....

چگونه اعتماد به نفس کم و افسردگی را حل کنم

من یک دختر 14 ساله هستم که اعتماد به نفس ندارد .فکر می کنم افسردگی دارم نمی توانم با دیگران ارتباط برقرار کنم و در جمع های خانوادگی کم حرفم . اراده ی انجام کاری هم ندارم یعنی وقتی برنامه ریزی می کنم انجامش نمی دهم چی کارکنم؟
دوشنبه، 12 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: محمد دهقان
موارد بیشتر برای شما

....

چگونه اعتماد به نفس کم و افسردگی را حل کنم

.... ( تحصیلات : راهنمایی ، 14 ساله )

من یک دختر 14 ساله هستم که اعتماد به نفس ندارد .فکر می کنم افسردگی دارم نمی توانم با دیگران ارتباط برقرار کنم و در جمع های خانوادگی کم حرفم . اراده ی انجام کاری هم ندارم یعنی وقتی برنامه ریزی می کنم انجامش نمی دهم چی کارکنم؟


مشاور: خانم قربانی

سلام بر شما همراه سایت راسخون
سعی کردی در پیامت که کوتاه هم بود،برداشتی که از زوایای مختلف شخصیتت را داری، بیان کنی. این خیلی خوبه که به اعمال خودت دقت داری. اما اینکه مبتلا به افسردگی باشی به این راحتی قابل تشخیص نیست و نباید انقدر زود این برچسب رو به خودتون بزنی.
دوست نوجوان من، تشخیص افسردگی المان هایی دارد، و با تایید انها در طول مدت زمان خاص تعریف شده در کتابهای راهنمای تشخیصی اختلالات بالینی، توسط روانپزشک یا روانشناس صورت میگیرد.
علایمی که شما ذکر کردید، تذکر دهنده و قابل تامل است و به بررسی نیاز دارد. اولا باید مشخص شود که این مسائل دقیقا از چه زمانی و با چه شدتی آغاز شده و نحوه ادامه ان چگونه است؟
علایمی که شما عنوان کردید میتواند نمایانگر شخصیت درونگرای شما بوده و یا به دلیل تحولات هورمونی دوران نوجوانی و بلوغ در شما حاصل شده باشد و یا ناشی از تغییر مزاج و بهم ریختن طبع زیستی شما باشد.
تحولات دوران نوجوانی همه ابعاد فکری،جسمی،اجتماعی،عقلانی و... شما را تحت الشعاع قرار داده و نوسانات آن نمودهای رفتاری شما را تغییر میدهد. معمولا نوجوانان دچار سستی شده و در  انجام برنامه هایشان دچار مشکل میشوند. یا به دلیل توجه بیش از حد به خود و داشتن تصور"تماشاگر بیرونی " در حال مقایسه و بازنگری دائمی خود هستند و لذا در اعتماد به نفس شان خلل ایجاد میشود.
توصیه من به شما این است که:
1. فعلا ابتلا به افسردگی را به خود تلقین نکنید.
2. به پزشک مراجعه کرده و وضعیت جسمی و کم خونی خود را بررسی کنید.
3. ورزش کنید در صورت امکان از باشگاه استفاده کنید و یا به پیاده روی و دیگر ورزش های هوازی انفرادی یا جمعی بپردازید.در کنار اینها استفاده از استخر نیز به شما توصیه میشود.
4. ارتباط خود با با دوستان صمیمی و سلم خود گسترش دهید.
5. وظایفی رادر منزل به عهده بگیرید و مسئولانه ان را انجام دهید.
6. در گروههای اجتماعی عضو شده و کار داوطلبانه انجام دهید. در غیر این صورت برنامه های متنوع دیگری متناسب با شرایط برای خود در نظر بگیرید.
7. برای الزام در انجام برنامه ها، تشویق و تنبیه برای خود در نظر بگیرید.
8. برنامه خواب و بیداری خود را تنظیم کنید و سعی کنید قبل از نیمه شب بخوابید.
9. حتما صبحانه میل کنید.
10 . اگر بتوانید بین الطلوعین را بیدار باشید و مخصوصا هنگام طلوع آفتاب،بسیار عالی ست.
11.در صورت امکان به پزشک متخصص در طب اسلامی مراجعه کرده و تعدیل مزاج کنید.
در نهایت با انجام این موارد اگر باز حال شما بدون تغییر ماند، پیشنهاد میشود به صورت حضوری به متخصص مراجعه کرده و از نزدیک وضعیت خود را بررسی کنید.
شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما