م

من لیسانسه و همسرم خانه دار میباشد و با عشق با هم ازدواج...

من لیسانسه و همسرم خانه دار میباشد و با عشق با هم ازدواج کردیم و همدیگر را خیلی دوست داریم.4 ماهیست با هم عقد کردیم و ازدواج ما 4 ماه دیگر میباشدکه به خانه من می آید . من وامهای خیلی زیادی گرفته ام با اینکه خداروشکر حقوقم خوب است اما فعلا در مضیقه ام و تمام این موارد را خانمم میداندو به او گفته ام بعد از پرداخت وامها جبران میکنم . اکنون خانمم با اینکه میداند من قسط زیاد میدهم اما فشار می آورد که چیزهای گرانقیمت شخصی برایش بخرم و میگوید که تو حقوقت خوب است و مشکلی نداری. ناگفته نماند فرهنگ ما طوری است که مرد برای زن تا وقتی که در دوران عقد باشند معمولا چیز گرانقیمت نمیخرد . همین امر سبب شده که در اوایل زندگی دچار مشکل شویم. لطفا راهنمایی فرمایید .
شنبه، 29 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

م

من لیسانسه و همسرم خانه دار میباشد و با عشق با هم ازدواج...

م ( تحصیلات : لیسانس ، 28 ساله )

من لیسانسه و همسرم خانه دار میباشد و با عشق با هم ازدواج کردیم و همدیگر را خیلی دوست داریم.4 ماهیست با هم عقد کردیم و ازدواج ما 4 ماه دیگر میباشدکه به خانه من می آید .
من وامهای خیلی زیادی گرفته ام با اینکه خداروشکر حقوقم خوب است اما فعلا در مضیقه ام و تمام این موارد را خانمم میداندو به او گفته ام بعد از پرداخت وامها جبران میکنم .
اکنون خانمم با اینکه میداند من قسط زیاد میدهم اما فشار می آورد که چیزهای گرانقیمت شخصی برایش بخرم و میگوید که تو حقوقت خوب است و مشکلی نداری.
ناگفته نماند فرهنگ ما طوری است که مرد برای زن تا وقتی که در دوران عقد باشند معمولا چیز گرانقیمت نمیخرد .
همین امر سبب شده که در اوایل زندگی دچار مشکل شویم.
لطفا راهنمایی فرمایید .


مشاور: خانم مریم مردانی

با سلام دوست گرامی ایا همسر شما از جزییات مخارج شما و میزان اقساطی که میپردازید مطلع است؟ یا تنها از میزان حقوق اطلاع دارد و از اقساط به صورت سربسته میداند؟ در این صورت بهتر است در مورد جزییات مخارج خود نیز توضیح دهید تا ایشان درخواستهای خود را با ان متناسبترکنند. گاهی برخی از اقایان اعتقادی به توضیح این مسایل برای همسر خود ندارند. در این شرایط لازم است همانطور که از جزییات مخارج نمیداند از جزییات حقوق و میزان آن هم نداند. اگر چیزی از حقوق گفته شد ، در این شرایط توضیح مخارج میتواند به این متقاعد سازی کمک کند. اما درصورتی که ایشان هم از میزان درامد و هم از جزییات مخارج شما اطلاع دارد اما بااین وجود از شما درخواستهایی فراتر از میزان توانتان میکند بهتر است علت را جویا شوید. عواملی چون تغییر نگرشها و افکار آنهم بواسطه محیط و القائات محیطی میتواند زمینه ساز باشد که با ایجاد و گسترش یک رابطه خوب زناشویی و افزایش محبت و دلگرمی بین دو نفر و در نتیجه افزایش صمیمیت و اتحاد بین هردو میتوان اینگونه درخواستها را در فرد مقابل کم کرد. زن و شوهری که رابطه ای بسیار قوی و مستحکم بین خود دارند، حفظ این رابطه و تلاش در راستای رسیدن به این هدف را از دستیابی به هر هدف دیگری مهمتر می دانند.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.