ناشناس

در مقابل حرفهای خاله زنکی شوهرم چه واکنشی نشان دهم؟

سلام شوهر من جدیدا حرفهای خاله زنکی میزند در مورد خانواده و فامیل من و من در جواب یا با خنده جواب میدهم یا کلی توضیح میدهم چ باید بکنم؟
چهارشنبه، 24 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

در مقابل حرفهای خاله زنکی شوهرم چه واکنشی نشان دهم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلام شوهر من جدیدا حرفهای خاله زنکی میزند در مورد خانواده و فامیل من و من در جواب یا با خنده جواب میدهم یا کلی توضیح میدهم
چ باید بکنم؟


مشاور: علی محمد صالحی

سلام و عرض احترام.
اگر شوهر شما قبلا اینطور نبوده و جدیدا این حرفها رو میزنه، حتما دلیلی داره، مثلا اتفاق تازه ای افتاده یا از چیزی در مورد خانواده و فامیلت ناراحت شده که، اون ناراحتی، بصورت حرفهای بقول خودت خاله زنکی، نمود پیدا کرده. در هر صورت، صرفنظر از علت این قضیه، این خیلی خوبه که شما با خنده یا بصورت کلی جواب میدی و این موضوع رو به یک چالش و ماجرای ناخوشایند تبدیل نمیکنی. چون «تلاش های بموقع برای تعمیر یک رابطه»، کلید موفقیت بین زن و شوهره. بعنوان مثال تصور کن شما در یک بحث و جدل شدید با همسرت قرار گرفتی، که در اون حال احساس سَرخوردگی و درماندگی میکنی، اما یکدفعه همسرت یک شوخی میکنه، که باعث میشه لبخند بزنی و بخندی. ناگهان نه تنها احساس درماندگی نمیکنی، بلکه اون حالت عصبی و تنش تخفیف پیدا میکنه. به این میگن «تلاش بموقع برای تعمیر رابطه». جان گاتمن که یک روانشناس بزرگ خانواده هست میگه: «تلاش های بموقع برای تعمیر رابطه، به نوعی رقص هماهنگ میان دو انسانی است که یکدیگر را به خوبی میشناسند، و به یکدیگر اعتماد دارند». بنابراین اینکه در برابر حرفهای نامناسب همسرت برخورد تند و شدید نمیکنی و واکنش منفی نشون نمیدی خیلی ارزشمنده و حداقل پاداشی که بخاطر این برخورد صبورانه و منطقی دریافت میکنی اینه که از یک تنش و بحث بی فایده و آزار دهنده جلوگیری میکنی. همچنین برخورد به این صورت، ممکنه باعث بشه همسرت هم از این کار دست برداره و ادامه ندهد.
اما اگر این حرفهای همسرت برای مدت طولانی ادامه پیدا کرد و تموم نشد، بهتره از شیوه ابراز وجود استفاده کنی، یعنی بدون اینکه به همسرت بی احترامی یا توهین کنی، به او بگی: «همونطور که حتما تو دوست نداری من درباره خانوادت حرفهای نامناسبی بزنم و اگر بگم حتما ناراحت میشی، من هم دوست ندارم، و وقتی در مورد خانواده من این حرفها رو میزنی ناراحت میشم و ممکنه این حرفها باعث فاصله بین ما بشه».
موفق و شاد و پیروز باشید.
 
بیشتر بخوانید:

ابراز وجود شرط اساسی روابط خوب و مؤثر
 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.