شیما

با عرض سلام.جناب دکتر بنده آزمایش خون دادم و یکی...

با عرض سلام. جناب دکتر بنده آزمایش خون دادم و یکی از انزیم های کبدم به اسم ALT 49 بود درحالی که رنج طبیعیش برای خانم ها نوشته 31.این آنزیم چی هست و چرا در من انقدر بالاست؟؟من به هیچ عنوان چربی و شرینی نمیخورم ولی قرص کلونازپام به دلیل اضطراب بالا استفاده میکنم.خیلی نگرانم .لطفا و خواهشا جواب دهید.یک دنیا ممنون.
دوشنبه، 5 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

شیما

با عرض سلام.جناب دکتر بنده آزمایش خون دادم و یکی...

شیما ( تحصیلات : لیسانس ، 27 ساله )

با عرض سلام.

جناب دکتر بنده آزمایش خون دادم و یکی از انزیم های کبدم به اسم ALT 49 بود درحالی که رنج طبیعیش برای خانم ها نوشته 31.این آنزیم چی هست و چرا در من انقدر بالاست؟؟من به هیچ عنوان چربی و شرینی نمیخورم ولی قرص کلونازپام به دلیل اضطراب بالا استفاده میکنم.خیلی نگرانم .لطفا و خواهشا جواب دهید.یک دنیا ممنون.


مشاور: دکتر سیف الله محسنی

با عرض سلام و ارادت؛ این آنزیم یکی از نشانه های عملکرد کبد می باشد که البته تا زیر سه برابر حد نرمال معمولاً مشکلی ندارد و در بعضی بیماریها و مصرف داروها و مواد مخدر و مکملهای غذایی قاچاق و ... بالا می رود. (بالاتر از 3 برابر حد نرمال). اما شایعترین علت بالا نشان دادن آنزیم، اشتباه آزمایشگاه است ضمناً حد نرمال تا 40 می باشد لذا ضمن اینکه در این حد نگرانی وجود ندارد می توانید یک بار دیگر آزمایش را تکرار کنید. موفق باشید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.