ناشناس

با سلام.من حدو دو سال و نیم که قرص سیتالوپرام 20 میلی...

با سلام.من حدو دو سال و نیم که قرص سیتالوپرام 20 میلی میخورم.این قرص رو پزشک اعصاب رو روان و رواشناس برای من تجویز کرده.من نتونستم دوباره به همین پزشکی که دارو رو برای من تجویز کرد مراجعه کنم. فقط برای اینکه بتونم قرص رو تهیه کنم به یک پزشکهای دیگه مراجعه میکنم. البته قرص دپاکین 250 هم مصرف میکنم . این دو قرص هردو برای کبد مناسب نیستن البته آزمایشهای کبدیم همه نرمال بودن ولی چون به هر پزشکی که مراجعه کردم برای قطع قرص سیتالوپرام اقدامی نکرد دپاکین که با نوار مغزی باید مشکلی نشون نده تا قطع کن البته دپاکین که حدود 3 یا 4 سالی میشه مصرف میکنم ام سیتالوپرام میترسم برام مشکلی پیش بیاره. اولین سوالم این هست که خوردن قرص سیالوپرام به مدت طولانی آیا مشکلی ایجاد نمی کند؟ برای قطع قرص اگر هر دو هفته یک چهارم از قرص کم کنم مشکلی پیش نمیاد؟
دوشنبه، 18 فروردين 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با سلام.من حدو دو سال و نیم که قرص سیتالوپرام 20 میلی...

ناشناس ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

با سلام.من حدو دو سال و نیم که قرص سیتالوپرام 20 میلی میخورم.این قرص رو پزشک اعصاب رو روان و رواشناس برای من تجویز کرده.من نتونستم دوباره به همین پزشکی که دارو رو برای من تجویز کرد مراجعه کنم. فقط برای اینکه بتونم قرص رو تهیه کنم به یک پزشکهای دیگه مراجعه میکنم.
البته قرص دپاکین 250 هم مصرف میکنم .
این دو قرص هردو برای کبد مناسب نیستن البته آزمایشهای کبدیم همه نرمال بودن ولی چون به هر پزشکی که مراجعه کردم برای قطع قرص سیتالوپرام اقدامی نکرد دپاکین که با نوار مغزی باید مشکلی نشون نده تا قطع کن البته دپاکین که حدود 3 یا 4 سالی میشه مصرف میکنم ام سیتالوپرام میترسم برام مشکلی پیش بیاره.
اولین سوالم این هست که خوردن قرص سیالوپرام به مدت طولانی آیا مشکلی ایجاد نمی کند؟
برای قطع قرص اگر هر دو هفته یک چهارم از قرص کم کنم مشکلی پیش نمیاد؟


مشاور: دکتر علیرضا فیروزفر

با سلام و تشکر از حسن اعتماد شما به راسخون داروی سیتالوپرام از دسته داروهای ضد افسردگی با مکانیسم SSRI می باشد. بدین معنا که باعث جلوگیری از بازجذب سروتونین در نورونهای مغزی می شود. و از این طریق اثرگذار است. متابولیسم دارو از طریق آنزیم P450 در کبد انجام و سپس از طریق ادراری دفع می شود. نکته ی اساسی در رابطه با استفاده از این دارو لزوم استفاده و هم چنین نحوه ی شروع و خاتمه ی درمان است. داور می بایست برحسب لزوم بصورت تدریجی شروع و بصورت تدریجی خاتمه یابد. در غیر این صورت باعث بروز عوارض و اختلالات خلقی و عصبی می شود. تاکنون هیچ عارضه ی کبدی مهم نیز در این رابطه گزارش نشده است. داروی دیگر والپرووات سدیم یا دپاکین است که از دسته داروهای ضد تشنج می باشد. این دارو از طریق افزایش سطح GABA که این ماده، باعث مهار فعالیت های عصبی در مغز می شوند. متابولیسم این دارو نیز کبدی است لیکن عوارض کبدی مهمی ندارد. و استفاده ی طولانی مدت (که با تجویز پزشک معتبر باشد) بی خطر و بلامانع است. پیشنهاد ما این است که جهت تغییر مقدار دارو، یا قطع یا شروع مجدد حتماً تحت نظر پزشک متخصص اعصاب و روان یا متخصص مغز و اعصاب انجام شود.



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.