ناشناس

رفتار نامزدم آزارم می ده، نمی دونم چی کار کنم؛ راهنماییم کنید.

سلام خسته نباشید من تازه با یه آقای نامزد کردم مشکل نامزدم اینکه خیلی به گذشتش فکر میکنه گذشتش یکم سخت بوده و خیلی ضربه خورده از رفیقاش و مدام حس میکنه خیلی عقب مونده از نظر شما من چه جوری میتونم کمکش کنم گذشتشو فراموش کنه یا تو‌ ذهنش کمرنگ بشه چون اون امیدش به منه و دوست داره من کمکش کنم و منم دوست ندارم که ناامیدش کنم خواهش میکنم سریع تر راهنماییم کنین خیلی ممنون
پنجشنبه، 24 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

رفتار نامزدم آزارم می ده، نمی دونم چی کار کنم؛ راهنماییم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 18 ساله )

سلام خسته نباشید من تازه با یه آقای نامزد کردم مشکل نامزدم اینکه خیلی به گذشتش فکر میکنه گذشتش یکم سخت بوده و خیلی ضربه خورده از رفیقاش و مدام حس میکنه خیلی عقب مونده از نظر شما من چه جوری میتونم کمکش کنم گذشتشو فراموش کنه یا تو‌ ذهنش کمرنگ بشه چون اون امیدش به منه و دوست داره من کمکش کنم و منم دوست ندارم که ناامیدش کنم خواهش میکنم سریع تر راهنماییم کنین
خیلی ممنون


مشاور: خانم کشمیری

با سلام خدمت شما همراه گرامی
از اینکه در مسائل پیش روی خود راه درست مشورت را پیش گرفتید و خواهان بهبود وضعیت فعلی تان هستید تبریک صمیمانه من را پذیرا باشید. همراه گرامی همواره به این نکته توجه داشته باشید که یادآوری بیش از حد خاطرات بد علاوه بر آنکه باعث می شود شخص نتواند برای آینده، درست تصمیم بگیرید، خود یک مشکل محسوب می‌شود که روانشناسان بالینی از آن به عنوان نشخوار فکری یاد می‌کنند. برای فراموش کردن خاطرات ناخوشایند گذشته و کمک کردن به افرادی که دچار چنین مسائلی هستند، راهکارهای متفاوتی وجود دارد. شما همراه عزیز می توانید در این مسیر همراه بسیار خوبی برای همسرتان باشید و به او کمک کنید راجع به این موارد بازنگری ذهنی داشته باشد:

- همانطور که امام علی علیه السلام می فرمایند: برآنچه گذشته اندوه مخور زیرا که به پایان رسیده، و غصه خوردن تو فقط باعث می‌شود که زندگی حال و آینده ات دستخوش آسیب ها و ناگواری ها شود.
- از همسر خود بخواهید به این نکته توجه داشته باشد که در مواجهه با شکست های خود در گذشته، ما هرچه از دستمان بر می آمده کرده‌ ایم. مهم اینست که از درس هایی که گرفته ایم در آینده به نحو احسن استفاده کنیم و همینجا است که فرق انسانهای خلاق و پویا با انسانهای ناجرات مند و «درخود مانده» مشخص می شود. باید بدانیم که تا جایی‌که توانسته‌ایم خوب، مهربان و موثر بوده‌ایم.
- فراموش کردن گذشته یعنی خود را برای اشتباهاتمان ببخشیم. زیرا فکرکردن دوباره به آنچه که می‌توانستیم یا باید انجام می‌دادیم هیچ اثری ندارد. اگر با اشتباهاتمان درگیر هستیم یا شکست خورده‌ ایم سعی کنیم خودمان را ببخشیم.
- فراموش کردن گذشته یعنی افکارمان را بشناسیم. اگر می‌بینیم که مدام درگیر گذشته هستیم، با ملایمت افکارمان را به زمان حال برگردانیم. سعی کنیم این عادت را کنار بگذاریم که مدام به اشتباهات گذشته مان فکر کنیم.
- فراموش کردن گذشته یعنی به ذات زمان اعتماد کنیم. زمان می‌گذرد و ما هم باید از گذشته بگذریم. زخم هایمان به مرور التیام می‌یابند و فقط جای آن بر جای می‌ماند.
- فراموش کردن گذشته یعنی زمانمان را در اختیار دیگران قرار دهیم. فرصت‌های بی‌شمار تازه‌ای وجود دارد که به ما کمک می‌کند با گذشته‌ مان خداحافظی کنیم. از حصاری که برای خود ساخته ایم بیرون بیاییم. وقتمان را با کسانی بگذرانیم که شادمان می‌کنند و از بودن با آن‌ها لذت می‌بریم. فراموش کردن گذشته یعنی ارتباطات جدید ایجاد کنیم.لازم نیست که حتماً یک گروه دوست تازه پیدا کنیم. اگر درمورد شکست هایمان با کسی حرف بزنیم راحت تر می توانیم با آنها کنار بیاییم..
- فراموش کردن گذشته یعنی یک دنیای تازه را تجربه کنیم. مثلا شروع به تحصیل در یک رشته تازه، یا یک سرگرمی جدید پیدا کنیم. برای فراموش کردن گذشته باید به دنبال جهت های تازه و هدف های جدیدی باشیم.
شش قدم برای فراموش کردن گذشته :
1- درصورت امکان به عقب برگردیم و با کسانیکه در آن خاطرات دخیل بوده اند حرف بزنیم. برای فراموش کردن گذشته مان باید به عقب برگردیم.
2- احساسات واقعیمان را با کسی در میان بگذاریم. اگر صلاح است به آن‌ها اعتراف کنیم. برای فراموش کردن گذشته مان باید احساسات‌مان را بروز دهیم. اگر می خواهیم با اشتباهاتمان کنار بیاییم، باید تقصیر یا گناه‌مان را گردن بگیریم
3- اگر فکر می‌کنیم که قصوری داشته ایم، طلب بخشش و معذرت خواهی کنیم زیرا برای فراموش کردن گذشته باید غرور کاذب را کنار بگذاریم.
4- دیدن نقاط مثبت آن خاطره و تقویت آن با نوشتن و یاد آوری کردن و پررنگ کردن هر خاطره ای هر چند بد، می تواند نقطه مثبتی داشته باشد و یا درس عبرت و یک هشیاری و آگاهی برای آینده باشد.
5- جایگزینی افکار منفی با افکار مثبت؛ این کار، کار ساده ای نیست، به دلیل اینکه یک تمرکز بسیار قوی می خواهد. معمولاً انسان ها از خاطرات خوب خود در صورت سلامت روان لذت برده و از خاطرات منفی فرار می کنند. هر فردی خاطرات منفی خود که باعث یاد آوری و احساس ناخوشایند می شود را می شناسد. امیدوارم با استفاده از این راهکارها و اطلاعاتی که به دست آوردید بتوانید در این مسیر به نامزد خود کمک شایانی کنید.
 شاد و سعادتمند باشید.

بیشتر بخوانید:
چگونه گذشته بد خود را فراموش کنیم؟



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.