ناشناس

با روابط شوهرم با همکلاسی هایش چکار کنم؟

سلام 20 ساله ازدواج کردم وهمدیگر را عاشقانه دوست داریم یک سالی هست که شوهرم با همکلاس های دوران دانشجوی که زن مورد هستند ارتباط در حد چت گروهی و تفریب رستورانیاما من به سخت حسودی میکنم واین که چیز مهم نیست عصبانیشدهم حرف های بدی به همسرم میزد مدتی از من پنهان کرد وعد من مجبور کردم که ازرو لفتبده ولی خودم احساس بدی دارم وفور میکنم بهش زور گفتم شما به من بگین چکار کنم آگه دوباره بزار باهاشون باشه میدون که دوباره حسودی میکنم آگه نزار باهاشون باشه میترسم باعث بشم شوهرم از دلگیر بشه
جمعه، 27 مهر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با روابط شوهرم با همکلاسی هایش چکار کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 40 ساله )

سلام 20 ساله ازدواج کردم وهمدیگر را عاشقانه دوست داریم یک سالی هست که شوهرم با همکلاس های دوران دانشجوی که زن مورد هستند ارتباط در حد چت گروهی و تفریب رستورانیاما من به سخت حسودی میکنم واین که چیز مهم نیست عصبانیشدهم حرف های بدی به همسرم میزد مدتی از من پنهان کرد وعد من مجبور کردم که ازرو لفتبده ولی خودم احساس بدی دارم وفور میکنم بهش زور گفتم شما به من بگین چکار کنم آگه دوباره بزار باهاشون باشه میدون که دوباره حسودی میکنم آگه نزار باهاشون باشه میترسم باعث بشم شوهرم از دلگیر بشه


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

به شما بابت احساسی که نسب به همسرتان در رابطه با زنان دیگر ولو اینکه همکلاسی او بوده‌اند، دارید حق می‌دهیم و باید دانست که که این روابط می‌تواند روی روابط شما و همسرتان تأثیرات اساسی گذاشته و ارتباطات زن و شوهری شما را از شالوده تخریب نماید. ضمن اینکه اینگونه روابط به لحاظ شرعی نیز دارای اشکال است.

مرد به عنوان همسر یک زن باید حساسیت او را در این زمینه کاملا درک کند و حدودی که همسرش خواهان رعایت آن می‌باشد را به طور کامل رعایت کند تا زندگی مشترک آنان با مشکل روبرو نشود. حتی زمانی که زن نسبت به چنین روابطی حساس نیست، با توجه به جذابیت ارتباط با نامحرم برای مرد باید مراقب چنین روابطی بود، چراکه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل همین روابط به ظاهر بی شائبه و بدون مشکل از هم پاشیده است.

به هر حال باید با دقت و عاقلانه در این زمینه اقدام کنید و به هیچ عنوان اسیر احساسات نشوید، در زیر به بررسی راهکارهای حل مشکل شما اشاره می‌شود:

 1. از آنجا که مرد از لحاظ عاطفی تحت تاثیر همسر خود می باشد، رفتار‌‌های زن در بهبود روابط بین همسران بسیار حیاتی است. پس رفتارهای شما در شیرین شدن زندگی مشترکتان نقش زیادی دارد. با دقت راهکارهای زیر را به کار گیرید.

2.انگیزه همسر خود را برای داشتن چنین ارتباطی بشناسید و سعی کنید با رفتارهای خود زمینه این رابطه را از بین ببرید. اگر احساس می‌کنید او نیاز به همدرد و کسی دارد که او را بهتر درک کند، ارتباط کلامی خود را با او افزایش دهید، چنانچه گمان می‌کنید او در روابط جنسی خود با شما به طور کامل ارضا نمی‌شود، رفتارهای جنسی خود را اصلاح کنید.

 3.به یاد داشته باشید حتی در صورتی که هیچ انگیزه جنسی در این رابطه مطرح نباشد و دو طرف منظوری از این رابطه نداشته باشند، اینگونه روابط می‌تواند آسیب‌هایی را بدنبال داشته باشد، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای قطع این رابطه به کار گیرید. نباید در این راه شک به خود راه دهید و دچار تردید شوید، حتی زمانی که از سوی همسرتان با مقاومت جدی روبرو می‌شوید نباید در این راه سستی کنید و به یاد داشته باشید تمام تلاشی که در این راه به کار می‌گیرید برای حفظ خانواده خودتان است و به همین دلیل تمام تلاش‌های شما ارزشمند است. ممکن است در این مسیر با مشکلات زیادی روبرو شوید و مدتی زندگی شما تلخ شود اما این تلخی برای شیرین شدن زندگی شما لازم است، پس برای مدتی این تلخی را تحمل کنید تا زندگی شما شیرین شود.

