ا

بسم الله الرحمن الرحیم سلام بعضی افراد هستند که به دلایل ژنتیکی در همان سنین جوانی دسته ای از موهای...

بسم الله الرحمن الرحیم سلام بعضی افراد هستند که به دلایل ژنتیکی در همان سنین جوانی دسته ای از موهای سرشان سفید میشود،بدون این که بقیه موهایشان سفید شده باشد. آیا از نظر دین اسلام آنها هم مبتلا به پیسی هستند؟ و این پیسی همانی است که مثلا سبب میشود در نماز جماعت نتوانیم به آنها اقتدا کنیم؟
پنجشنبه، 6 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ا

بسم الله الرحمن الرحیم سلام بعضی افراد هستند که به دلایل ژنتیکی در همان سنین جوانی دسته ای از موهای...

ا ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 26 ساله )

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام
بعضی افراد هستند که به دلایل ژنتیکی در همان سنین جوانی دسته ای از موهای سرشان سفید میشود،بدون این که بقیه موهایشان سفید شده باشد. آیا از نظر دین اسلام آنها هم مبتلا به پیسی هستند؟ و این پیسی همانی است که مثلا سبب میشود در نماز جماعت نتوانیم به آنها اقتدا کنیم؟


مشاور: sayed mojtaba navab

با عرض سلام و با آرزوی سعادت و سلامت برای برادر گرامی! خیر پیسی بیماری پوستی است و کاری به سفیدی مو ندارد و پیسی نوعی بیماری است که ظاهر فرد بسیار چندش آور و منفور می شود و از وسواس زیاد جلوگیری کنید. هر مومنی که ظواتهر امر را رعایت می نماید می توانید ثواب جماعت را با ایشان درک نمود. به این پرسش توجه نمایید: مركز: واحد پاسخ به سؤالات دفتر تبليغات اسلامي پرسش: امام جماعت بايد داراي چه شرايطي باشد؟ پاسخ: امام جماعت بايد داراي شرايط زير باشد: اـ عادل باشد، 2ـ حلال زاده باشد، 3ـ شيعة دوازده امامي باشد، 4ـ مرد باشد براي مأموم مرد و زن براي زن و احتياط اين است كه زن امام جماعت زنان نشود، 5ـ بالغ باشد، 6ـ عاقل باشد، 7ـ نماز را به طور صحيح بخواند، 8ـ بنابر احتياط واجب بايد امراضي از قبيل خوره يا پيسي نداشته باشد و نيز كسي كه نمي تواند از نگهداري بول يا غايط خودداري كند.(1) 1.توضيح المسائل مراجع، ج 1، مسئلة 1453 به بعد. موفق ، موید و پیروز و سربلند باشید!



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.