ناشناس

چطور اراده خودمون رو تقویت کنیم؟

سلام. برای مطالعه در کنکور چطور اراده خودمون رو تقویت کنیم؟
دوشنبه، 26 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

چطور اراده خودمون رو تقویت کنیم؟

ناشناس ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 20 ساله )

سلام. برای مطالعه در کنکور چطور اراده خودمون رو تقویت کنیم؟


مشاور: خانم قربانی

سلام بر شما همراه گرامی سایت راسخون. 

دوست عزیز برای رسیدن به اراده قوی یا تلاش پایدار برای قبولی در کنکور، راهکارهای ذیل میتواند برایتان سودمند باشد:
- انتخاب هدف: برای چه‌ میخواهید در کنکور قبول شوید و این قبولی چه مشکلی از مشکلات شما را حل میکند و چه مانعی را از کدام‌ مسیر زندگی شما را بر طرف میسازد؟ پاسخ به این‌ سوال، شاید مدتها زمان ببرد. در عوض تا سالها شما را برای تلاش کردن، کوک میکند و موتور محرکه تان خواهد بود و حتی در زمانی که مسیر ناهموار است باز شما را به پیش می برد و اجازه خسته شدن یا باز ایستادن را نمیدهد. این مورد یعنی تعیین هدف اصلی ترین عامل انگیزه ساز و عامل ایجاد اراده در شما خواهد بود. موارد بعدی همه در ذیل هدف یابی و زیر مجموعه این عامل خواهند بود.
- برنامه ریزی برای هدف: یک برنامه ریزی زمانی قابل اجرا و سودمند خواهد بود که مطابق با روحیات و شرایط، توانمندی ها و امکانات و محدودیت های شما باشد. اگر برنامه تان با دقت تنظیم شود، این امر نیز به شما توان و اراده میدهد تا همواره در مسیر هدف خود حرکت نمایید.
- انتظار در حد توان و عدم کمالگرایی: چیزی را از خود طلب کنید که واقعا برایتان قابل دسترس باشد. مثلا اگر ضریب هوشی پایینی دارید و یا هوش فنی دارید، هیچگاه از خود نخواهید که در اولین دانشگاه برتر کشور و در رتبه های اول باشید. و یا اگر فردی خوش خواب هستید انتظار نداشته باشید که با خواب ۵ ساعته در شبانه روز، تمرکز و حوصله لازم برای مطالعه داشته باشید.
- در برنامه ریزی خود، برای استراحت هایتان برنامه های فرح بخش در نظر بگیرید‌.
- خواب کافی داشته باشید. استراحت مغز زمینه ساز برای اراده قوی شماست.
- خوراک‌ مقید و مقوی داشته باشید.
- تفریحات و ورزش را جدی بگیرید.
- خودارزیابی داشته باشید و خود را تشویق و تنبیه نمایید. ارزیابی های مثبت و تجربه نتایج موفقیت امیز، خودپنداره و خودکارامدی شما را بالا می برد و "من میتوانم" هایتان را هم پررنگ‌ تر میسازد‌.
- محیط مطالعه خود را تغییر دهید و تا حد ممکن در کتابخانه درس بخوانید و یا با دوستانی که مطالعه برنامه دار دارند و پر انگیزه هستند، همراه شوید.
- کتاب خواندن و مطالعه را به یک عادت تبدیل کنید. 
- کارهای مهم و البته دوست داشتنی را اول انجام‌ دهید. تجربه موفقیت در امور مهم، انگیزه شما را بیش از هر زمان تقویت میکند.
در پناه حق و عاقبت بخیر باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.