s

سلام. من فرزند بزرگ خانواده و يك برادر و خواهر كوچكتر...

سلام. من فرزند بزرگ خانواده و يك برادر و خواهر كوچكتر از خودم دارم. برادرم 23 سالش است و مشكل بزرگ خانواده من رفتارهاي برادرم است. 2 بار است كه از دانشگاه به دليل معدل بسيار پايين اخراج ميشود و در همان مدرك ديپلم مانده است با اينكه خانواده من بسيار به درس اهميت ميدهند اما از بس برادرم در درس خواندن مارا اذيت كرده كه در اين مورد از ادامه تحصيل او نااميد شديم. اون حتي دنبال كار هم نيست و فقط در يك سري كارهاي فرهنگي و اجتماعي مربوط به سازمانها و نهادهاي مختلف كه اكثر اين كارها هم نه آينده شغلي و نه درآمدي دارد و بيشتر حالت وقت گذروني و امور عام المنفعه رو داره. هروقت هم باهاش حرف ميزنيم همش مارو محكوم ميكنه و ميگرده تو گذشته يه اشتباه از پدر و مادرم پيدا كنه تا اونو پررنگ كنه و خودشو مبرا از تنبلي كنه، خلاصه آدم بسيار راحت طلب و كينه اي هست و با توجه به اينكه تنها پسر خونواده اس ما بسيار نگرانش هستيم و حرف زدن و مشاوره رفتن هم تا به حال هيچ فايده اي نداشته چون اون حاضر به پذيرش اشتباهاتش نيست و مشاور رو با حرفاش كلافه ميكنه. پدر و مادرم رو خيلي اذيت ميكنه. ملتمسانه تقاضاي كمك و مشاوره دارم. با تشكر
يکشنبه، 9 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

s

سلام. من فرزند بزرگ خانواده و يك برادر و خواهر كوچكتر...

s ( تحصیلات : لیسانس ، 26 ساله )

سلام. من فرزند بزرگ خانواده و يك برادر و خواهر كوچكتر از خودم دارم. برادرم 23 سالش است و مشكل بزرگ خانواده من رفتارهاي برادرم است. 2 بار است كه از دانشگاه به دليل معدل بسيار پايين اخراج ميشود و در همان مدرك ديپلم مانده است با اينكه خانواده من بسيار به درس اهميت ميدهند اما از بس برادرم در درس خواندن مارا اذيت كرده كه در اين مورد از ادامه تحصيل او نااميد شديم. اون حتي دنبال كار هم نيست و فقط در يك سري كارهاي فرهنگي و اجتماعي مربوط به سازمانها و نهادهاي مختلف كه اكثر اين كارها هم نه آينده شغلي و نه درآمدي دارد و بيشتر حالت وقت گذروني و امور عام المنفعه رو داره. هروقت هم باهاش حرف ميزنيم همش مارو محكوم ميكنه و ميگرده تو گذشته يه اشتباه از پدر و مادرم پيدا كنه تا اونو پررنگ كنه و خودشو مبرا از تنبلي كنه، خلاصه آدم بسيار راحت طلب و كينه اي هست و با توجه به اينكه تنها پسر خونواده اس ما بسيار نگرانش هستيم و حرف زدن و مشاوره رفتن هم تا به حال هيچ فايده اي نداشته چون اون حاضر به پذيرش اشتباهاتش نيست و مشاور رو با حرفاش كلافه ميكنه.
پدر و مادرم رو خيلي اذيت ميكنه. ملتمسانه تقاضاي كمك و مشاوره دارم. با تشكر


مشاور: خانم مامن پوش

با سلام و تشکر از انتخاب ما خانم عزیز ، علت رفتارها را باید جستجو کرد . اینکه برادر شما به دنبال اهداف بلند مدت نیست ، نشان دهنده این است که ایشان هنوز یا واقعیت های زندگی را در نیافته است یا به این می اندیشد که هنوز برای دور اندیشی زود است . اما نکته مثبتی که جزو ویژگیهای برادرتان است ، انجام فرهنگی و اجتماعی است . این خود نشان دهنده این است که برادر شما صاحب فکر و اندیشه است و تنها به برطرف کردن نیاز های خود نمی اندیشد . اگر ایشان مشاوره را قبول ندارند ؛ بهترین کار این است که یک نفر فرد مورد اعتماد برادرتان را از همان محیطهای فرهنگی ای که در آنها رفت و آمد دارد جستجو کنید و مسئله را با او در میان بگذارید . نکته مهم در انتخاب همین فرد است . او باید فن سخنوری را بداند و بتواند بطور ظریفی اهمیت موضوع را به برادرتان تفهیم کند . این هنر آن شخص است که بتواند برادرتان را آگاه کند . امید است خداوند در این امر یاریتان کند .



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.