بهزاد

باعرض سلام وخسته نباشید. من مدت یکسال است که ازدواج کرده ا م وهنوز در دوران عقد به سر می برم . حدود...

باعرض سلام وخسته نباشید. من مدت یکسال است که ازدواج کرده ا م وهنوز در دوران عقد به سر می برم . حدود 4ماه است با خانم وخانواده وی به اختلاف خورده ایم حال خانم احضارنامه جهت تهیه اسا البیت و تهیه منزل وهم چنین دادخواست جهت نفقه معوقه وجاریه داده . من با احظارنامه جهت تهیه منزل و اساس البت مشکل ندارم چون یک آپارتمان 150متری با امکانات ضروری زندگی را دارا می باشم . درمورد نفقه معوقه من تمام خریدهای که برای خانم انجام داده ام را فاکتور دارم وحتی وی را بیمه درمانی نموده ام و در این مدت 4ماه هم که اختلاف داشتیم من باخانم از طریق اس ام اس وتلفن تماس داشتم وحتی گزارش کلانتری مبنی بر اینکه من به منزل خانم مراجعه کردم که با همسرم صحبت کنم که خانم خود را مخفی کرده و راضی به صحبت با من ومامور کلانتری نشده است نیز وجود دارد .شاهدانی نیز در این امر وجود دارند. همسرم وخانواده وی به دنبال مادیات هستند . لطفا من را راهنمایی کنید که چگونه می توانم برای نفقه موقعه محکم نشوم ودادخواست خانم برای نفقه معوقه رد شود. باتشکر فروان ازشما که مردم را یاری می کنید .
سه‌شنبه، 13 مهر 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

بهزاد

باعرض سلام وخسته نباشید. من مدت یکسال است که ازدواج کرده ا م وهنوز در دوران عقد به سر می برم . حدود...

بهزاد ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

باعرض سلام وخسته نباشید.

من مدت یکسال است که ازدواج کرده ا م وهنوز در دوران عقد به سر می برم . حدود 4ماه است با خانم وخانواده وی به اختلاف خورده ایم حال خانم احضارنامه جهت تهیه اسا البیت و تهیه منزل وهم چنین دادخواست جهت نفقه معوقه وجاریه داده . من با احظارنامه جهت تهیه منزل و اساس البت مشکل ندارم چون یک آپارتمان 150متری با امکانات ضروری زندگی را دارا می باشم . درمورد نفقه معوقه من تمام خریدهای که برای خانم انجام داده ام را فاکتور دارم وحتی وی را بیمه درمانی نموده ام و در این مدت 4ماه هم که اختلاف داشتیم من باخانم از طریق اس ام اس وتلفن تماس داشتم وحتی گزارش کلانتری مبنی بر اینکه من به منزل خانم مراجعه کردم که با همسرم صحبت کنم که خانم خود را مخفی کرده و راضی به صحبت با من ومامور کلانتری نشده است نیز وجود دارد .شاهدانی نیز در این امر وجود دارند. همسرم وخانواده وی به دنبال مادیات هستند . لطفا من را راهنمایی کنید که چگونه می توانم برای نفقه موقعه محکم نشوم ودادخواست خانم برای نفقه معوقه رد شود. باتشکر فروان ازشما که مردم را یاری می کنید .


مشاور: مليحه رضائي

به موجب ماده 1102 قانون مدني همين که عقد به طور صحيح واقع شد حقوق و تکاليف زوجين بين آن ها برقرار مي شود. فرض قانون بر اين بوده است که به مجرد وقوع عقد، زندگي مشترک آغاز مي شود حال اين که بنا به عرف از زمان وقوع عقد تا زمان آغاز زندگي مشترک مدت زماني طول مي کشد که در اصطلاح به آن دوران عقد گفته مي شود. با توجه به اين که در زمان عقد، زن در منزل پدرش سکونت دارد و تمکين مطلق نسبت به شوهر ندارد و همچنين وجوب نفقه مشروط به تمکين مطلق است مي توان گفت چون شرايط وجوب انفاق به طور کامل محقق نشده، بنابراين در اين مدت نفقه اي به زن تعلق نمي گيرد.البته نبايد از نظر دور داشت در صورتي که مرد پس از ازدواج و آغاز دوران عقد و گذشت زماني معقول بر اساس عرف از آغاز زندگي مشترک خودداري کند و تمايلي به بردن همسرش به منزل خود نداشته باشد و زن نيز آمادگي خود را براي آغاز زندگي مشترک اعلام کرده باشد نفقه به زن تعلق مي گيرد زيرا زن اعلام تمکين کرده و اين مرد است که از آغاز زندگي مشترک خودداري مي کند در حالي که قانون او را مکلف به اداي تکاليف زوجيت کرده است. شما از طريق ارسال اظهار نامه از همسرتان تقاضا كرده كه خود را براي شروع زندگي مشترك آماده نمايد و به اين طريق آمادگي خود را براي شروع زندگي به اطلاع ايشان برسانيد تا در صورت شكايت ايشان، شما مدركي دال بر اقدام دراين خصوص وجود داشته باشيد.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.