ناشناس

چگونه برنامه ریزی خوبی داشته باشم؟

سلام.خسته نباشید🌸دانشجو هستم ترم 3 . نمیدونم چطور برنامه ریزی کنم تا به همه درسام برسم و شب امتحانی نباشم و اصولا بعد از ظهر ها اصلا خونه نیستم در واقع وقت ازاد برای درس خوندنم ندارم . ممنون میشم اگه کمکم کنید که برنامه خوب داشته باشم
دوشنبه، 23 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چگونه برنامه ریزی خوبی داشته باشم؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 22 ساله )

سلام.خسته نباشید🌸دانشجو هستم ترم 3 . نمیدونم چطور برنامه ریزی کنم تا به همه درسام برسم و شب امتحانی نباشم و اصولا بعد از ظهر ها اصلا خونه نیستم در واقع وقت ازاد برای درس خوندنم ندارم . ممنون میشم اگه کمکم کنید که برنامه خوب داشته باشم


مشاور: خانم عقیقی

با سلام.

برای موفقیت مهم ترین عامل خود شما هستید اینکه وقت ندارم یک جمله است باید ببینید چه زمانی را می توانید در میان وقت های خود پیدا کنید. البته حق با شما هم هست چون درس ها و کلاس ها معمولا پشت سر هم هستند و خستگی اجازه مطالعه نمی دهد اما باید برنامه جدیدی برای خودتان تدارک ببینید. بنابراین باید تغییری در سبک زندگیتان ایجاد کنید. زمان هایی را که قبلا صرف گردش و تفریح می کرده اید و یا با دوستان خود می گذرانده اید باید کمتر کنید. و یا اینکه صبح ها زودتر بیدار شوید. یا اینکه قبل از خواب به مطالعه بپردازید. اگر هم فرصت ندارید می توانیی آخر هر هفته را به خواندن دروس جدید آن هفته اختصاص دهید اینگونه می توانید از تلمبار شدن دروس جلوگیری کنید. اینها دیگر با خودتان است که بتوانید بگردید و زمان هایی را برای مطالعه پیدا کنید.

اما نکات مهمی هم وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید بهتر یاد بگیرید و در نتیجه کمتر زمان از شما بگیرد.

- یکی اینکه بعد از تدریس استاد درس را بخوانید. این کمک می کند تا زودتر یاد بگیرید تا اینکه بگذارید قبل از جلسه بعد مطالعه کنید. خواندن درس ها در همان روز موجب یادگیری سریع تر و بهتر می شود. همین که از کلاس بیرون می آیید یا اینکه شب همان درس را مطالعه کنید. اساسا، اولین باری که به یک سخنرانی گوش می‌دهید و  یا چیز جدیدی را مطالعه می کنید، اگر در طی ۲۴ ساعت بعد، آن را دوباره  دوره کنید، احتمال حفظ  کردن  ۸۰٪ از آن ‌چه  که  تازه یاد گرفته اید، بسیار بالا می‌رود.

- قبل از خواب مطالعه کنید حتی اگر کمی خسته هستید. مطالعه کردن قبل  از خواب  در حقیقت  می تواند به یادگیری مغزتان در حالت عادی و یا حتی زمانی که در خواب هستنید نیز کمک کند. چون  فرآیند تثبیت حافظه بهترین عملکرد  خود را در زمانی که مغزتان در حالت خواب سنگین بدون رویا است، انجام می‌دهد.

- سعی کنید حداقل زمانی را هم که برای مطالعه پیدا می کنید از روی کتاب بخوانید نه کامپیوتر یا گوشی تلفن همراه. تحقیقات نشان داده که هنگامی که دانشجویان از روی صفحه نمایش کامیپوتر مطالعه می‌کنند، نسبت به زمانی که از روی کتاب‌های چاپ شده مطالعه می‌کنند، برای آموختن موارد جدید به تکرار بیشتری احتیاج دارند.

- مدت زمان مطالعه را فقط به مطالعه اختصاص بدهید نه اینکه همزمان کارهای دیگری هم انجام دهید. در واقع انجام چندین کار با هم در حین مطالعه، فقط تلف کردن وقت است. چون هیچ کدام کارها را با دقت انجام نمی دهید. بنابراین زمان مطالعه فقط مطالعه.

- بین مطالبی که می خوانید ارتباط برقرار کنید. بسیاری از افراد زمان کمی مطالعه می کنند اما چون بین مطالبی که خوانده اند ازتباط برقرار می کنند بهتر و سریع تر یاد میگیرند. معمولا دروس یک رشته تحصیلی با هم مرتبط است پس بهتر است یک درس جدید استاد را با دروسی که در ساعت های قبلی یا ترم قبلی یاد داده شده مرتبط کنید تا بهتر یاد بگیرید.

امیدوارم با رعایت اصول بالا و تغییر سبک زندگی تان،برنامه ریزی خوبی داشته باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.