک لیست مرتب کنید. مشاغل مرتبط با این توانایی ها و علایق را در کنار آن بنویسید و ببینید شرایط کدام برای شما مناسب تر است. برای انجام  بعضی کارها نیاز به سرمایه است برای بعضی نیاز به تخصص دارد.برای بعضی نیاز است تا دوره های اموزشی گذرانده شود. این دیگر به خودتان بستگی دارد که از میان مشاغل یکی را که مناسب شرایط زندگی شماست انتخاب کنید. نکته مهم این است که اگر مهارت مهم و با ارزشی  را می توانید جایی یاد بگیرید که می دانید آینده خوبی دارد حتی شده رایگان کار کنید.و با کار کردن بیاموزید زیرا کار کردن از دوره های آموزشی بسیار با ارزش تر هستند چون در کنار مهارت تخصصی فرصت دارید بسیار مهارت های مورد نیاز بازار را بیاموزید.
موفق و پیروز باشید.
 
بیشتر بخوانید:
مهارت‌های زندگی ؛ مهارت اقتصادی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.