فريده

سلام ميخواستم در مورد پسر ده ساله ام سوالي بپرسم...پسرم هر چه را كه دوستانش مي گويند قبول مي كند...چه...

سلام ميخواستم در مورد پسر ده ساله ام سوالي بپرسم...پسرم هر چه را كه دوستانش مي گويند قبول مي كند...چه خواهش بد و چه خواهش خوب و من وقتي مي گويم چرا قبول كردي مي گويد اگر آن كار را نمي كردم قطعا آن ها از من قهر ميكردند و با من همبازي نمي شدند حال من چكار بايد بكنم كه او اين ترس را از وجودش پاك كند و شهامت نه گفتن را داشته باشد.؟ با تشكر
دوشنبه، 17 فروردين 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

فريده

سلام ميخواستم در مورد پسر ده ساله ام سوالي بپرسم...پسرم هر چه را كه دوستانش مي گويند قبول مي كند...چه...

فريده ( تحصیلات : دیپلم ، 37 ساله )

سلام ميخواستم در مورد پسر ده ساله ام سوالي بپرسم...پسرم هر چه را كه دوستانش مي گويند قبول مي كند...چه خواهش بد و چه خواهش خوب و من وقتي مي گويم چرا قبول كردي مي گويد اگر آن كار را نمي كردم قطعا آن ها از من قهر ميكردند و با من همبازي نمي شدند حال من چكار بايد بكنم كه او اين ترس را از وجودش پاك كند و شهامت نه گفتن را داشته باشد.؟
با تشكر


مشاور: سيداميرحسين کامراني راد

باسمه تعالی یکی از مواردی که در تربیت و شکل گیری شخصیت انسان بسیار تأثیر دارد، ارتباط دوست یا دوستان است. از بزرگترین رسالت های هر پدر و مادری مراقبت از فرزندانشان در انتخاب دوست و همبازی است. مخصوصا در مورد کودکان و نوجوانان که بسیار بیشتر تآثیر پذیرند. در مرحله اول والدین می بایست ملاکهای انتخاب دوست یا همبازی شایسته را برای فرزندشان تبیین نمایند و سپس عواقب کارها و تصمیمات نا به جا را به آنها تفهیم نمایند تا در صورت در خواست دوستان، بتواند خوب یا بد راتشخیص بدهند و حتی عواقب کار بد را به دوستان یا همبازی هایشان تذکر بدهند.با گفتن داستانهایی در این مورد، مثلا این که یک فرد در مقابل درخواست های دیگران(خوب یا بد) همیشه پاسخ مثبت داده و دچار چه مشکلاتی شده، آنها را آگاه نمایید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.