ناشناس

با شوهرم مشکل دارم؛ آیا راه من طلاقه؟

سلام خسته نباشید.من مشکلم اینه که شوهرم خیلی اذیتم میکنه دست بزن داره بد دهنی داره یعنی اصلا نمیشه یه مشکلی رو اروم حل کرد یا منو میزنه یا یه چیزی رو میزنه میشکونه. ما یه پسر بچه داریم و یه اتاق برای زندگی برای همین بچه م شاهد همه ی اینا میشه. من نمیخوام بچه م اسیب ببینه. شما بگین چیکار کنم راه من فقط طلاقه؟
چهارشنبه، 19 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با شوهرم مشکل دارم؛ آیا راه من طلاقه؟

ناشناس ( تحصیلات : سیکل ، 23 ساله )

سلام خسته نباشید.من مشکلم اینه که شوهرم خیلی اذیتم میکنه دست بزن داره بد دهنی داره یعنی اصلا نمیشه یه مشکلی رو اروم حل کرد یا منو میزنه یا یه چیزی رو میزنه میشکونه. ما یه پسر بچه داریم و یه اتاق برای زندگی برای همین بچه م شاهد همه ی اینا میشه. من نمیخوام بچه م اسیب ببینه. شما بگین چیکار کنم راه من فقط طلاقه؟


مشاور: خانم قربانی

من هم عرض سلام و خداقوت دارم خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون

سوءرفتار همسر برای هر زنی، سخت است وقتی که شریک زندگی، به جای حمایت از شما آزار برساند، دلسردی بر فضای زندگی حاکم می شود. سعی میکنم حال شما را درک کنم.

همراه گرانقدر، برای حل این مسئله، ابتدا باید دلایل و ریشه های ان را یافت. با توجه به اینکه پیام شما فاقد اطلاعات اساسی بود، به ناچار به صورت کلی به سوال شما پاسخ داده میشود.

بد رفتاری دلایل متفاوتی دارد. از عمده ترین دلایل ان، عدم تامین نیازهای روانی، نداشتن کنترل خشم، تامین نشدن خواسته ها و ناکامی ها، آستانه تحمل پایین، ناتوانی در حل مسئله و.. است. توصیه میکنم به عنوان شریک زندگی ایشان، و عنصر ارام بخش زندگی، با در درست گرفتن سکان زندگی و رعایت اصول همسرداری ، به خاموش شدن خشم ایشان کمک نمایید و سود حاصل از این ارامش را برای رونق خانواده تان، استفاده کنید. رعایت نکات زیر، در رسیدن به این هدف شما را یاری خواهد کرد.

- فارغ از هر دلیلی برای عصبانیت همسرتان و فقط از این بابت که وظیفه همسری دارید، و نقش شما ارامش بخشی است ، توجه ویژه به همسرتان داشته باشید.

- تامین نیازهای جنسی همسرتان را در راس برنامه های خود قرار دهید. تلاش کنید که ارتباط شما از روی میل و فارغ از اجبار و اکراه باشد و به ان به شکل یک رفتار زشت یا خسته کننده بی خاصیت نگاه نکنید. رابطه جنسی مسرت بخش ترین چیز برای انسان تعریف شده است و تاثیر زیادی در سلامت روان و جسم ادمی دارد. کاهش تنش و ارام بخشی نیز از برجسته ترین اثرات ان میباشد. سعی کنید در این مورد همیشه در دسترس و در کنار همسرتان باشید و تابع درخواست شوهرتان بوده و از بهانه تراشی های بی مورد از ان فرار نکنید. به یاد داشته باشید اصلی ترین وظیفه زن تمکین است. اگر بتوانید در روابط خاص زناشویی موثر عمل کنید مطمئن باشید ثمرات جانبی ان برای شما حتی بیشتر از همسرتان خواهدبود.

- از بگو مگو ، غرغر کردن، اعتراض و بهانه گیری پرهیز نمایید. نوع بیان زنان با مردان فرق دارد. زن برای ارتباط گرفتن شروع به این کارها کرده ولی برداشت مردان این است که زنان از انها ناراضی هستند و تلاشهایی که مرد برای زندگی اش میکند بی فایده است . از انجا مردان خود را مسئول نشاط زن میدانند زمانی که احساس ناراحتی را در زن مشاهده میکنند، احساس عدم موفقیت و ناکامی به انان دست میدهد و با پرخاشگری واکنش نشان میدهند. اگر درخواستی از همسرتان دارید، در زمانی که همسرتان خسته نبوده و شنوندگی دارد، به طور مستقیم، کوتاه، و با بیان فواید و احساس خود از تامین شدن ان، بیان کنید و در این مورد هم توان مالی و دیگر شرایط ایشان را رعایت فرمایید.

- زمانی که همسرتان برای شما کاری انجام میدهد، یا حتی چیز کوچکی برای منزل تهیه میکند، حتما از او قدردانی نمایید.

- در نزد دیگران مخصوصا خانواده خود و ایشان، از ایشان تعریف و تمجید کنید.

- در هر حال به ایشان احترام بگذارید.

- حساسیت های همسرتان را بشناسید و ان ها را رعایت کنید.

- بدون اجازه همسرتان کاری را انجام ندهید . تابع همسرتان باشید و کارهای ایشان را تایید نمایید، اینگونه به همسرتان میفهمانید که به عنوان یک فرد مقتدر او را قبول دارید.

- به خانواده همسرتان محبت کنید زیرا که این کار، جزیی از رکن احترام به همسر است.

- در اموزش های مهارت زندگی، ارتباط موثر، و مدیریت خانواده، شرکت کرده و خود را در مدیریت زندگی و همسرداری توانمند سازید.

- اگر نتوانستید در ارام سازی رفتار همسر موفق شوید، حتما به یک مشاور خانواده مراجعه فرمایید.

شاد و سلامت باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.