ناشناس

پیشنهادم برای ازدواج را چگونه مطرح کنم؟

با سلام بنده چند وقت هست که در محیط کار با دختر خانمی آشنا شده ام و ایشان را برای ازدواج فرد مناسبی تشخیص دادم اما برای طرح پیشنهاد اشنایی برای ازدواج مردد هستم و از این واهمه دارم که در طرح این موضوع منطقی برخورد نکرده و کار را خراب کنم. لطفا در این خصوص راهکارهای مناسب و درست را مطرح کنید. ممنون
پنجشنبه، 8 آذر 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

پیشنهادم برای ازدواج را چگونه مطرح کنم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 35 ساله )

با سلام
بنده چند وقت هست که در محیط کار با دختر خانمی آشنا شده ام و ایشان را برای ازدواج فرد مناسبی تشخیص دادم اما برای طرح پیشنهاد اشنایی برای ازدواج مردد هستم و از این واهمه دارم که در طرح این موضوع منطقی برخورد نکرده و کار را خراب کنم. لطفا در این خصوص راهکارهای مناسب و درست را مطرح کنید. ممنون


مشاور: احسان فدایی

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت شما پرسشگر محترم! ارتباط شما با ما گویای این است که در صدد انتخاب مسیر صحیح هستید و امیدواریم ما نیز راهنمای خوبی برایتان باشیم.

مطمئنا شما خوب می‏دانید که ازدواج بزرگ‏ترین و مهم‏ترین حادثه زندگی انسان است و موفقیت یا شکست در آن سرنوشت ساز خواهد بود. ازدواج و زندگی مشترک وقتی ثمر بخش، سودمند و ماندگار است که عقربه روحیه‏ ها، غرایز و طرز تفکر دو طرف، همسو و نزدیک باشد. در غیر این صورت، ریسمان وحدت و یگانگی به ضعف و سستی می‏گراید و سرانجام گسسته می‏شود. بنابراین امیدواریم ان شاء الله ازدواجی موفق را تجربه نمایید.در ابتدای آشنایی ابتدا باید دید که آیا این فرد معیارهای اصلی و تناسب با شما دارد یا خیر؟ پس از بررسی معیارها توجه به این نکته لازم است که خواستگاری رسمی از خانواده دختر، آزمونی است برای نشان دادن میزان عشق و صداقت پسر و پیامی روشن از علاقه و تمایل متقابل دختر به پسر. وقتی شما ایشان را خواستگاری کنید و او هم پاسخ مثبت دهد یعنی او هم به شما علاقه دارد. این فرایند از این جهت دارای ارزش مضاعف است که علاقه دختر و پسر بدلیل همراه شدن با مشورت والدین و تحقیقات لازم، از قالب هیجان و ادعا خارج شده و کمی عاقلانه‌ تر می‌گردد. صرف اینکه شما به ایشان علاقمند هستید کافی نیست بهتر است بدون اینکه احساسی و عاطفی با این موضوع برخورد کنید، وجود یا فقدان نشانه ‌های اولیه یک همسر مناسب را در او بسنجید؛ (مثل پایبندی به دستورات دینی، خوش اخلاقی، اصالت خانوادگی و ...) اگر این معیارها را داشت او را در مراسمی رسمی، از خانواده‌ اش خواستگاری کنید و دختر مورد نظرتان با امتناع از رابطه قبل از ازدواج، ثابت خواهد کرد فردی عفیف است که تمام توان عاطفی و جسمی خود را مختص همسر آینده خود خواهد دید و با نظر موافقی که به خواستگاری رسمی شما خواهد داد، علاقه خود را ثابت خواهد نمود.لذا توصیه می‌کنیم نه تنها از هرگونه ابراز علاقه و ارتباط با دختر مورد نظر (تلفنی، حضوری، مکاتبه ای و ...) جدا خودداری کنید، بلکه برای رسیدن به مقصود از طریق خانواده اقدام کنید و از مادرتان بخواهید رسما برایتان او را خواستگاری کند. البته گاهی ممکن است با مخالفت دختر یا خانواده اش روبرو شوید که در چنین مواردی لازم است در خواستگاری اصرار نمایید تا اینگونه به خانواده دختر بقبولانید که تمام توانتان را برای بدست آوردن دختر و خوشبخت کردن او در زندگی مشترک بکار خواهید گرفت. اما مراقب باشید از حدود شرعی و عرفی خارج نشوید.

اگر همچنان پاسخ منفی دریافت نمودید، از اصرار بی‌ مورد دست بردارید و بدنبال همراهی دیگر و مناسب برای زندگی مشترک خود باشید. همان طور که شما حق انتخاب دارید و می‌ خواهید با دختر دلخواه خود ازدواج کنید، به طرف مقابلتان هم حق بدهید که بتواند به خواستگاری شما پاسخ مثبت یا منفی بدهد.پس فعلا در مرحلة اول و در برخورد کاملا منطقی شماره منزل دختر را به دست آورده و به مادرتان دهید تا مابقی مراحل را پیگیر شوند.

موفق باشید.

بیشتر بخوانید:

https://rasekhoon.net/article/show/145439/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.