ناشناس

مشاوره طب سنتی: درمان یبوست کودکان چیست؟

29 سلام.برادرزاده پسر من 9ساله وکمی تپل هست.مشکل یبوست داره.یکباربه دکترطب سنتی مراجعه کردن گفتن صفراش بالاست.متاسفانه الان هم این مشکل راداره.والآن به واسطه داروی شیمیایی یک روز درمیان اجابت مزاج داره.خواستم لطف کنیدراهنمایی کنید که چی مصرف کنه تاخوب بشه؟
شنبه، 6 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشاوره طب سنتی: درمان یبوست کودکان چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 34 ساله )

29
سلام.برادرزاده پسر من 9ساله وکمی تپل هست.مشکل یبوست داره.یکباربه دکترطب سنتی مراجعه کردن گفتن صفراش بالاست.متاسفانه الان هم این مشکل راداره.والآن به واسطه داروی شیمیایی یک روز درمیان اجابت مزاج داره.خواستم لطف کنیدراهنمایی کنید که چی مصرف کنه تاخوب بشه؟


مشاور: خانم کیخا

سلام خدمت شما و از حسن انتخابتان سپاسگزارم.
یبوست به چندین عامل مربوط میباشد.
1 صفرای بیش از حد که باعث خشکی روده میشود.
2 بلغم لزج که به دیواره روده ها میچسبد و دفع نمیشود و کمبود صفرایی که وظیفه شستشوی بلغم را دارد ، زیرا صفرا در حد اعتدال یبوست را رفع میکند
3 سودایی که دیواره روده ها رو خشک میکند و فضولات منسجم و سنگین باقی میگذارد
4تغدیه نا مناسب مانند مصرف سردیجات همراه غذا و تند خوری که باعث هضم نادرست میشود و کار دفع مختل میشود
5 خواب نامناسب ، مثلا دیر وقت خوابیدن و دیر وقت بیدار شدن نیز فعالیت معده و روده رو مختل میکند
6 فعالیت کم و بی تحرکی نیز باعث خشکی روده ها میشود
7 نشستن زیاد و استفاده مکرر از تلویزیون و رایانه و گوشی ، باعث میشود مغز به درستی فرمان ندهد و مشکل سوء هاضمه پیش می آید. توصیه بنده رعایت نکات بالا است و مصرف روزی دو لیوان شیر و عسل میباشد.
شب قبل از غذا ، داخل ناف روغن بادام شیرین چکانده و اطراف شکم را مخالف عقربه ساعت ماساژ دهید. از مصرف غذاهای پرچرب و فست فود پرهیز شود و بهتر است از غذاهای آبکی به همراه هویج بیشتر مصرف شود.
قبل از صبحانه و نهار و شام و خواب ، سیب درختی میل شود تا اخلاط مفید توسط کبد تولید شود و کار هضم به راحتی انجام گیرد. همراه غذا همیشه حجم بالایی از سبزی میل شود، زیرا فیبر موجود در سبزیها باعث فعالیت و تقویت روده ها میشود. و در آخر پیاده روی در سطح ناهموار باعث تقویت مغز و فعالیت سیستم ایمنی و گوارش میشود .زیرا 90 درصد پایانه های عصبی در کف قرار دارد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.