ناشناس

امکان داره دختر مانتویی که می خوامش چادری بشه؟

با سلام من خواستگاری دختر خانمی رفتم که مانتویی اما با حیا و کاملاً پوشیده و از خانواده مذهبی هستند. دختر خانم قبلا چادری بودن و الان چند ساله مانتویی شدن تو دانشگاه ؛ می خواستم بدونم این امکان وجود داره که ایشون دوباره چادری بشن؟؟ چون بحث چادر برای من خیلی مهم هست و تو دو جلسه ایی که با ایشون صحبت کردم یه انعطاف های مختصری دیدم. ممنون
شنبه، 3 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

امکان داره دختر مانتویی که می خوامش چادری بشه؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 28 ساله )

با سلام

من خواستگاری دختر خانمی رفتم که مانتویی اما با حیا و کاملاً پوشیده و از خانواده مذهبی هستند. دختر خانم قبلا چادری بودن و الان چند ساله مانتویی شدن تو دانشگاه ؛ می خواستم بدونم این امکان وجود داره که ایشون دوباره چادری بشن؟؟
چون بحث چادر برای من خیلی مهم هست و تو دو جلسه ایی که با ایشون صحبت کردم یه انعطاف های مختصری دیدم.

ممنون


مشاور: خانم کشمیری

با سلام خدمت شما همراه گرامی
از اینکه در مسائل پیش روی خود راه درست مشورت را پیش گرفتید و خواهان بهترین تصمیم هستید تبریک صمیمانه من را پذیرا باشید. خوشبختانه پرسش شما حاکی از دقت نظر و اهمیت موضوع ازدواج برایتان دارد و این امر ان شاالله موجب شناخت و انتخابی بهتر برای شما خواهد شد. در حقیقت ما علت دقیق تغییر پوشش در خانم را نمی دانیم. برای مثال: آیا دلیل آن تغییر در نگرش آن خانم نسبت به چادر بوده و یا صرفا به جهت راحت تر بودن مانتو، آن را برگزیده اند. این موارد را می توانید خیلی هوشمندانه و غیر مستقیم نیز جویا شوید. نکته مهم در اینجا این است که اگر موضوع چادر برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد و می توان گفت از خطوط قرمز شما می باشد، توصیه می کنم در همین ابتدای امر آن را با صراحت عنوان کنید. ما در باب ازدواج از خطوط قرمزی صحبت به میان می آوریم، که در انتخابی آگاهانه کمک زیادی به افراد می کنند و شامل مواردی هستند که برای شخص از اهمیت زیادی برخوردارند.
در واقع خط قرمز شما در ازدواج کجاست ؟
یعنی اگر طرف مقابل همه شرایطش همانی باشد که شما می خواهید و به همدیگر تمایل داشته باشید، اگر چه چیزی را داشته باشد یا نداشته باشد شما حاضر به ازدواج با او نخواهید شد؟ (مثلا خانمی که خواستگارش از همه لحاظ مورد پسندش است ولی به جهت کوچکتر بودن از لحاظ سنی به او جواب منفی می دهد زیرا که از خطوط قرمزش این است که آقا کوچکتر از او نباشد. بعضی راجع به شغل و یا داشتن ازدواج قبلی و ...دیدگاه های متفاوتی دارند.
حال خط قرمز شما و جایی که به هیچ وجه نمی تونید کوتاه بیایید کجاست ؟! این خطوط قرمز زیاد نمی توانند باشند و حدود 10 مورد، یا اندکی کم و بیش، که در افراد مختلف متفاوت است، می باشد. در اینجاست که اهمیت موضوع برایمان روشن می شود و اینکه بدون رودربایسی با خود بیندیشیم و خواسته های خود را اولویت بندی کنیم و سعی داشته باشیم واقع بینانه، منطقی و خداپسندانه انتخاب نماییم.
امیدوارم پیروز و سعادتمند باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.