ناشناس

برنامه ریزی کردم، میخواستم نظر یک مشاور رو بدونم.

سلام خسته نباشید من امسال کنکور دارم ولی تصمیم گرفتم سال دوم برای کنکور بخونم. راستی رشته تجربی هستم برنامه ریزی من اینطوریه که میخوام تا عید برای نمره عالی تلاش کنم تا امتحانات نهایی خیلی خوب موفق بشم بعد عید هم به یک اموزشگاه برم برای اموزش تعمیرات موبایل و یاد بگیرم و برم سر کار و هر مقداری که در امد به دست میارم خرج کلاس های کنکوری کنم و سال دیگه با قدرت کنکور بدم .وضعیت مالی بدی نداریم ولی مادرم چند ساله علاقه داره خانه جدید و محله جدید نقل مکان کنیم و من اگر این کلاس ها رو امسال ثبت نام میکردم در واقع جلوی خوشحالی مادرمو گرفته بودم بماند حالا نظرتونو در مورد برنامم میخواستم بدونم!!!
شنبه، 26 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

برنامه ریزی کردم، میخواستم نظر یک مشاور رو بدونم.

ناشناس ( تحصیلات : دبیرستان ، 17 ساله )

سلام خسته نباشید
من امسال کنکور دارم ولی تصمیم گرفتم سال دوم برای کنکور بخونم. راستی رشته تجربی هستم برنامه ریزی من اینطوریه که میخوام تا عید برای نمره عالی تلاش کنم تا امتحانات نهایی خیلی خوب موفق بشم بعد عید هم به یک اموزشگاه برم برای اموزش تعمیرات موبایل و یاد بگیرم و برم سر کار و هر مقداری که در امد به دست میارم خرج کلاس های کنکوری کنم و سال دیگه با قدرت کنکور بدم .وضعیت مالی بدی نداریم ولی مادرم چند ساله علاقه داره خانه جدید و محله جدید نقل مکان کنیم و من اگر این کلاس ها رو امسال ثبت نام میکردم در واقع جلوی خوشحالی مادرمو گرفته بودم بماند حالا نظرتونو در مورد برنامم میخواستم بدونم!!!


مشاور: خانم عقیقی

با سلام.
وقتی شما برای گرفتن نمره عالی تلاش کنید یعنی درس ها را خیلی خوب یاد می گیرد. وقتی بتوانید درس ها را خیلی خوب یاد بگیرید مطمئنا می توانید خیلی هم خوب کنکور بدهید. به نطر من شما که دارید تلاش می کنید و درس ها را می خوانید کمی تست زدن و خلاصه نویسی را هم چاشنی کارتان کنید تا بتوانید امسال هم خوب کنکور بدهید. برنامه ریزی شما به هر حال بر اساس تفکری است که احساس می کنید به نفع خانوادتان است و این می تواند یک تصمیم درست باشد. درست است که کلاس ها هزینه بالایی دارد و شما نمی خواهید امسال این هزینه ها را بر دوش خانوادتان بیندازید اما خوب درس خواندن که هزینه ای ندارد. شما که تلاش می کنید کمی این تلاش را بالاتر ببرید خلاصه برداری کنید و تست بزنید. منظورم این است که کنکور را به کل نگذارید کنار. هر درسی را که می خوانید تست هایش را هم کار کنید. خلاصه برداری هم بکنید و دقیق تر بخوانید. چون الان درگیر درس هستید بهتر می توانید مطالب را به هم مربوط کنید و در کنار خلاصه نویسی ارتباط دروس را هم بر قرار کنید. به معلم ها بهتر دسترسی دارید و می توانید اگر جایی به مشکل برخورد کردید از معلم ها کمک بگیرید. حتی اگر امسال هم همان نتیجه دلخواه را به دست نیاوردید مطمئنا خلاصه نویسی ها و نکته برداری ها به درد شما خواهد خورد. بنابر این کنکور در برنامه امسالتان هم باشد. امسال یک کنکور بدون کلاس های کنکور را تجربه کنید. کلاس های کنکور مفید هستند و یکسری نکات را آموزش می دهند اما خیلی ها هم بدون کلاس کنکور و صرفا با خواندن کتاب های درسی و شرکت در آزمون های منسجم و مرتب توانسته اند کنکور موفقی داشته باشند. پس خیلی خوب درس بخوانید خیلی دقیق و با برنامه ریزی. حتی اگر نتیجه دلخواه را به دست نیاوردید باز هم همه اینها تجربه ای می شود برای بهتر درس خواندن. اگر نتیجه دلخواه را نگرفتید می توانید سال بعد بهتر کنکور بدهید.
ضمنا کارکردن خیلی خوب است اما مواظب هم باشید طعم پول در آوردن شما را از ادامه دادن مسیر تحصیل باز ندارد. هنگام کارکردن انگیزه درس خواندن را در خودتان زنده نگه دارید و بدانید با درس خواندن می توانید به جایگاه اجتماعی و اقتصادی بالاتری برسید. موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.