ناشناس

با سلام خدمت مشاور محترم؛من دختری 26 ساله، دانشجوی...

با سلام خدمت مشاور محترم؛ من دختری 26 ساله، دانشجوی سال دوم فوق لیسانس و شاغل هستم، به تازگی با فردی آشنا شدم که در واقع همکلاسی ارشدم هستن،از زمانی که پیشنهاد جدی برای ازدواج بمن دادن سه جلسه بطور جدی درموردش صحبت کردیم، خانواده هر دو مذهبی هستن و سطح تحصیلات خانواده پسر کمی از خانواده ما بالاتره اما من در جریان بحث به تفاوت فرهنگی برنخوردم و اینکه پسر مسئولیت پذیری هستن و خب تا حدود زیادی اون اصولی که من برای طرف مقابلم انتظار دارم رو دارن اما یک سال از من کوچکترن، بعد از سه جلسه قرار بر این بود که با خانواده در میون بزارن و اینکه ادامه جلسات با اطلاع دو طرف برگزار بشه اما چیزی که از طرف خانواده ایشون مانع این قضیه شده اختلاف سنی دو طرفه و اینکه خانواده شون معتقدا که حتی اگر الان تفاوتی رو احساس نکنید اما در ادامه مشکلاتی پیش میاد و اما سوال من اینکه با توجه به این روند و اینکه خب من الان این اختلاف و احساس نمیکنم آیا واقعا این اختلاف اینقدر جدیه که کلا قضیه نادیده گرفته بشه و یا میشه با شناخت بیشتر دو طرف کنترلش کرد؟
چهارشنبه، 7 آبان 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

ناشناس

با سلام خدمت مشاور محترم؛من دختری 26 ساله، دانشجوی...

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، 26 ساله )

با سلام خدمت مشاور محترم؛
من دختری 26 ساله، دانشجوی سال دوم فوق لیسانس و شاغل هستم، به تازگی با فردی آشنا شدم که در واقع همکلاسی ارشدم هستن،از زمانی که پیشنهاد جدی برای ازدواج بمن دادن سه جلسه بطور جدی درموردش صحبت کردیم، خانواده هر دو مذهبی هستن و سطح تحصیلات خانواده پسر کمی از خانواده ما بالاتره اما من در جریان بحث به تفاوت فرهنگی برنخوردم و اینکه پسر مسئولیت پذیری هستن و خب تا حدود زیادی اون اصولی که من برای طرف مقابلم انتظار دارم رو دارن اما یک سال از من کوچکترن، بعد از سه جلسه قرار بر این بود که با خانواده در میون بزارن و اینکه ادامه جلسات با اطلاع دو طرف برگزار بشه اما چیزی که از طرف خانواده ایشون مانع این قضیه شده اختلاف سنی دو طرفه و اینکه خانواده شون معتقدا که حتی اگر الان تفاوتی رو احساس نکنید اما در ادامه مشکلاتی پیش میاد
و اما سوال من اینکه با توجه به این روند و اینکه خب من الان این اختلاف و احساس نمیکنم آیا واقعا این اختلاف اینقدر جدیه که کلا قضیه نادیده گرفته بشه و یا میشه با شناخت بیشتر دو طرف کنترلش کرد؟


مشاور: خانم سعیده صفری

باسلام. خواهر عزیزم شما جریان را به خوبی تا به حال مدیریت کرده و پیش برده اید. از لحاظ روانشناختی تا زمانی که خانم از لحاظ ظاهری از آقا بزرگتر به نظر نرسد و و خصوصیات آقا به گونه ای باشد که بتواند تاثیرگذار باشد و خانم این را احساس کند و آقا را مورد مشورت قرار دهد مشکلی پیش نمی آید. اما این موارد را شما می دانید و لازم است که خانواده آقا پسر هم بدانند ، البته این وظیفه شما نیست که ایشان را مجاب کنید و اصرار خود را برای این ازدواج با دلیل آوردن در این جهت نشان دهید . بلکه با خود همکلاسی تان در این مورد صحبت کنید و بخواهید همراه با خانواده شان با یک روانشناس صحبت کنند و از طریق ایشان متوجه شوند که ان اختلاف سنی خود به خود موجب شکست ازدواجتان نخواهد شد و در نظر گرفتن موارد دیگر اهمیت بیشتری دارد. پس از آگاهی در مورد این موضوع بقیه معیارها و ملاک های لازم ازدواج را با حضور خانواده های هر دو طرف بررسی کنید.



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.