محسن

با سلام من با یه دختر به تازگی آشنا شدم .رابطه ما خیلی کم هست ولی ما بطور زیاد به هم وابسته شدیم.هم...

با سلام من با یه دختر به تازگی آشنا شدم .رابطه ما خیلی کم هست ولی ما بطور زیاد به هم وابسته شدیم.هم من و هم او میخواهیم فقط و فقط با هم ازدواج کنیم ولی موقعیت من جوری هست که تا 3 سال دیگه نمیتونم پا پیش بزارم.و واسه طرف هم مرتبط خواستگار می اد.تکلیف ما چیست؟؟این وسط خانواده من مشکلی ندارن ولی خانواده او اهل نامزد طولانی و این حرفا نیستن.
دوشنبه، 14 تير 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محسن

با سلام من با یه دختر به تازگی آشنا شدم .رابطه ما خیلی کم هست ولی ما بطور زیاد به هم وابسته شدیم.هم...

محسن ( تحصیلات : فوق دیپلم ، 21 ساله )

با سلام
من با یه دختر به تازگی آشنا شدم .رابطه ما خیلی کم هست ولی ما بطور زیاد به هم وابسته شدیم.هم من و هم او میخواهیم فقط و فقط با هم ازدواج کنیم ولی موقعیت من جوری هست که تا 3 سال دیگه نمیتونم پا پیش بزارم.و واسه طرف هم مرتبط خواستگار می اد.تکلیف ما چیست؟؟این وسط خانواده من مشکلی ندارن ولی خانواده او اهل نامزد طولانی و این حرفا نیستن.


مشاور: hassan najafi

شرائط و ویژگی هایی برای مرد و زن الزامی است که با داشتن آن شرایط می توانند برای ازدواج اقدام کنند. بعضی از این شرایط عبارتند از: 1. رشد جسمانی: یعنی زن و مرد آمادگی های فیزیولوژیکی برای ازدواج را داشته باشند. 2. رشد اخلاقی: زن و مرد اصول اخلاقی، از قبیل احترام به یکدیگر، ملایمت در سخن گفتن، گذشت و عفو و اغماض را حتی الامکان رعایت کنند. 3. رشد اجتماعی: زن و مرد باید قادر به ایجاد رابطه اجتماعی بوده و به دیگران احترام بگذارند و نقش و وظایف و مسئولیت های خود را در برابر مناسبات اجتماعی به نحو مطلوب انجام دهند. 4. رشد عقلی: به توانایی و قابلیت اندیشیدن و قدرت تمیز صحیح از غلط اشاره دارد. 5. رشد عاطفی: به توانایی در مورد احساسات منفی و مثبت و بروز نفرت، خشم، عشق و شادی در محدوده مورد قبول اشاره دارد. زن و مرد باید توانایی داد و ستد عاطفی و تبادل مهر و محبت را داشته باشند. در ارتباط با آقایان از جمله شرایط دیگر با توجه به شرایط فعلی اجتماعی و اقتصادی می توان به وجود شغل مناسب، گذراندن خدمت سربازی، قدرت اداره زندگی از نظر اقتصادی، توانایی فراهم کردن مسکن اشاره داشت. همچنین به نکته دیگری که باید اشاره کرد این است که: یکی از شرایط لازم برای ازدواج سن افراد می باشد به نظر می رسد در جامعه ما دختران پس از سن 20 سالگی و پسران پس از 25 سالگی از پختگی و بلوغ فکری و عقلی لازم برای تشکیل خانواده برخوردار باشند. علاوه بر مطالب فوق، موارد زیادی داشته‌ایم که دختر و پسر حتی با یکدیگر نامزد می‌کنند و یا عقد می‌خوانند و پسر و دختر با رفت و آمد در محیط دانشگاه از تصمیم خود منصرف شده و شروع به ناسازگاری می‌کند تا بتواند از تعهد یکدیگر خارج شوند و با شخص دیگری ازدواج کنند. دلیل آن هم مشخص است، چون که زمان آشنایی آنها با یکدیگر ثبات فکری و شخصیتی نداشته‌اند و حتی از وضعیت آینده خود آگاه نبوده‌اند و پس از اینکه شرایط تغییر کرده، تصمیم نیز متزلزل شده است. دوست گرامی تنها راه برای شما اقدام به موقع شماست و به صلاح ایشان نیست که خواستگار های خودش را جواب بگوید سعی کنید اگر امکان دارد یک سری مقدمات را فراهم کنید و با مشورت بزرگترها اقدام نمایید . موفق باشید .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.