ناشناس

عاشق دختر دایی م شدم. چطور بهش بگم؟

سلام. من یک دختر دایی دارم به نام ستایش، خییلی اونو دوست دارم و عاشقشم. من ۱۵ سالمه و ستایش یک سال از من کوچیکتره. روابطمون هم با خانوادشون خوبه. ولی نمی دونم اونم منو دوست داره یا نه؟ اون یه پسر خاله داره که دقیقا همسن منه. همیشه میترسیدم ستایش اونو دوست داشته باشه. برای ستایش شعر گفتم. حتی شعر گفتم که اگه حروف اول هر بیت رو کنار هم بزارین بشه ستایش. به نظرتون بهش بگم؟ یا صبر کنم؟
پنجشنبه، 19 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیده نرجس رضایی
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

عاشق دختر دایی م شدم. چطور بهش بگم؟

ناشناس ( تحصیلات : راهنمایی ، 15 ساله )

سلام. من یک دختر دایی دارم به نام ستایش، خییلی اونو دوست دارم و عاشقشم.
من ۱۵ سالمه و ستایش یک سال از من کوچیکتره. روابطمون هم با خانوادشون خوبه.
ولی نمی دونم اونم منو دوست داره یا نه؟ اون یه پسر خاله داره که دقیقا همسن منه. همیشه میترسیدم ستایش اونو دوست داشته باشه. برای ستایش شعر گفتم. حتی شعر گفتم که اگه حروف اول هر بیت رو کنار هم بزارین بشه ستایش. به نظرتون بهش بگم؟ یا صبر کنم؟


مشاور: مشاور راسخون

با سلام 
همراه گرامی شما 15 ساله اید و دختر دایی شما 14 ساله هستند، این یعنی اینکه در سن نوجوانی به سر می‌برید. و با توجه به اینکه شما در شروع دوران نوجوانی هستید و از این به بعد احساسات جدیدی را تجربه می کنید. یکی از تجربیات سن نوجوانی گرایش به جنس مخالف است که وارد شدن به این روابط می تواند وابستگی زیاد را ایجاد کند و آسیب های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. اگرچه این شرایط ماندگاری ندارد و جلوی پیشرفت شما را ممکن است بگیرد و مشکلات بسیاری ایجاد شود و از اهدافتان عقب بیفتید، بنابراین بهتر است سعی کنید از خیالپردزای که جزء ویژگی های سن شما می باشد به این شکل خودداری کنید چرا که خیالپردازی زیاد اسیب زا است. بهتر هست که در مورد اینگونه روابط در آینده در شرایط سنی و رشدی بالاتر تصمیم گیری کنید. به این دلیل که در این سن اینگونه روابط دوام زیادی ندارد و از نظر اجتماعی، خانوادگی و درسی و... می تواند برای هر دو فرد آسیب زا باشد. به هرحال این دوره یک دوره طبیعی رشدی هست و هر نوجوانی ان را می‌گذراند. بنابراین شما باید اولا توانایی های خود را بشناسید و سپس به یک هویت منسجم دست پیدا کنید. و دقت کنید که در زمان فعلی باید ذهن و فکر خود را نسبت به مسائل مهم تری مشغول کنید و با مدیریت سعی کنید در کنار این نیازها به مسیر رشدی خود ادامه دهید. بنابراین سعی کنید با برنامه ریزی مناسب روزانه  ورزش، تفریح، مطالعه و...) ذهنتان را در مسیری قرار دهید که کمتر به سمت این مسائل متمایل شود. در این مسیر میتوانید مشاوره فردی نیز دریافت کنید. 

موفق باشید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.