ناشناس

پسرم احساساتیه، شکست عشقی خورده، می ترسم افسرده بشه. راهنمایی کنین.

باسلام وخسته نباشید فرزندم یک شکست در مورددوستی با یک دختر هست الان خیلی افسرده هست من می ترسم کارش به خودکشی یا اعتیاد بکشد تو را خدا کمکم کنید من متوجه شدم از ش سوال کردم که جریان را گفت یک پسر احساساتی است
پنجشنبه، 24 خرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پسرم احساساتیه، شکست عشقی خورده، می ترسم افسرده بشه. راهنمایی کنین.

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 47 ساله )

باسلام وخسته نباشید فرزندم یک شکست در مورددوستی با یک دختر هست الان خیلی افسرده هست من می ترسم کارش به خودکشی یا اعتیاد بکشد تو را خدا کمکم کنید
من متوجه شدم از ش سوال کردم که جریان را گفت یک پسر احساساتی است


مشاور: خانم قربانی

من هم سلام و عرض ادب دارم خدمت شما مادر گرامی و کمال تشکر رو از شما دارم به جهت انتخاب و اعتمادتون به سایت راسخون. نگرانی شما در مورد فرزندتون بجاست و دلسوزی شما قابل تقدیره.
چه بهتر بود توضیحاتی رو در مورد تحصیلات، اشتغال فرزندتون،میزان و نحوه آشنایی،و علت قطع ارتباطش رو با اون دختر خانم بیان میکردید. علی ای حال،با توجه به نگرانی شما،توضیحات کلی ارائه میشه و امیدوارم که براتون مفید و کارساز باشه.
1. مادر نازنین، قبل از هر اقدامی باید خودتون خونسرد باشید تا دستپاچگی شما باعث سردرگمی بیشتر فرزندتون نشه. ارام باشید و از هرگونه بزرگ نمایی پرهیز کنید.
2. اگر فرزندتون در ابتدای قطع رابطه هست، با توجه به اینکه مردها هنگام ناراحتی،ترجیح میدن تنها باشن،خیلی مزاحم خلوت او نباشید اما دورادور مراقبت کنید.
3. سعی کنید رابطه خوب با فرزندتون برقرار کنید و این ارتباط گرم رو در کل خانواده تسری بدید. لزومی نداره این محبت ها کودکانه یا بیش از حد زیاد باشه.
4. سعی کنید طوری برخورد کنید که زمانهای صحبت فرزندتون با شما و پدر و دیگر اعضاء خانواده بیشتر بشه و عضوی که بیشترین صمیمیت رو باهاش داره، تلاش بیشتری برای شنیدن دردل هاش داشته باشه. در این اثنا به راحتی میشه خیلی از اطلاعات رو کسب کرد و همچنین فرزند تون از حمایت های عاطفی بهره مند خواهد شد و محبت صمیمانه ی شما جایگزین و مرهم خوبی برای تسکین این شکست خواهد بود.
5. با برنامه ریزی مشترک اوقات فراغت خوبی براش تدارک ببینید و برنامه های جدید بداش تدارک ببینید.
6. روی عزت نفس و اعتماد به نفس فرزندتون کار کنید و ارزشمندی و شروع دوباره و صحیح تر رو بداش یاداوری کنید.
7. زمینه و مقدمات ازدواج او رو فراهم کنید،البته بعد از خارج شدن از این وضعیت روحی.
8. لزوما هر قطع ارتباطی به خودکشی یا اعتیاد منجر نمیشه و متاسفانه این قبیل قطع ارتباطها کمی باب شده و با گذشت زمان به راحتی فراموش میشه، مگر اینکه فرزندتون قدرت حل مسئله و خودمهارگری و توانمندی لازم روانی رو نداشته باشه یا شدت ضربه وارد شده بر اثرجدایی سهمگین باشه ،در این صورت و با داشتن این اطلاعات لازمه این مسئله به صورت جدی تری پیگیری بشه.
با این توضیحات، علائم رفتاری فرزندتون و طول زمان این وضعیت رو با یک مشاور در میون بگذارید،اگر ایشون احتمال افسردگی دادن، اون وقت هست که میتونید فرزندتون رو برای مراجعه به روانشناس و یا مشاور راهنمایی و ترغیب کنید.

بیشتر بخوانید:
چرا امروزبیشتر به مشاوره نیازمندیم



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.