ناشناس

نظرتون درباره ارتباط قبل از ازدواج چیه؟

سلام ارتباط قبل از ازدواج شروع یه زندگی ناموفقه؟ ادم میتونه با کسی که باهاش ارتباط داشته ازدواج کنه و مشکلی هم در زندگیش به وجود نیاد؟
سه‌شنبه، 22 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نظرتون درباره ارتباط قبل از ازدواج چیه؟

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 18 ساله )

سلام
ارتباط قبل از ازدواج شروع یه زندگی ناموفقه؟
ادم میتونه با کسی که باهاش ارتباط داشته ازدواج کنه و مشکلی هم در زندگیش به وجود نیاد؟


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما با مشاورین «راسخون»، از اینکه ما را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمودید سپاسگزاریم.

پاسخ شما را در قالب چند نکته عرض می‌نماییم:

1. در امر ازدواج نباید قبل از انتخاب، عاشق و دلباخته‏ی کسی شد (نه پسر نسبت به دختر و نه دختر نسبت به پسر) البته علاقه در حدّی که انگیزه‏ای شود برای انتخاب اشکالی ندارد بلکه لازم است اما اگر این علاقه تبدیل به عشق شد مشکلات زیادی از جمله فقدان شناخت درست و واقع بینانه از طرف مقابل را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا روح حاکم بر این گونه احساسات و علاقه مندی‌ها، عشق‏ورزی کور است نه خردورزی. پای خرد و عقل در میدان عاشقی لنگ است. امام علی علیه السلام می‏فرمایند: «حبّ الشّیء یعمی و یصمّ»، دوست داشتن چیزی انسان را کور و کر می‌کند. در حالی که تصمیم‏گیری درست در مورد ازدواج با فرد خاص، تنها با تکیه بر عقلانیّت و خردورزی ممکن است. چنین علاقه مندی‌هایی راه عقل را مسدود و چشم واقع بین انسان را کور می‏سازد و اجازه نمی‏دهد تا یک تصمیم صحیح و پیراسته از اشتباه گرفته شود.

2. انسان نسبت به جنس مخالف شدیدا وسوسه می‌شود و شاید هیچ وسوسه ای قوی تر از این نباشد. اما حقیقت این است که این وسوسه‌ها اصلا واقعیت ندارند و اگر هم داشته باشند خیلی کم است. منظور این است که تصورات ذهنی انسان نسبت به جنس مخالف (و به طور کلی به مادیات) این مطلب را به انسان القا می‌کند که ارتباط با آنها و در کنار آنها بودن چه قدر لذت بخش است، وی وقتی خود را به آنها می‌رساند، می‌بیند اصلا این طور نیست و چیزی زیادی به دست نیاورده است و آن چیزی که به دست آورده ارزش این همه تلاش و انتظار را نداشته است. باید به نعمت‌های پایدار دل بست نه به دنیای زودگذر.

3. ازدواج یک امر مقدسی است که در سرنوشت آدمی‌ مؤثر است. پس نباید با این موضوع بسیار مهم، برخورد احساسی کنیم و تسلیم احساساتمان شویم. بلکه باید با آن کاملا عاقلانه کنار بیاییم. عقل به ما می‌گوید برای ازدواج دو راه بیشتر نداری، یا امکان آن برایت فراهم نیست و نمی‌توانی ازدواج کنی، که در این صورت باید موقتا از آن چشم پوشی کنی و از کارهایی که غریزه جنسی تو را تحریک می‌کند بپرهیزی و تا امکان آن فراهم نشده صبور باشی یا امکان آن فراهم است و از جهات اقتصادی، خانوادگی، تحصیلی و غیره آمادگی آن را داری. در این صورت به بعد یا باید منتظر خواستگار بمانید و یا فرد مورد نظر را به شیوه ای عاقلانه به سوی خواستگاری دعوت کنید.

4. روانشناسان معتقدند تبدیل رابطة دوستی قبل از ازدواج به رابطة زن و شوهری بعد از ازدواج مشکلات زیادی را به بار می‌آورد و برای همین است که اکثر ازدواج‌هایی با این روش ناموفق است و به طلاق می‌کشد.

پس همیشه توصیه می‌کنیم عاقلانه ازدواج کنید و عاشقانه زندگی نمایید...

موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

آیا سرانجام یک ازدواج قابل پیش بینی است؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.