ناشناس

روانشناسی: علت و درمان استرس بالا چیست؟

با عرض سلام و خسته نباشید من بلد نبودم کد رهگیری رو بردارم و پیگیری مشاوره ام‌رو بکنم یعنی اولین بر بود که جوا بندادین من به جز شماها و اینجا کسی رو ندارم باهاش دردو دل کنم از استرس دارم میمیرم همیشه نگران و دلواپسم توروخدا کمکم کنین امکان دکتر و مشاور و روانپزشک رفتن هم ندارم الان شوهرم میخواد بچه دوم بیاریم من خیلی میترسم حس عجیبی دارم میگم نکنه این اومدنی یه اتفاقی واسه یکی ار اعضای خونوادم بیاد همیشه در مورد همه چی منفی میبینم قضیه رو دفعه پیش خیلی کامل توضیح داده بودم و ازتون کمک خواستم نمیدونم چرا جواب ندادین زندگیم به هم ریخته اعصابم داغونه شاید حتی یک کلمه شما بتونه زندگیم‌ رو عوض کنه ممنونم بابت پاسخ های کاملتون
چهارشنبه، 13 تير 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

روانشناسی: علت و درمان استرس بالا چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 29 ساله )

با عرض سلام و خسته نباشید من بلد نبودم کد رهگیری رو بردارم و پیگیری مشاوره ام‌رو بکنم یعنی اولین بر بود که جوا بندادین
من به جز شماها و اینجا کسی رو ندارم باهاش دردو دل کنم از استرس دارم میمیرم همیشه نگران و دلواپسم توروخدا کمکم کنین امکان دکتر و مشاور و روانپزشک رفتن هم ندارم
الان شوهرم میخواد بچه دوم بیاریم من خیلی میترسم حس عجیبی دارم میگم نکنه این اومدنی یه اتفاقی واسه یکی ار اعضای خونوادم بیاد همیشه در مورد همه چی منفی میبینم قضیه رو
دفعه پیش خیلی کامل توضیح داده بودم و ازتون کمک خواستم نمیدونم چرا جواب ندادین
زندگیم به هم ریخته اعصابم داغونه شاید حتی یک کلمه شما بتونه زندگیم‌ رو عوض کنه
ممنونم بابت پاسخ های کاملتون


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.
ضمن عرض پوزش از اینکه پاسخ قبلی ما به دستتان نرسیده و شاید این موضوع به علت اختلالات سیستمی رخ داده باشد؛  آنچه در این مکاتبه بیان فرمودید نشان از این دارد که زندگی خود را دوست دارید و در راستای رشد آن در تلاش هستید. خواهر محترم! استرسی که از آن صحبت نمودید حاصل افکار مزاحمی است که دائما موضوعات را به یکدیگر مرتبط می کنند و اجازه پیشرفت زندگی تان را نمی دهد. اینکه شما و همسرتان بخواهید دارای فرزند شوید کاملا طبیعی است و خواسته ی همسرتان نیز خواسته بحق و بجایی است ولی این تفکر که با آوردن فرزند شاید اتفاقات بدی بیفتد، مورد پذیرش نه تنها ما بلکه هیچ کس نیست و نمی توان گفت که این قطعی و حتمی است. با خودتان فکر کنید اگر این موضوع حقیقت داشته باشد،  پس باید هر کس دارای فرزند شد یا قصد فرزند آوری نمود، از همین موضوع ترس داشته باشد و حال آنکه این مسئله مردود است. پس این یک باور خطای «من» است.
در هر صورت اگر بتوانید افکارتان را کنترل نمایید استرس ناشی از آن نیز کاهش می یابد و کنترل چنین افکار مزاحم نیازمند تلاش مستمر و مداوم شماست و نباید پنداشت که با بیان یکى دو نکته همه چیز درست مى ‏شود.
در ادامه چند راهکار عملى جهت کنترل افکار مزاحم تقدیم می نماییم:
1ـ از آنجا که معمولاً این افکار به هنگام بیکارى به سراغ فرد مى‏ آید، سعى کنید با یک برنامه ‏ریزى دقیق و حساب شده تمام اوقات شبانه ‏روزى خود را پر کنید و هیچ گاه بیکار نباشید. به مطالعه، نظافت اتاق، کمک به دوستان، ورزش و... مشغول باشید. و هر گاه بیکار شدید خود را به کارى مشغول سازید.
2ـ مطمئن باشید و بدانید که وقتى به چیزى فکر مى ‏کنید به این معنا نیست که آن کار را انجام خواهید داد مثلاً اگر در ذهن و قلبتان نگران از از دست دادن عزیزانتان هستید به معنای رخدادن این مسئله نیست؛ یعنى فکر کردن در باره موضوعى الزاما به فعل و انجام آن منتهى نمى‏شود. این مطلب را خودتان مى‏توانید در طول روز چندین بار مشاهده و لمس کنید و به آن باور کنید.
3ـ در صورتى که به چنین افکارى اهمیت ندهید مطمئن باشید اگر تحمل کنید پس از چندى نهایتا آن را رها خواهید کرد.
4ـ هرگاه افکار مزاحم به سراغ شما آمد خود را مشغول کار دیگرى کنید و با ایجاد حواس‏پرتى از آن افکار مزاحم دورى کنید.
5ـ هرگاه این افکار به سراغتان آمد و متوجه شدید، وسط افکار به خود بگویید: «بس است دیگر» و بدین وسیله رشته افکار مزاحم را قطع کرده و به سراغ مطلبى دیگر خواهید رفت.
6. یکی از تکنیکهای موثر در این باره اینست که کشی به مچ خود ببندید و با شروع خیالپردازی و فکر به آن موضوع آن کش را کشیده و رها کنید طوری که اندک سوزشی بدستتان وارد شود آنگاه شروع به شمارش معکوس نمایید مثلا یک عدد پیچیده مثل 6589234 را انتخاب کنید و سعی نمایید هفت هفت تا از آن کم کنید تا به صفر برسید. امیدواریم با عمل به آنچه که عرض شد بتوانید با استرس مقابله نموده و ان شاء الله خداوند متعال فرزند دیگری به شما عطا فرماید.
موفق باشید

بیشتر بخوانید:

چگونه با افکار منفى مقابله کنیم؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.