ناشناس

چه رشته‌ای را برای ادامه ی تحصیل انتخاب کنم؟

سلام . می خواستم بدانم که چه رشته‌ای را برای ادامه ی تحصیل انتخاب کنم و اینکه چگونه نمرات درس هارا ببرم بالا تا رشته های بهتری بیاورم؟
جمعه، 20 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چه رشته‌ای را برای ادامه ی تحصیل انتخاب کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 15 ساله )

سلام . می خواستم بدانم که چه رشته‌ای را برای ادامه ی تحصیل انتخاب کنم و اینکه چگونه نمرات درس هارا ببرم بالا تا رشته های بهتری بیاورم؟


مشاور: خانم عقیقی

 با سلام.

برای انتخاب رشته تحصیلی علاقه، استعداد اهمیت خاصی دارد. اول از همه ببینید که به چه دروسی علاقه زیادی دارید یعنی با خواندن چه دروسی احساس بهتری دارید. چه دروسی را با اشتیاق بهتری می خوانید و از خواندن آنها لذت می برید. علاقه فاکتور مهم برای ادامه دادن رشته تحصیلی می باشد. اگر به یک درس علاقه نداشته باشید و به دلایل دیگری وارد آن رشته شوید نمی توانید در آن موفق شوید.

دومین ملاک استعداد است. مثلا چه دروسی را بهتر یاد میگیرد، و بهتر می توانید به دیگران یاد دهید.در  چه دروسی نمره بهتری می گیرید. استعداد هم فاکتور مهمی است بعضی اوقات فرد ممکن است علاقه زیادی به یک رشته داشته باشد مثلا نقاشی . از آن لذت ببرد و خیلی هم دوست داشته باشد آن را یاد بگیرد ولی واقع استعدادی در این زمینه نداشته باشد. این مانع از پیشرفت او می شود. بنابر این برای انتخاب رشته این دو فاکتور ار مد نظر قرار دهید و انتخاب درستی انجام دهید. برای اینکه بتوانید بهتر درس بخوانید باید برنامه ریزی داشته باشید.از همین ابتدای کار با هدف جلو بروید برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کنید. دقیق تر درس بخوانید و نقاط ضعف خود را در هر درس پیدا کنید و سعی کنید آن را رفع کنید. با آن نقاط ضعف به درس یا سال بالاتر نروید. سعی کنید تمام مباحث را کامل بفهمید. هر درسی را که می خوانید به اطلاعات قبلی که آموخته اید وصل کنید و آنها را باهم به خاطر بسپارید این روش می تواند توانایی شما را برای یاد گرفتن بالا ببرد. مثلا اگر یک مبحث ادبیات را امسال خوانده اید و می بینید به مطالب سال قبل مرتبط است آن را با هم مرور کنید و در حافظه بسپاید. سعی کنید با تمرکز درس بخوانید و خوب بفهمید. اگر با شیوه عمیق و مفهومی درس بخوانید بیشتر در ذهن شما می ماند و پیشرفت بهتری دارید.

موفق ومؤید باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.