ناشناس

مشکلم اعتیاد همسرمه" کمکم کنید.

سلام خسته نباشید. من مشکلم اعتیاد همسرم به قلیان هستش. ایشون هر روز میل به کشیدن قلیان دارن و‌ کلا تفریح شون قلیان هست کاملا برعکس من که اصلا از قلیان و‌ دود خوشم نمیاد. باهاش دعوا و بحث هم میکنم با زبون مهربونی هم‌ گفتم فایده نداره پدر و‌ مادرهای جفت مون نصیحتش میکنن فایده نداره میگه از اول میدونستی من میکشم و این اعتیاد نیست. ولی با وجود اینکه میدونه من دوست ندارم باز هم میکشه و قهر هم کنم فایده نداره منم مجبورم قبول کنم هر وقت میخواد یا هر وقت مهمون میاد بکشن!و بدیش اینه که کلا آدمهای اطرافش فامیل و دوستانش هم همگی قلیان میکشن. از خطرات و عواقبش هم گفتم فایده نداره. تنها مشکل ما همینه و هیچ مشکلی نداریم غیر از این موضوع هم رو خیلی دوست داریم و من۲۱ساله ایشون ۲۴ ممنون میشم‌ من رو راهنمایی کنید. چه جوری ترکش بدم یا بزارم ادامه بده و بدنبال تغییرش نباشم؟
شنبه، 31 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مشکلم اعتیاد همسرمه" کمکم کنید.

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 21 ساله )

سلام خسته نباشید. من مشکلم اعتیاد همسرم به قلیان هستش. ایشون هر روز میل به کشیدن قلیان دارن و‌ کلا تفریح شون قلیان هست کاملا برعکس من که اصلا از قلیان و‌ دود خوشم نمیاد. باهاش دعوا و بحث هم میکنم با زبون مهربونی هم‌ گفتم فایده نداره پدر و‌ مادرهای جفت مون نصیحتش میکنن فایده نداره میگه از اول میدونستی من میکشم و این اعتیاد نیست. ولی با وجود اینکه میدونه من دوست ندارم باز هم میکشه و قهر هم کنم فایده نداره منم مجبورم قبول کنم هر وقت میخواد یا هر وقت مهمون میاد بکشن!و بدیش اینه که کلا آدمهای اطرافش فامیل و دوستانش هم همگی قلیان میکشن. از خطرات و عواقبش هم گفتم فایده نداره. تنها مشکل ما همینه و هیچ مشکلی نداریم غیر از این موضوع هم رو خیلی دوست داریم و من۲۱ساله ایشون ۲۴
ممنون میشم‌ من رو راهنمایی کنید. چه جوری ترکش بدم یا بزارم ادامه بده و بدنبال تغییرش نباشم؟


مشاور: خانم قربانی

سلام و ادب و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون. من هم خداقوت عرض میکنم.
یکی از اصول اساسی زندگی و تامین رضایت پایدار، سازگاری و پذیرش امور غیرقابل تغییر است. اگر واقعا میدانستید که همسرتان از ابتدا این اعتیاد را دارند، پس او را باید همانگونه که هست و پذیرفته اید، ببینید و با او کنار بیایید و از امر و نهی های اضافی بپرهیزید. او کودک شما نیست که بخواهید او را تربیت کرده و تغییر دهید. نکته بعدی اینکه هیچ مردی از امر و نهی همسرش خوشش نمی آید و حتی اگر خودش هم معترف به ان مشکل باشد، جبهه میگیرد و به قول معروف لجباز میشود، پس هیچگاه به طور مستقیم او را نهی نکنید. برای کاهش مصرف قلیان همسرتان نیز، باید ابتدا او را در محبت خود غرق سازید و سپس به طور غیرملموس او را به سمت دوستان دیگر و تفریحات سالم تر سوق دهید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.