ناشناس

چه کار کنم تا اعتماد به نفسم رو بدست بیارم؟

سلام. من افتاد به نفس پایینی دارم و علی رغم توانایی و استعدادهایی که دارم باز هم خودم رو قبول ندارم و منتظر تایید دیگران هستم. چه کار کنم تا اعتماد به نفسم رو بدست بیارم؟
پنجشنبه، 24 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چه کار کنم تا اعتماد به نفسم رو بدست بیارم؟

ناشناس ( تحصیلات : کم سواد ، 26 ساله )

سلام. من افتاد به نفس پایینی دارم و علی رغم توانایی و استعدادهایی که دارم باز هم خودم رو قبول ندارم و منتظر تایید دیگران هستم. چه کار کنم تا اعتماد به نفسم رو بدست بیارم؟


مشاور: خانم قربانی

با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی سایت راسخون.
از اعتماد به نفس پایین خود سخن‌ گفتید و ضعفی که بخاطر تایید گرفتن از دیگران دارید. پیشنهادات بنده برای حل مسئله تان از این قرار است:
- لیستی از توانمندی های خود تهیه کرده و آنها را در اتاق خود در جلوی دیدگان خود نصب نمایید و با مطالعه ان به خود آفرین بگویید.
- زمانی که‌ کار درستی انجام میدهید، ان را ببینید و مدام ان را ناچیز نشمارید. در عوض خدا را شکر کنید که‌ توفیق این توانمندی و رشد را به شما داده است.
- زمانی که احساس نیازمندی به تایید را در خود حس میکنید، بدانید که ما و مربیان تربیتی مان، اشتباه اموخته اند و اشتباه اموزش داده اند که باید دختر خوبی باشیم. بدانید تمام دختران و پسران همیشه خوب هستند حتی اگر اشتباه کنند یا رفتار خوب و مثبت نداشته باشند‌. در واقع بهتر بود والدین ما کار ما را تشویق یا تنبیه میکردند نه شخصیت ما را. چرا که شخصیت ما همیشه عالی و قابل احترام‌ بوده و هست.
- به این توجه کنید که خداوند از لحظه خلفت و آفرینش انسان. یعنی از همان زمان وجود بخشیدن به او در مرحله آغاز و در رحم‌ مادر، شان او و جایگاهش را متعالی کرده بدون آنکه زشت و زیبا، سلامت و بیماری، توانایی و ناتوانی او و.‌..‌ مشخص بوده باشد. و همین موجود میلیمتری از نظر خداوند همانند و برابر یک انسان دارای توانمندی بسیار است. این یعنی ادمی منحای هر امتیازی باز هم‌ باید خود را محترم ببیند. امتیازات فقط تلاش او را نشان ‌میدهد.
- در زمان ایجاد حس منفی، با خود تکرار کنید که‌ ملاک‌ تایید خودتان‌ و خداوند حاضر و ناظر است.
- بیاد داشته باشید که در دادگاه الهی، ان‌ کس که قرار است رفتارش را بررسی کند، خداست و فقط خود اوست‌ که باید بر اساس ملاک‌ هایش پاسخ دهد.
- اگر اشتباه داشتید خود را ببخشید.
- به میزان توان خود، از خود انتظار داشته باشید نه در حد عالی.
- بدانید اشتباه کردن و نقص و یا تجربه مشکلات مختص ادمی و کاملا عادی ست.
- مهارت ابراز وجود و جرات مندی را بیاموزید و ارتباط موثر را با مطالعه کتابهای خودیار ارتقا بخشید.
- احساس ارزشمندی خود را ارتقا دهید. کتابهای اموزش ارتقا عزت نفس برایتان بسیار سودمند خواهد بود. اگر همچنان احساس کردید در رفع مشکل خود، موفق نیستید حتما به یک‌ شناخت درمانگر مراجعه نمایید.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.