 4. نقاط ضعف خود را یادداشت کنید و سعی کنید آنان را بر طرف کنید.

 5. یکی از عوامل بسیار مهم برای استحکام خانواده و رضایت زن و شوهر از زندگی زناشویی، داشتن نگرش مثبت نسبت به همسر و مثبت‌اندیشی دربارة اوست. مثبت‌اندیشی به مفهوم پذیرفتن توانمندی‌ها، صداقت، قابلیت اعتماد و صمیمیت یک شخص دیگر است. مثبت اندیشی نسبت به همسر به معنای خوب دیدن همسر، علاقه داشتن به او، و داشتن احساس مثبت نسبت به اوست. تا زمانی که زن و شوهر چنین احساسی نسبت به هم پیدا نکنند همواره در معرض اختلاف و تعارض با یکدیگر قرار دارند. پایة خانواده بر محبت بین زن و شوهر بنا نهاده شده است و این تنها در سایة نگرش مثبت زن و شوهر نسبت به هم امکان پذیر است. حسن ظن و نگرش مثبت یکی از همسران به دیگری، محبت او را به سوی خود جلب می‌کند.

6. غم و نگرانی را از چهرة خود بزدایید و با رویی باز و چهره‌ای خندان با او روبه‌رو شوید. هنگام ورود شوهرتان به خانه به استقبال او بروید، به او سلام و خسته نباشید بگویید، از حالش جویا شوید، به او بگویید که از آمدن او خوشحالید و دلتان برای او تنگ شده بود.

 7. زمانی که او را بی‌حال و بی‌انگیزه می‌بینید، شما سر صحبت را باز کنید، و با او حرف بزنید؛ با شوهرتان شوخی کنید و او را بخندانید؛ کنارش بنشینید و با او درد دل کنید؛ از اتفاقاتی که در روز برایش رخ داده بپرسید، به سخنانش با توجه و علاقه گوش دهید؛ کنار شوهرتان بنشینید و با هم فیلم مورد علاقه‌اش را تماشا کنید.

 8. پیش از ورود شوهر، خود را بیارایید، لباس‌های زیبا و اغوا کننده بپوشید، عطر یا ادکلن خوش بو استعمال کنید، و به او نشان دهید که همة این کارها را برای او انجام داده‌اید.

9. در حق او دعا کنید و از خداوند بخواهید که مهر و محبت شما و همسرتان را افزایش دهد.

 10. در موقعیت‌های مناسب به او ابراز علاقه و عشق کنید و در مناسبت‌ها براى او هدیه (هر چند ارزان قیمت) تهیه کنید.

 11. باید به این باور رسید که نحوه رفتار با همسر و مراعات حقوقی که بر گردن دیگری دارد، ‌هم او را محبوب می‌سازد و هم ضامن توفیق او در امر همسرداری است و در نتیجه فضای زندگی آمیخته به لطف و خوش‌رفتاری و جاذبه بین یکدیگر می‌شود.

12. با مطالعه کتاب‌های مربوط به آیین همسرداری، چگونگی ایجاد ارتباط با دیگران و نیز شرکت در جلسه‌های آموزش خانواده، دانش و مهارت خود را در این زمینه افزایش دهید.

 13. رفتارهای ناپسند همسرتان را با خشونت پاسخ ندهید و اشتباهات او را نادیده بگیرید و با کرامت نفس از این رفتارها تغافل کنید.

 14. هنگام اختلاف نظر یا سوء تفاهم، به جای سرزنش کردن یکدیگر یا تفسیر نادرست، به شناسایی مسأله و یافتن راه حل آن بپردازید. همیشه در رویارویی با مسائل و مشکلات خانوادگی، خود را در وضعیت طرف مقابل قرار دهید و با قبول مسؤولیت خود و شناخت انتظارات متقابل، به حل و فصل اختلافات رو آورید.

 15. هرگز همسرتان را با مرد دیگر مقایسه نکنید.

16. با همسر خود درباره ارتباط او با نامحرمان سخن بگوئید و احساسات خود در این زمینه بیان کنید. به او بگوئید حتی اگر شما از این روابط منظوری نداشته باشی باز هم من از این روابط ناراحت هستم و این روابط زندگی من را تلخ کرده است. پس در یک موقعیت مناسب با همسرتان با آرامش و مهربانی کامل و به طور منطقی حرف بزنید.

امیدواریم با عمل به آنچه بیان نمودیم گام مؤثری در پیشبرد اهداف زندگی تان بردارید.

موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

ده توصیه به خانم ها که باید در روابط با شوهر خود آنها را رعایت کنند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.