علیرضا

با سلام به من دختری معرفی شده است که از نظر اخلاقی و نیز ایمانی بسیار بالاست و من از اینکه در جامعه...

با سلام به من دختری معرفی شده است که از نظر اخلاقی و نیز ایمانی بسیار بالاست و من از اینکه در جامعه فعلی دختری در تهران زندگی کند و به دانشگاه برود ولی در عین حال اینقدر مذهبی باشد متعجب و از او خوشم آمده اما این دختر از نظر چهره آنگونه که من دوست دارم نیست و چهره اش چندان به دلم ننشسته ا. نمی دانم چه کار کنم چون از سویی شیفته ایمان او هستم و مطمئنم دیگر دختری به این ایمان نمی یابم و از سویی دیگر می ترسم اگر با او ازدواج کنم با توجه به چهره اش که به دلم ننشسته بعدها دچار مشکلات و سرد مزاجی شوم نمی دانم چه باید بکنم لطفا راهنمایی کنید.
جمعه، 1 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

علیرضا

با سلام به من دختری معرفی شده است که از نظر اخلاقی و نیز ایمانی بسیار بالاست و من از اینکه در جامعه...

علیرضا ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

با سلام
به من دختری معرفی شده است که از نظر اخلاقی و نیز ایمانی بسیار بالاست و من از اینکه در جامعه فعلی دختری در تهران زندگی کند و به دانشگاه برود ولی در عین حال اینقدر مذهبی باشد متعجب و از او خوشم آمده اما این دختر از نظر چهره آنگونه که من دوست دارم نیست و چهره اش چندان به دلم ننشسته ا.
نمی دانم چه کار کنم چون از سویی شیفته ایمان او هستم و مطمئنم دیگر دختری به این ایمان نمی یابم و از سویی دیگر می ترسم اگر با او ازدواج کنم با توجه به چهره اش که به دلم ننشسته بعدها دچار مشکلات و سرد مزاجی شوم نمی دانم چه باید بکنم لطفا راهنمایی کنید.


مشاور: hassan najafi

دوست گرامی چنانچه زیبایی او مورد قبول و پسند شما نیست نمی توانید با او ازدواج کنید. باید چهره او برای شما دلنشین باشد. در مورد اهمیت دادن به زیبائی برای انتخاب همسر ذکر می کنند که زیبایی به عنوان یک رکن اساسی و معیار مستقل در زندگی مطرح نیست بلکه با صفات دیگری به کمال می رسد بسیاری از افرادی که فقط بر اساس عنصر زیبایی و بدون توجه به آنچه که در پشت این زیبایی به لحاظ فکری و روحی می گذرد ازدواج کرده اند، چندان موفقیتی در زندگی نصیب آنان نشده است. رغبت و تمایل بیش از حد نسبت به زیبایی، این اجازه را از عقل سلب می کند که به زندگی واقعی توجه داشته باشد، توجه به زیبایی و عدم توجه به سایر مسائل اخلاقی سبب نابودی مرد و زن می گردد. باید توجه داشت که زیبایی همراه با جمال و کمال نعمتی است که مورد نظر خداوند است. به هر حال هم عقل سلیم حکم می کند و هم روایات زیادی داریم که همسر باید در نظر شما چهره ای دلنشین و جذاب داشته باشد یعنی شما باید از چهره او لذت ببرید، البته ممکن است شما از چهره کسی لذت ببرید اما بسیاری از افراد او را چندان زیبا ندانند. خلاصه اینکه ملاکِ کار تشخیص فرد است که باید از چهره همسر خود لذت ببرد؛ دلیل این مطلب نیز چنان واضح است که نیاز به توضیح نیست. روایات حلیه المتقین و سایر کتب مثل آداب النکاح محجه البیضاء و نیز کتابهای روائی دیگری نیز در این باب بسیار هستند و تقریباً مسأله از لحاظ روائی نیز قطعی است. البته تذکر این نکته لازم است که نباید در تشخیص زیبائی عجله کرد و اولین تصور خود از زیبائی را ملاک قرار داد. شایسته است کسانی که قصد ازدواج دارند درباره زیبائی چهره ها با محارم خویش مشورت کنند، در خواستگاری ها از نظرات آنان نیز استفاده کنند. و حتی قبل از ازدواج و در هنگام خواستگاری ها با رعایت شرایط شرعی اندکی در چهره ها و ترکیب های صورت و بدن تأمل کنند. و نظر نهایی خود را درباره چهره مطلوب کشف کنند. موفق باشید .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.