ناشناس

چطور کسی که بهش علاقه دارم رو فراموش کنم؟

من یک پسری رابسیاردوست دارم واین موضوع واقعامن راروز به روزاذیت وترداغون ترومانع موفقیتام می شودمیگوندشاید به دلیل سن بلغون باشدمن چطوری میتوانم این فردرافراموش کنم که کل وجودم راگرفته لطفاراه کارهای بسیاربسیاربسیارموثری دهید
دوشنبه، 4 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطور کسی که بهش علاقه دارم رو فراموش کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 16 ساله )

من یک پسری رابسیاردوست دارم واین موضوع واقعامن راروز به روزاذیت وترداغون ترومانع موفقیتام می شودمیگوندشاید به دلیل سن بلغون باشدمن چطوری میتوانم این فردرافراموش کنم که کل وجودم راگرفته لطفاراه کارهای بسیاربسیاربسیارموثری دهید


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.
خواهر گرامی! علاقه شما به پسری که فرمودید تبعات زیادی را به دنبال دارد و می تواند مشکلاتی را ایجاد نماید:
  ازدواج شرایط و مقدماتی دارد که باید ابتدا آنها مهیا باشد وگرنه عملا ازدواج غیر ممکن می شود. یکی از این شرایط سن است که شما هنوز در این شرایط سنی قرار ندارید و نباید عجله کنید.
شما هنوز فاصله زیادی تا ازدواج دارید و این علاقه عملا به جایی نمی رسد. شما به درستی می دانید که این رابطه بی سرانجام است و می تواند آسیب های زیادی داشته باشد. بسیاری از این رابطه ها به ازدواج منجر نمی شود.
وابستگی های زیادی بین دختر و پسر در این رابطه ها اتفاق می افتد که در صورت منجر نشدن به ازدواج مشکلات جدی برایشان بوجود می آورد که عذاب روحی زیادی به دنبال خواهد داشت.
بزرگی می گفت زن و مرد همچون پنبه و آتش می باشند و اگر در مجاورت هم قرار گیرند شعله های آتش زبانه خواهد کشید. معمولا دختر و پسر اگر چه مذهبی باشند بخاطر کشش ذاتی که بین دختر و پسر وجود دارد به تدریج در گناه فرو رفته و پاکی و نجابت خود را از دست می دهند.
فردی که چند مورد از این دوستی ها را تجربه کند سرمایه محبت روانی اش کم شده و بعد از ازدواج نمی تواند رابطه گرم و عاشقانه با همسرش برقرار کند و چه بسا بعد از ازدواج مرتب همسرش را با دیگران مقایسه کرده و دچار احساس زیان شود.
بسیاری از این رابطه ها به درگیری، آبروریزی، منجر می شود. تصور کنید که شما می خواهید مثلا چند سال با او در ارتباط باشید بالاخره احتمال اینکه خانواده اش متوجه شوند زیاد است و آنوقت دیگر با ازدواج شما مخالفت می کنند و حتی ادامه رابطه نیز مقدور نخواهد بود.. پس بهترین راهکار همان فراموشی است که خودتان هم به لطف خداوند متعال، به این نتیجه رسیده اید. در ادامه راهکارهایی را در این رابطه تقدیم می نماییم.
راهکارهای فراموشی
1. باید قبول کنید که فراموش کردن فردی که انسان به او علاقه دارد و دائم او را می‌بیند یا یاد او در ذهنش تداعی می‌شود، کاری سخت و دشوار است. شما خودتان به این نتیجه رسیده اید که باید این فرد را فراموش کنید اما اجرای این تصمیم برایتان مشکل است؛ ولی مطمئن باشید که این کار شدنی است و هرگز غیر ممکن نیست.
2. فراموشی فردی که به او علاقه داشته اید و دائماً فکر و ذکرتان یاد او بوده است، نیاز به زمان دارد. نباید از خودتان انتظار داشته باشید به راحتی بتوانید یاد او را از صفحه ذهنتان پاک کنید. چه بسا حداقل همین میزان زمان لازم باشد که بتوانید به طور کل او را فراموش کنید. پس عجله نکنید و مأیوس هم نشوید. یکی از مصادیق صبر و شکیبایی، صبر در سختی هاست.
3. به خودتان تلقین کنید که «من می‌توانم راهی را که انتخاب کرده‌ام بپیمایم».
4. به خود تلقین کنید که «من نباید به فردی که ازدواج کرده، علاقه داشته باشم».
6.از لحاظ روان شناسی یکی از علل ایجاد افسردگی در افراد، شکل گیری دلبستگی های بیجا بین افراد و سپس گسسته شدن این دلبستگی است. پس قبل از اینکه سر و کارتان با قرص های آرام بخش و شوک الکتریکی و ... بیفتد به فکر سلامت روان خود باشید و اراده جدی در فراموشی فرد مذکور را پیشه خود کنید.
5.هرگاه متوجه شدید ذهنتان ناخودآگاه به یاد او مشغول شده است، به خود چنین تلقین کنید و بگوئید «بس است» و آهسته مشت خودتان را روى میز یا زمین بزنید. بدین ترتیب تغییر حالت به وجود آمده، فضاى ذهنى‏تان را تغییر خواهد داد.
6. از فکر کردن به او جدا بپرهیزید و هر چیزی که او را به یاد شما می‌اندازد، از خود دور کنید. علاقه به وی را در دل نپرورانید. تا حد امکان به او فکر و خیال­بافی ­نکنید. هر گاه افکار مربوط به ایشان به ذهنتان خطور کرد، حواستان را پرت کنید و به چیز دیگری فکر کنید؛ یا به کار دیگری مشغول شوید و یا مکانتان را ترک کنید؛ مثلا به میان جمع خانواده بروید و با آنان مشغول گفتگو شوید تا این افکار از ذهنتان خارج شوند.
7. هرگاه فکر او به ذهنتان آمد، موضوع یا موضوعات مختلفى را در ذهن یا در دفترچه یادداشت خود داشته باشید، به سراغ آن‏ها بروید و درباره‏ آن‏ها فکر کنید.
8. احتمالاً چند نکته یا ویژگى منفى هم در او یافته ‏اید یا مشاهده کرده ‏اید؛ هرگاه ذهنتان به سوى او معطوف شد بلافاصله به ویژگى‏هاى منفى او فکر کنید و به خود بگوئید او به خاطر این اوصاف، مناسب و شایسته‏ من نیست.
9.تا آنجا که امکان دارد کمتر در تنهایی قرار بگیرید زیرا هنگام تنهایی آن فرد بیشتر در ذهن شما مجسم می شود و ذهن و دل شما را به خود مشغول می کند.
10. برای شبانه روز خود برنامه دقیق و مشخصی داشته باشید. از بیکاری اجتناب کنید و اوقات خود را بیهوده نگذرانید.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:
هیجانهای گوناگون در دوره ی نوجوانی



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.