ناشناس

در دوران نامزدی بسر می برم؛ به ظاهر نامزدم خیلی حساس شدم؛ لطفا راهنمایی کنید.

سلام ، وفت بخیر ممنون که وقت میذارید من دختری ۲۳ ساله هسنم که حدود دو ماه نامزدی کردم با پسری که یه شهر دیگه زندگی میکنه و از قبل هم دویت بودیم و خانواده ها در جریان بودن ، مشکلی که میخوام راجع بهش باهاتون صحبت کنم اینه که من دوستش دارم اما یه سری تغبیرات کنه که به پیشترفت خودش هم کمک میکنه اما نمیدونم چجوری بگم که ناراحت نشه اخه حساسه ، مثلا خیلی عرق میکنه میگم برو دکتر میگه فعلا کارای مهم تری هست بعد میرم ، یا دوست دارم فاصله دندوناش رو بره درست کنه و ... اما نمیخوام جوری باشه که ناراحتی پیش بیاد از طرفی هم اذیت میشم اینجوری ممنون میشم راهنماییم کتید
چهارشنبه، 24 مرداد 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

در دوران نامزدی بسر می برم؛ به ظاهر نامزدم خیلی حساس شدم؛ لطفا راهنمایی کنید.

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 23 ساله )

سلام ، وفت بخیر ممنون که وقت میذارید من دختری ۲۳ ساله هسنم که حدود دو ماه نامزدی کردم با پسری که یه شهر دیگه زندگی میکنه و از قبل هم دویت بودیم و خانواده ها در جریان بودن ، مشکلی که میخوام راجع بهش باهاتون صحبت کنم اینه که من دوستش دارم اما یه سری تغبیرات کنه که به پیشترفت خودش هم کمک میکنه اما نمیدونم چجوری بگم که ناراحت نشه اخه حساسه ، مثلا خیلی عرق میکنه میگم برو دکتر میگه فعلا کارای مهم تری هست بعد میرم ، یا دوست دارم فاصله دندوناش رو بره درست کنه و ... اما نمیخوام جوری باشه که ناراحتی پیش بیاد از طرفی هم اذیت میشم اینجوری
ممنون میشم راهنماییم کتید


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.
همانطور که می دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث و رویدادهای زندگی است و نقش مهمی در سرنوشت و سعادت و خوشبختی انسان دارد ، مضافاٌ بر اینکه اگر به نحو صحیح انجام پذیرد بسیاری از نیازهای انسان را اعم از نیازهای عاطفی و جنسی را تاْمین و باعث آرامش روحی انسان می شود بنابراین در عین حال که نباید در انتخاب همسر خیلی وسواس گونه عمل کرد اما دقت ،شناخت و اتخاذ تصمیم حساب شده و بالاخره انتخاب صحیح از شرایط ضروری یک ازدواج موفق است. پرسشگر محترم! نمی دانیم نامزدی شما در چه مرحله ای است و آیا صیغه ی عقد بین شما جاری شده است یا خیر ولی تجربه نشان داده است زوج های جوان در دوران عقدشان به خاطر عدم آشنایی با روحیات و اخلاقیات همدیگر و اختلاف نظرها و اختلاف سلیقه ها در مسائل جزئی زندگی دچار تنش می شوند. کمال خواهی، مطلق نگری و ایده آل گرایی آنها اگر به همراه حلم و بردباری و سعه صدر نباشد شیرینی دوران نامزدی را به تلخی تبدیل می کنند. البته اختلاف نظر و عقیده در ابتدای زندگی برای دختر و پسری که از خانواده های مختلف و روحیات متفاوت برخوردارند زیاد دور از انتظار نیست و مشکل مهمی نیست، به شرطی که زود حل شود و طولانی یا مکرر نشود. زیرا ازدواج چون نهال نوپایی است که اگر در معرض مداوم طوفان اختلاف و درگیری ها قرار گیرد امکان شکسته شدن دارد. پس باید هوشیار باشند و اجازه ندهند مسائل جزئی و سطحی خللی در زندگی آنها ایجاد کند. در مورد عیوبی که فرمودید لازم است قدم به قدم حرکت کنید و کم کم و با زبان آرام به همسرتان تذکر دهید و به او بفهمانید که برخی از صفات او را دوست ندارید. در تذکر به همسر رعایت زمان و مکان  و حال روانی او بسیار مهم است پس مراقب باشید تا می توانید در اوقات خواب یا خستگی این موارد را متذکر نشوید. نکته دیگر اینکه سعی کنید این موارد را کم کم به او تذکر دهید مثلا اول بحث تعریق را از او بخواهید و تکرار کنید و بعدا موضوع دندان ها و فاصله ی آن را اصلاح نمایید. البته بحث فاصله ی دندان ایشان اگر زیاد نیست زشتی به نظر نمی آید و حتی در برخی از موارد جزئی از زیبایی هاست ولی اگر دوست دارید او این مشکل را بر طرف نماید، حتما با او صحبت نمایید.
در ادامه چند راهکار برای سازگاری بهتر زوجین در دوران عقد تقدیم می نماییم.
 1.در مورد اختلافات دوران عقد زن و شوهر باید سعی کنند فرد مقابل را درک کنند و از نگاه او به مسائل نگاه کنند. در موارد بروز مشکل آنها باید از نگاه همسر به مسئله نگاه کنند و ببینند او چه نظری دارد و در چه موقعیتی قرار دارد. 2.زن و شوهر در دوران عقد باید سعی کنند از لجبازی خودداری کنند زیرا در این صورت نه تنها فرد مقابل بلکه خودشان نیز عذاب روحی خواهند داشت. 3.آنها باید سعی کنند عقاید و سلایق هم را بشناسند و بدانند که مثلا همسرشان چقدر روی این مسئله حساس است و مسائلی که خیلی روی آنها حساس است را رعایت کنند. اگر یکی از زن و شوهر این کار را انجام دهند طبیعتا فرد مقابل نیز همین همکاری را با همسرش خواهد داشت. 4.زوجین باید سعی کنند که انتقاد پذیر باشند و عیبها و کاستی های خود را بپذیرند. و صادقانه زندگی کنند. 5.اگر خواستید به همسرتان انتقاد کنید اول از خوبی هایش بگویید و وقتی اعتماد سازی انجام شد و فهمید که صادقانه به او انتقاد می کنید، آنوقت انتقاد را مطرح کنید. 6.دختر و پسر در دوره نامزدی باید تلاش کنند که انعطاف پذیر باشند یعنی بتوانند در شرایط مختلف خود را با آن شرایط تطبیق دهند. 7.آنها باید به هم احترام بگذراند و حدالمقدور از کلمات زیبا برای خطاب قرار دادن هم استفاده کنند. در این صورت اصلا کار به بی احترامی و لجبازی نمی کشد. 8.سعی کنید جر و بحث نکنید. هر وقت عصبانی شدید از محیط خارج شوید و بگویید من الان بر می گردم، قدمی بزنید و وقتی آرام شدید برگردید. 9.هرگز در حال عصبانیت بحث نکنید و تصمیم نگیرد. 10.سعی کنید به عقاید و سلایق همسرتان توهین نکنید که او نیز همان کار را خواهد کرد.
موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

دوران نامزدی شیرین، ضامن یک ازدواج موفق نیست



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.