ناشناس

مرخصی زندان در ماه چقدر هست؟

مرخصی زندان در ماه چقدر هست؟
جمعه، 27 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

مرخصی زندان در ماه چقدر هست؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 26 ساله )

مرخصی زندان در ماه چقدر هست؟


مشاور: امیرحسین مرادی

با سلام و احترام
شرایط اعطای مرخصی:
محکومان به حبس تا ۱۵ سال پس از گذراندن حداقل یک ششم از مدت حبس.
محکومان به بیش از ۱۵ سال و حبس ابد پس از گذراندن حداقل سه سال حبس.
محکومانی که به لحاظ عدم پرداخت جزای نقدی یا عدم تادیه محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند، در صورت تحمل حداقل یک ماه حبس.
کسب حداقل ۲۰۰ امتیاز در زندان برای هر نوبت مرخصی با توجه به معیارهای مندرج در آیین نامه سازمان زندان‌ها.
کلیه محکومان (به غیر از افراد مستثنا از اعطای مرخصی) در صورت ازدواج یا فوت یکی از بستگان درجه یک آنان (پدر، مادر، فرزند، همسر، برادر، خواهر) بدون لحاظ شرایط مذکور از یک نوبت مرخصی بهره‌مند می‌گردند.

میزان مرخصی:
به محکومان حبس جرایم غیر عمدی و افرادی که به دلیل ناتوانی در پرداخت جزای نقدی، دیه و یا محکومیت‌های مالی غیر کیفری به ازای هر دو ماه، سه تا پنج روز مرخصی تشویقی در صورت کسب امتیازات لازم. به محکومان سایر جرایم که امتیازات لازم را کسب کنند در صورت فقدان سابقه محکومیت در جرایم عمدی، به ازای هر سه ماه سه تا پنج روز مرخصی تشویقی. در صورت وجود سابقه محکومیت در جرایم عمدی، به ازای هر چهار ماه، سه تا پنج روز مرخصی تشویقی. اعطای مرخصی به محکومان، موکول به تصویب شورای طبقه‌بندی زندان و اخذ تامین مناسب توسط مقام قضایی مربوط می‌باشد. چنانچه فاصله محل سکونت زندانی تا محل تحمل کیفر (زندان) بیش از ۱۰۰ کیلومتر باشد به تناسب فاصله راه، بین یک تا ۴ روز به مدت مرخصی برای ایاب و ذهاب افزوده می‌شود.

محکومان مستثنا از اعطای مرخصی:
محکومان زیر از شمول اعطای مرخصی مستثنا می‌باشند:
محکومان جرایم سرقت مسلحانه، کیف زنی، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور، آدم‌ربایی، جرایم باندی و سازمان یافته، تجاوز به عنف، دایر کردن مراکز فساد و فحشا، اسیدپاشی، اخلال در نظام اقتصادی، ورود، تولید، توزیع و فروش مشروبات الکلی، قاچاق مسلحانه و یا عمده مواد مخدر و روان‌گردان‌ها.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.