ناشناس

نظرتان درباره ازدواج موقت چیست؟

با سلام خدمت مشاوران . بنده جوانی 20ساله هستم . سر در گم شده ام از طرفی نه پول و موقعیت ازدواج دائم را دارم و نه رویش را که به خانواده بگویم .و دیگر تحمل تنهایی را نمی دانم شرایط ازدواج موقت چیست؟ و چطور به پدر و مادرم بگویم که نیاز من چیست ( چه عاطفی چه جنسی ) راهنمایی از شما می خواستم.
چهارشنبه، 7 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

نظرتان درباره ازدواج موقت چیست؟

ناشناس ( تحصیلات : دیپلم ، 20 ساله )

با سلام خدمت مشاوران .
بنده جوانی 20ساله هستم . سر در گم شده ام از طرفی نه پول و موقعیت ازدواج دائم را دارم و نه رویش را که به خانواده بگویم .و دیگر تحمل تنهایی را نمی دانم شرایط ازدواج موقت چیست؟
و چطور به پدر و مادرم بگویم که نیاز من چیست ( چه عاطفی چه جنسی ) راهنمایی از شما می خواستم.


مشاور: احسان فدایی

با سلام و سپاس از همراهی شما، از این که ما را امین خود دانستید کمال تشکر وقدردانی را داریم. ما قدر ارتباط با شما را می دانیم.

همانطور که می دانید ازدواج یکی از مهمترین حوادث و رویدادهای زندگی است و نقش مهمی در سرنوشت و سعادت و خوشبختی انسان دارد، مضافاٌ بر اینکه اگر به نحو صحیح انجام پذیرد بسیاری از نیازهای انسان را اعم از نیازهای عاطفی و جنسی را تاْمین و باعث آرامش روحی انسان می شود بنابراین ازدواجی موفق است که بهنگام باشد و از عجله و سطحی‌نگری به دور باشد. برادر گرامی! از آنجا که یک عذر تقریبا عمومی و بهانه همگانی برای فرار از زیر بار ازدواج و تشکیل خانواده، مسأله فقر و نداشتن امکانات مالی است قرآن به پاسخ آن پرداخته و می فرماید: مردان و زنان بی همسر را همسر دهید و همچنین غلامان و کنیزان صالح و درستکارتان را، اگر فقیر و تنگدست باشند خداوند آنها را از فضل خود بی نیاز می سازد، خداوند واسع و آگاه است. (نور، آیه 32). قدرتش آن چنان وسیع است که پهنه عالم هستی را فرا می گیرد وعلم او چنان گسترده است که از نیات همه کس به ویژه آنها که به نیت عفت و پاکدامنی اقدام به ازدواج می کنند آگاه است و همه را مشمول فضل و کرم خود قرار خواهد داد.

توصیه ما برای رفع مشکل شما ازدواج است، همیشه امکان ازدواج وجود دارد. درست است که هنوز از نظر اقتصادی آماده نیستید و شاید شغل مناسب ندارید، خوب بدون شک نیاز اقتصادی و داشتن شغل و درآمد از نیازهای اساسی انسان در زندگی است، بنابراین برای مدیریت زندگی مشترک و پس از ازدواج این نیاز وجود خواهد داشت و باید به شکلی ( هر چند از طریق مساعدت والدین و...) تامین شود، ولی برای اقدام به ازدواج نیاز نیست که حتما شغل و درآمدی داشته باشید و نباید آن قدر عقلانی و محاسبه گرانه با این موضوع برخورد نمایید.به نظر ما بهترین گزینه در شرایط فعلی اقدام به خواستگاری و فراهم نمودن مقدمات ازدواج است و این امر باعث می شود که شما انگیزه بیشتری برای دستیابی به شغل مناسب پیدا کنید زیرا با عقد بستن احساس مسؤولیت شما چند برابر می شود و همین باعث می شود که با جدیت بیشتری دنبال کسب و کار بروید.در مورد مطرح کردن این موضوع با والدینتان نیز خجالت نکشید و به هر کدام از اعضای خانواده که نزدیک‌تر هستید، می‌توانید این مسئله را در فضایی خصوصی بیان نمایید؛ تا او دیگران را در جریان خواسته شما قرار دهد. البته اگر موانعی مانند ادامه تحصیل یا خدمت سربازی دارید برای آنها نیز باید برنامه زمان‌ بندی شده‌ ای داشته باشید.

در پایان توصیه می‌کنیم به هیچ وجه به ازدواج موقت فکر نکنید زیرا اگرچه ازدواج موقت نیز نوعی ازدواج است و از نظر شرعی حلال است ولکن ازدواج موقت حواشی و مشکلات احتمالی دارد که کار را سخت می کند. اولا اینطور نیست که خیال کنید ازدواج موقت بدون هزینه است بلکه یک بار ارضا جنسی مشکل نیاز جنسی را نه تنها حل نمی کند بلکه تشدید می کند و نیاز به رابطه را بیشتر می کند زیرا هورمون های جنسی فعال تر می شوند و البته ازدواج موقت عوارض دیگری نیز دارد. بر این اساس توصیه ما به جوان عزیزی چون شما این است که به جای صرف انرژی در ازدواج موقت بهتر است انرژی فکری خود را برای ازدواج دائم و برنامه‌ ریزی برای آن صرف کنید تا به نتیجه مطلوب‌ تری دست یابید.

موفق و پیروز باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.